Trolltunge Skrevet 13. juni 2024 #21 Del Skrevet 13. juni 2024 Vi spiser betydelig mer enn det. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #22 Del Skrevet 13. juni 2024 Selvfølgelig ikke. Jeg prøver å holde meg til mer enn det daglig. Rent rødt kjøtt er noe av det sunneste vi kan spise. Anonymkode: e4492...fc5 1 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Del Skrevet 13. juni 2024 Spiser for det meste fisk og litt kylling. Ofte bare vegetar også. Sjelden rødt kjøtt. Går fint for meg ☺️ Anonymkode: f6a69...8b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 13. juni 2024 #24 Del Skrevet 13. juni 2024 Noen uker er det 500 g, andre uker 0 g. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #25 Del Skrevet 13. juni 2024 Ikke noe problem. Det der er kanskje det jeg spiser i mnd. Anonymkode: f46c4...a0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #26 Del Skrevet 13. juni 2024 Ser ingen grunn for at vi skal holde oss til den grensen og det gjør jeg heller ikke. Kan fint lage en baguett med en pakke skinke her i hus så her er vi ikke redd kjøtt. Dessuten så blir jeg bedre i magen når jeg spiser mer kjøtt og mer mett. Bønner og den slags kan jeg ikke spise for jeg blir sittende på do i lang tid etterpå, samme om jeg spiser for mye grønt, blir ikke sittende like lenge men det blir en tur og to. Fiske spiser vi lite av, blir blir laks og makrell i tomat når vi får lyst på, går mye kylling her i hus. Biff, kjøttdeig/karbonadedeig, kylling og en del bacon, er det kjøttet vi bruker mest til middag. Og så går det veldig mye ost, skinke, roastbeef og salami til pålegg i tillegg til egg. Prøve hele tiden å øke proteininntaket og spesielt mat som gjør meg stabil i magen. De nye kostrådene er ikke mye til hjelp for meg, ikke kjenner jeg så mange som følger de heller. 350 gram er jo ingenting, er så vidt en gigantisk hamburger og de mennene jeg kjenner slenger jo ned en slik til lunsj så... Anonymkode: 2bf97...a43 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #27 Del Skrevet 13. juni 2024 Ligger under det. Men jeg er mest glad i fisk og kylling. Anonymkode: f6c1d...df1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #28 Del Skrevet 13. juni 2024 Klarer om jeg vil, men vil ikke. Anonymkode: 699e9...710 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #29 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg kan, men jeg gjør ikke det. Spiser en del mer. Anonymkode: e34cf...061 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #30 Del Skrevet 13. juni 2024 Null problem. Har ikke råd. Sikkert like mye utmatta med som uten, så spiller ingen rolle heller. Anonymkode: fe4eb...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 13. juni 2024 #31 Del Skrevet 13. juni 2024 Spiser kjøttmat til middag kun i helgene og det er inkl kylling. Ukedagene er det vegetar eller fisk, av og til har jeg kjøttpålegg men det er ganske minimalt. Så, det blir sjeldent mere enn 200 gr i uka, heller mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #32 Del Skrevet 13. juni 2024 Ja, vi spiser mye mer enn det i uka. Ligger vel på 150 gram per dag minst. Spiser mye lam, og annet beitedyr vel og merke. Anonymkode: f9877...fdf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 13. juni 2024 #33 Del Skrevet 13. juni 2024 Nei, her bryr vi oss om helsa, så vi spiser mye mer! Det er ultraprosessert mat vi holder oss unna. ❤️ 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #34 Del Skrevet 13. juni 2024 MariaIsabel skrev (26 minutter siden): Nei, her bryr vi oss om helsa, så vi spiser mye mer! Det er ultraprosessert mat vi holder oss unna. ❤️ Rent kjøtt redda helsa mi. Det er min trang for å legge til alt mulig grønt som ødelegger den. Anonymkode: ee112...488 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 13. juni 2024 #35 Del Skrevet 13. juni 2024 Spiser mye mer rødt kjøtt enn det. Kjøtt er sunt. 