Gå til innhold

kjøkkenservise- Rosendahl?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er dette god kvalitet? eller kan man like gjerne kjøpe europris sitt?

Anonymkode: d4f93...ccc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med det jeg har fra Rosendahl. Hatt i mange år, uten tegn til slitasje. 

Anonymkode: 1e404...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, hatt tallerkener og glass i flere år, ikke noe slitasje.

Anonymkode: cb509...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt mange som er misfornøyde med at glass-tingene fort får skår og slitasje, og at steintøyet fort blir matt, stripete og ripete i glasuren. 

Selv har jeg bare ølglass, noen dessertskåler og salt- og pepperkverner fra Rosendahl, og de har holdt seg veldig godt, men det er sikkert fordi vi nesten aldri bruker dem. De oppbevares til og med i originalemballasjen mellom hver bruk. Vi har andre skåler og glass til hverdags.

Salt- og pepperkvernene blir brukt hver dag, da. Og de har holdt i årevis, uten hakk og skår. 

Anonymkode: 23605...573

Skrevet

Vi bruker det som hverdagsservice, og det holder seg fint selv om det er daglig i bruk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt mange som er misfornøyde med at glass-tingene fort får skår og slitasje, og at steintøyet fort blir matt, stripete og ripete i glasuren. 

Selv har jeg bare ølglass, noen dessertskåler og salt- og pepperkverner fra Rosendahl, og de har holdt seg veldig godt, men det er sikkert fordi vi nesten aldri bruker dem. De oppbevares til og med i originalemballasjen mellom hver bruk. Vi har andre skåler og glass til hverdags.

Salt- og pepperkvernene blir brukt hver dag, da. Og de har holdt i årevis, uten hakk og skår. 

Anonymkode: 23605...573

Stod på bruksanvisningen og ble formidlet i butikken at glassene og de andre gasstingene ikke måtte taes ut av oppvaskmaskinen før de er kalde, fordi de da tåler lite før de får hakk og sår, eller går i knas. 
Når vi har etterlevd dette så holder både glass og servisedelene seg fine å årevis ved hverdagsbruk.

Men det er forskjell på både oppvaskmaskiner og på vaskemidlene til disse. Vi har i salt i maskinen og bruker Sun pulver og glansemiddel, nettopp for å bevare det vi putter i maskinene våre. 

Anonymkode: 69113...768

Skrevet

Hater mine glass da de ble fort "melkete" uten ekstra glansmiddel. Så vet man aldri: noen glass tåler masse og holder seg bedre, mens andre glass (kjøpt samtidig) tåler ingenting, blir skjoldete, får skår osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...