AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #1 Skrevet 13. juni 2024 Hei! Jeg har slitt en del med mellomblødninger. Var hos lege, tok livmorshalsprøve som kom ut helt fin og fikk derfor henvisning til gynekolog. Jeg ble egentlig ikke så mye klokere av timen hos gynekolog, da jeg egentlig bare fikk beskjed om at hun mente jeg kunne ha vanskeligheter med å bli gravid, at jeg burde begynne å prøve før fylte 30 år og at jeg burde prøve p-piller (Zoely). For noen år tilbake sluttet jeg på p-piller da jeg sleit veldig med bivirkninger (gikk mest på psyken og vekt), men tok valget om å begynne på p-piller igjen etter samtalen med gynekolog. På grunn av operasjon var jeg nødt til å ta en liten pause fra p-piller, men har nå gått på dem i noen måneder igjen. Jeg hopper over sukkerpillene på de 2 første brettene, mens på den siste tar jeg de 5 sukkerpillene som er på brettet før jeg starter på nytt. Dette var det gynekologen sa jeg skulle. Jeg tok sukkerpillene 17.-21. mai, fikk mensen rundt 23. mai og har etter det hatt lett blødning og menslignende smerte siden. Tenkte at det ville stoppe etter hvert, men kjenner jeg begynner å bli lei. Er det noen andre som har hatt det slik? Hva gjorde dere? Har vurdert om jeg skal prøve å stoppe på p-pillene eller om jeg skal ta kontakt med lege, men føler det enda er litt tidlig ettersom det er første gangen. Anonymkode: cbabe...e54
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Ikke sikkert Kroppen din akseptere p-piller? Lever sin egen syklus. Jeg har prøvd mange forskjellige merker oppover årene. Det meste jeg har klart er 1,5 brett før det har begynt å små blø å måtte hatt pillepause pga mensen. Har aldri klart å hoppe fra brett til brett. Kroppen min skulle absolutt hatt mensen. Nå har jeg bikket 50 uten prevensjon å mensen styrer som den vil. Det kan gå 50 dager, 30 dager, 28 dager mellom hver mens. Er så lei!! Er så lei den menssmerter. Går det 50 så blør jeg mye i 7-8 dager. Går det 28 dager blør jeg 4-5 dager. Hva har jeg gjort for å aldri få fred for mensen. Snart hatt den i 40 år. Anonymkode: 290be...6c4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke sikkert Kroppen din akseptere p-piller? Lever sin egen syklus. Jeg har prøvd mange forskjellige merker oppover årene. Det meste jeg har klart er 1,5 brett før det har begynt å små blø å måtte hatt pillepause pga mensen. Har aldri klart å hoppe fra brett til brett. Kroppen min skulle absolutt hatt mensen. Nå har jeg bikket 50 uten prevensjon å mensen styrer som den vil. Det kan gå 50 dager, 30 dager, 28 dager mellom hver mens. Er så lei!! Er så lei den menssmerter. Går det 50 så blør jeg mye i 7-8 dager. Går det 28 dager blør jeg 4-5 dager. Hva har jeg gjort for å aldri få fred for mensen. Snart hatt den i 40 år. Anonymkode: 290be...6c4 Så utrolig frustrerende! Da jeg gikk på p-piller før kan jeg huske at det var litt på samme måte hos meg. Jeg kunne ikke nødvendigvis hoppe over mensen flere ganger enn én da jeg ofte begynte å blø på det tredje brettet. Utrolig irriterende, men det gikk jo greit, da syklusen ellers var grei. Hvis jeg tok pause fra p-pillene tok det noen dager før jeg fikk mensen, blødde i 4-5 dager, så var alt fint. Nå har jeg ikke gått på p-pillene så lenge etter operasjonen. Jeg har tatt totalt 3 brett før pause, hadde ingen blødninger på de 3 brettene. Tok de 5 sukkerpillene på brettet før jeg startet på p-pillene igjen, fikk som sagt mensen ca. en uke etter første sukkerpille, men mensen har fortsatt ikke gått bort nå etter 3 uker. Jeg må vell bare vente litt å se hva som skjer, eventuelt ta en prat med legen etter hvert. Anonymkode: cbabe...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå