Gå til innhold

Treningsklokke

Sunshineyellow

Anbefalte innlegg

Anbefal meg en treningsklokke. Må være lett. Jeg har ikke behov for mange ulike innstillinger. Aldri hatt treningsklokke før😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har Garmin Fenix 7S. Veldig fornøyd med den.

Anonymkode: 6720c...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da spørs det hva du legger i «treningsklokke».  Vil du ha en klokke som registrerer all aktivitet inkludert trening (aktivitetsklokke) eller en som bare registrerer treningsaktiviteter (pulsklokke)?

Og hvis du er ute etter en aktivitetsklokke, hvilke funksjoner er viktigst for deg?

Min erfaring er at Garmin, Polar og Suunto er best til trening (men har blitt bedre på hverdagsaktiviteter etterhvert), mens Apple og Fitbit er bedre på hverdagsaktiviteter. 

Jeg har alltid vært fornøyd med Fitbit-spesielt appen, men de siste årene ikke vært så fornøyd med klokkene (dårlig kvalitet). 

Nå har jeg en klokke i Garmin venu-serien, og er veldig godt fornøyd med både klikke og app. (Men den har nok litt flere funksjoner enn du er ute etter)

Anonymkode: 20f72...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har Garmin Fenix 7S. Veldig fornøyd med den.

Anonymkode: 6720c...a8e

Tviler sterkt på at Ts har bruk for en multisportklokke som er alt annet enn lett til over 7k 😛

Til TS: Hva skal du bruke den til? Hva skal den måle og hvilke funksjoner trenger du? Skal den til løping og trenger gps? Trenger du å styre musikk? Vil du bruke den til å måle puls? Det finnes masse brukte sportsklokker på finn. Polar ignite er en ok innstegsklokke som er nett i designet. Ellers støtter jeg garmin venu. Skal du løpe og designe ulike intervaller anbefaler jeg garmin for den har lettere oppsett i appen. 

Anonymkode: 614a1...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler Garmin vivoactive 5. Den er god uten å koste alt for mye. Jeg tenker at fenix blir litt overkill som første treningsklokke. Vivoactive 5 har det meste du har bruk for og mer til.

Hvis du ønsker deg avanserte funksjoner for løpere (forslag til treningsøkter, anbefalinger om restitusjon osv.) så anbefaler jeg Garmin forerunner 265 eller 255. 265 og 255 er samme klokke, bare med forskjellig skjerm.

Anonymkode: 7e92c...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...