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. juni 2024 #36 Del Skrevet 13. juni 2024 Spiser mindre og mindre. Ikke for å følge noen kostholdsråd, men fordi veldig mye annet er bedre. Kjøttet i butikkene er stort sett lite spennende. Når jeg spiser kjøtt, synes jeg det er bedre med lite og god kvalitet fremfor mye av dårlig kvalitet. Og selvsagt sammen med andre gode råvarer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #37 Del Skrevet 13. juni 2024 Det er vel kjent at det er stor skepsis og delte meninger blant forskere rundt at det nå plutselig er anbefalt kun 350 g rødt kjøtt i uka. Ikke minst er det spesielt at denne anbefalingen gjelder alle, både kvinner og menn i alle vektklasser..Sier seg vel selv at en godt trent voksen mann på 35 år trenger mer rødt kjøtt enn en liten spinkel utrent dame på 20?! Og hva med barn og ungdom? Jeg tar egentlig alle kosthold råd med en klype salt. Det var feks ikke mange år siden egg var farlig, før det ble megasunt- nesten jo mer jo bedre…før det nå har blitt ‘farlig’ igjen (maks 1 egg dagen). Også når det kommer til egg innrømmer forskere nå at det ikke er bra med mye egg for en med høyt kolesterol og at noen får lettere høyt kolesterol av egg enn andre. Lett varianter av feks meieriprodukter er en annen ting som nå plutselig er mer usunt enn de fetere variantene. Fordi de lette alternativene er ultraprosessert. Samme med olje. Alle typer oljer ble sett på som sunt da jeg vokste opp. Nå er det en versting. Og nisje matbutikker som spesialiserer seg på gode dyre matoljer og krydder går konkurs. Alt i alt, blir vi jo helt forvirret. Av alt vi vet er det anbefalt 500 g rødt kjøtt igjen om 10 år. Kanskje mer🙃 Anonymkode: 48536...1fe 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #38 Del Skrevet 13. juni 2024 Spiser sjeldent så mye som 350 gram i uken. Vi prøver for det meste å følge de fleste helseråd som er basert på kunnskap, og da inngår redusert inntak av rødt kjøtt i dette. Vi røyker og drikker heller ikke, og begrenser sukkerinntaket. Jeg merker det med en gang på tarmen dersom jeg spiser mye kjøtt, det blir full stopp. Forstår ikke disse som klager over hyppige toalettbesøk av bønner og linser, det er jo bare flott å få tømt systemet jevnlig. Vi har også flere i slekta som har hatt tarmkreft, så jeg tar ingen sjanser ang kjøtt. Anonymkode: c84ec...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #39 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rent kjøtt redda helsa mi. Det er min trang for å legge til alt mulig grønt som ødelegger den. Anonymkode: ee112...488 Haha ja, salat er jo så godt og så jeg kjenner den. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spiser sjeldent så mye som 350 gram i uken. Vi prøver for det meste å følge de fleste helseråd som er basert på kunnskap, og da inngår redusert inntak av rødt kjøtt i dette. Vi røyker og drikker heller ikke, og begrenser sukkerinntaket. Jeg merker det med en gang på tarmen dersom jeg spiser mye kjøtt, det blir full stopp. Forstår ikke disse som klager over hyppige toalettbesøk av bønner og linser, det er jo bare flott å få tømt systemet jevnlig. Vi har også flere i slekta som har hatt tarmkreft, så jeg tar ingen sjanser ang kjøtt. Anonymkode: c84ec...cec Jeg har da aldri hatt problemer med å gå på do og har nå spist mye kjøtt fra jeg var liten av, går på do to ganger om dagen det er normalen for meg. Du vet folk er forskjellige? Å måte løpe på do opptil 6-10 ganger bare for å kjenne gleden av å spise bønner gidder jeg ikke og det er ikke i mangel av forsøk for det er mange bønneretter jeg liker sånn egentlig men det går bare ikke. Ikke bare blir jeg sittende på do dagen jeg spiser det men det er nesten like ille dagen etter og så blir jeg rar og oppblåst i magen i et par dager etterpå og. Helt grusomt. Er som å ha omgangssyke. Kreft kan man få av det meste og de aller fleste av oss som blir gamle nok dør med kreft. Noen er og mer disponible for visse sykdommer, tarmkreft er ikke noe som vi har hatt i vår familie på noen av sidene, til tross for slaktere i familien og dedikerte kjøttspisere. Anonymkode: 2bf97...a43 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #40 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt ikke noe problem, rører ikke døde dyr annet enn å begrave en og annen småfugl som er død fra før. Svært bra for helsa (tipp-topp form og blodprøver etter 15 år uten døde dyr), bra for lommebok, miljø og samvittighet. I tillegg begynner kjøtt å lukte og smake py etter noen åt uten. Anonymkode: c208b...4b0 Mitt 8 år som veganer og kjøtt stinker! Helt utrolig. Lukter død og forråtnelse Anonymkode: 8a033...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå