AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Var selv sjenert fra jeg var ca 10år og til jeg var opp i 20årene. Gikk riktignok bedre jo eldre jeg ble, men i en del settinger ble seg veldig sjenert. Feks hvis jeg traff nye folk. Som barn og ungdom var det slitsomt. Av og til fikk jeg spørsmål og viste ikke hva jeg skulle svare. Jeg følte alle la merke til at jeg var stille eller kanskje tenkte jeg var rar. Opplevde det også som spesielt vanskelig når det kom til skolen. Ville ikke rekke opp hånden og gruet meg mye. Resulterte i at jeg ikke klarte å følge så godt med i timen. Nle av det verste var at noen spurte "hvorfor er du så sjenert?". Hva mener folk med å spørre om slikt? Da tenker jeg voksne. Har du vært sjenert selv? Hvordan opplevde du det? Hvordan er du nå? Hvorfor blir noen sjenert? Hva bør man si og ikke si til sjenerte? Og hva gjør man når barn er i sjenerte perioder? For det er vel vanlig for de fleste å et par kortere perioder hvor de er met sjenert? Ønsker å være forberedt da jeg merker min 10åring begynner å bli mer stille i sosiale settinger. Anonymkode: 0709a...aa1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #2 Skrevet 13. juni 2024 Jeg var sjenert, rakk aldri opp hånda, tok aldri ordet i større forsamlinger, stille med ukjente. Nå er jeg lærer på vgs😆 Anonymkode: 6116d...fa3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå