Gå til innhold

Hvorfor blir ikke dette huset solgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=322877308

Enten dere tror det eller ei, så er det altså ikke mitt eget hus jeg prøver å reklamere for. Jeg er selv på eneboligjakt og for oss er det ikke aktuelt siden det er i feil skolekrets for vår del, men ellers er det da et greit hus? Det har ligget ute på markedet mellom seks måneder og et år om jeg ikke tar helt feil. Det er under ti år gammelt og ser ut til å være i god stand, og markedet i området er ellers brennhett, der alle eneboliger går godt over prisantydning etter første visning. Synes prisen er veldig grei også for standarden. Hva mener dere?

Anonymkode: a8125...fb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Står at huset er fra 2015, men det ser gammelt ut. Absolutt ikke "tiltalende". 

Anonymkode: 405e7...90a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er på leting etter enebolig selv. Prisen er bra. Men for meg er det uaktuelt fordi tomten ikke er opparbeidet i det hele tatt+ tomten er dårlig i utgangspunktet.

Anonymkode: 5444d...c8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står at huset er fra 2015, men det ser gammelt ut. Absolutt ikke "tiltalende". 

Det har du helt rett i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Planløsningen… 2 soverom nede og 1 oppe. Ikke veldig gunstig med små barn i hus.

Man kan bygge om til 2 (små) ekstra soverom oppe, men de fleste som kjøper (og bygger) hus i dag prioriterer 4 soverom. Det er det som også er lettest å få solgt igjen den dagen man skal selge… 

Stilen var heller ikke veldig gjennomført, tomta er ikke opparbeida, ingen garasje (ikke akkurat gratis å bygge heller). 

Anonymkode: 33a46...61b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt uten sjarm og billige materialer, plater på vegger og billige gulv flere steder. Det ser helt uferdig ut på utsiden, som om det nettopp er satt opp. 

Fin pris da, billigere enn leiligheten min.

Anonymkode: f7cb8...ac1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns huset ser veldig utdatert ut, sjokkert over at det er bygd i 2015. 

Anonymkode: db132...9b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Interessant gulv på badet i «andre høgda»..

Anonymkode: 753c0...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skinnmøbler og hjerter i hvert vindu...Harry! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig stygg tomt. Det trekker veldig mye ned for mim del. Innsiden av huset virker også sjelløst.

Anonymkode: ff5ff...744

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=322877308

Enten dere tror det eller ei, så er det altså ikke mitt eget hus jeg prøver å reklamere for. Jeg er selv på eneboligjakt og for oss er det ikke aktuelt siden det er i feil skolekrets for vår del, men ellers er det da et greit hus? Det har ligget ute på markedet mellom seks måneder og et år om jeg ikke tar helt feil. Det er under ti år gammelt og ser ut til å være i god stand, og markedet i området er ellers brennhett, der alle eneboliger går godt over prisantydning etter første visning. Synes prisen er veldig grei også for standarden. Hva mener dere?

Anonymkode: a8125...fb2

Enig med de fleste andre her. Tomta trekker veldig ned, dårlig planløsning og flere billige løsninger flere steder som trekker veldig ned + at om man ser på hva andre boliger er solgt for i nærområdet så er virkelig ikke denne boligen tiltalende i forhold. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er tomten som ikke er opparbeidet og det er bare badekar på de to badene, ikke dusj. Interiørstilen ser veldig utdatert ut, spesielt soverommene. Det ser ut som det bor østeuropeere der, og det avskrekker kanskje noen fra å kjøpe? 

Anonymkode: d8eb3...90a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stygg tomt. Huset hadde ingen wow-faktorer, det ser tamt ut rett og slett. Og så synes jeg det var utrolig dårlige bilder..For mye private ting som er med på bildene (walk-in closet er jo bare et eneste rot). Verandaen var nitrist, gårdsplassen var nitrist. 

Anonymkode: 1c9fa...b22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er tomten som ikke er opparbeidet og det er bare badekar på de to badene, ikke dusj. Interiørstilen ser veldig utdatert ut, spesielt soverommene. Det ser ut som det bor østeuropeere der, og det avskrekker kanskje noen fra å kjøpe? 

Ikke fordomsfullt, nei...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svarer på hvorfor jeg tror det ikke blir solgt, ikke at det er min holdning til østeuropeere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg svarer på hvorfor jeg tror det ikke blir solgt, ikke at det er min holdning til østeuropeere.

Jo, det er det, åpenbart. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi snakker om annonser her, der førsteinntrykk betyr "alt". Å begynne å mase om fordommer da blir litt teit.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For meg ser det ut som at huset er bygd før tomta forran verandaen er kjøpt, sikkert kjøpt for å unngå at noen tar utsikten. Huset er veldig avgrenset fra tomta. Mange sier at tomtanikke er opparbeidet sikkert gjør det, men det forstår jeg ikke helt. Med jevnlig plenklipping og ei trapp ned fra verandaen blir det ei helt grei plen iløpet av to somre, relativt flatt er det også. 

Tror rett og slett at dette huset er tungt å selge fordi det ikke er move in ready og mange av de i målgruppene til dette huset vil ha noe de ikke trenger gjøre noe med (evt. Noe som er så ille at det må helrenoveres) for meg (som ikke kunne tenkt meg å flytte til ørsta om det ikke tar akkurat en time å gå ned til ørsta rådhus) ser dette huset greit ut. Noen strøk maling og en god pleklipp kommer man langt med

Anonymkode: 4a2fc...3f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi snakker om annonser her, der førsteinntrykk betyr "alt". Å begynne å mase om fordommer da blir litt teit.

Det som er teit er å blande inn østeuropeere her. Direkte flaut. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser over størrelsen på tomta - jeg mener, den er mindre enn foreslått minstekrav til tomtestørrelse i ny småhusplan i Oslo? Er ikke fordelen med å bo på landet, at man kan ha stor tomt? Og får man i det hele tatt plass /lov til å bygge en garasje der? 

Anonymkode: 6e41b...667

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...