Gå til innhold

Betale for HD på Netflix ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg som er grønn for på dette om det er svarer seg å betale ekstra for HD?

vil ikke TV-en min sende Netflix i HD kvalitet automatisk ?

Sikkert et dumt spørsmål men :flau: 

Anonymkode: bdc04...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen? 

Anonymkode: bdc04...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 4K? HD er standard hos Netflix, riktignok 720p på det billigste abonnementet. SD tilbys ikke. Full HD (1080p) er nok greit å betale for om du ser på en TV og ikke bare på nettbrett o.l. Men skal du få noe nytte av 4K må du ha en TV som støtter det og appen (om du bruker den innebygde i en Smart-TV) må også støtte det. Evt. 4K-utgaven av Apple TV om du bruker det. På en mindre TV (55" og nedover) er det normalt ikke noe poeng om man sitter på vanlig avstand. Har man en 85" og sitter nærme ser man nok lett forskjellen, men det krever jo også at kildematerialet er tilgjengelig i 4K. Mye av det Netflix tilbyr finnes bare i 1080p eller dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

well written:) og 1080p er egentlig veldig bra. Så jeg tenker at hvis du synes det ser bra ut så bare fortsett med det.

Anonymkode: 9fad0...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4K har også HDR, som er veldig bra om man ser på ting som er klargjort for det, og har en god tv som støtter det. 
Men det er jo ikke livsviktig, men noen foretrekker best mulig kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med HD kan du få et litt skarpere bilde, spesielt om du ser på en stor TV. Om det er verd prisen, må du selv vurdere, men jeg tenker at HD, og i hvert fall neste skritt, 4K, er mest for entusiaster som ser MYE på film på en stor skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...