Gå til innhold

Typen redigerte bilder av kroppen min

Fremhevede innlegg

Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Bedra? Hva er det du snakker om? 

Uansett det hele er kjempe cringe. Blir dritflau på fyren sine vegne jeg. 

Jeg tror den du siterer der mente "fordra", ikke "bedra". 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis dette ellers er en grei mann, så tenker jeg at han kun var ute etter å leke med programvaren. 

Han sier det jo også til deg. Så hvorfor skal du heller tro på hva fremmede på nett tror at hans egentlige intensjon var fremfor hva kjæresten din sier til deg? 

Har han gitt deg noen grunn til å ikke stole på han?

Anonymkode: 6a7b6...ea6

Har ikke sagt jeg stoler mer på nett enn han har jeg?

AnonymBruker
Skrevet
Navnløs og Anonym skrev (5 timer siden):

Okei så liten backstory. Typen min elsker å redigere bilder og videoer han redigerer mye videoer av seg selv på trening. Idag hadde han redigert masse bilder av ansiktet mitt som han hadde tatt på ft. Han redigerte typ farge og kontrast osv.  Han syns d va fint og sendte de til meg og hadde brukt masse tid på de. 

Senere ringte han meg og da spurte jeg om han hadde tatt på sånn smoothing filter på huden min fordi jeg hadde dukke aktig hud. Han sa nei det var noe som fulgte med med filterne han brukte så jeg tenkte ikke no mer over det. 

Senere i samtalen så spurte han meg om han kunne få lov til å prøve å redigere kroppen min, men at det var helt okei om jeg ikke ville. Han sa han ville prøve fordi han aldri har sett denne funksjonen før, og at han spesifikt ville prøve på meg fordi ikonene på appen var for dame. 

Jeg fikk han først til å prøve det på seg selv også sa jeg "er det dette du vil" da sa han ja så sa jeg det er greit. (Jeg hadde lyst til å være helt nøytral for å se om han faktisk ønket å redigere kroppen min). Jeg ba han ta skjermopptak av det han gjorde også sende meg det. Så la vi på. 

På skjermopptakene så redigerte han bredden på kroppen min smalere, han tok inn midjen og forstørra rumpen min på MAX. Han prøvde og å gjøre beina mine lengre. (Dette er et bilde av meg i et prøverom med en kjole på). Jeg har ikke mye former, men jeg har smal midje og er generelt sett tynn med litt definerte muskler. Jeg ser ikke naturlig ut på bildene. 

Etter han sender meg det så skriver han "Dette er ingen håp eller forventning til hvordan du skal se sånn og sånn ut. Jeg elsker deg for den du er" "Jeg ville bare prøve, vennligst ikke tolk dette på en annen måte🙏" Jeg spørr om han er fornøyd med resultatet så sier han "Jeg ville aldri byttet deg mot noe sånt"

Personlig kunne ikke jeg brydd meg mindre om hvordan han så ut om jeg redigerte kroppen hans mer muskuløs og bredere skuldre f.eks. Jeg er faktisk fornøyd med han at for meg blir det hele bare rart om jeg skulle gjort så.

Hva tenker dere? Hadde dere reagert? Hvorfor tror dere han egentlig gjorde det?

Du framstår her veldig giftig; Du sier det er greit, når han spør, for å teste han i noe han ikke vet er en test engang, for så å være furt fordi han gjorde det, og du tror han lyver.. Du har mye å jobbe med - særlig ærlighet og respekt. Fysj. 

Anonymkode: 1cdd3...f83

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du framstår her veldig giftig; Du sier det er greit, når han spør, for å teste han i noe han ikke vet er en test engang, for så å være furt fordi han gjorde det, og du tror han lyver.. Du har mye å jobbe med - særlig ærlighet og respekt. Fysj. 

Hvorfor er TS giftig? Jeg tenker det er innafor å gi folk plass til å vise hvem de er. Jeg gjør det samme. Synes det er kjempespennende å la folk ta selvstendige valg basert på deres moraler og indre kompass.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror han redigerte deg i tilfelle du skulle syntes det var rart at han satt og redigerte bilder av andre damer. Eller hva?

ikke så smart å send deg resultatet. Men det betyr ikke at han ikke er fornøyd med kroppen din. 

Mange menn liker store pupper og lår, de er vel laga sånn fra naturens side, men det er jo ikke praktisk i lengden. Med svære former altså.Det blir tungt å dra på.

Anonymkode: 99173...098

Det hadde vært galt det også.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller The Sims, og ikke tro mannen min ikke får de bøseste skuldrene og vaskebrettmage om jeg lager vår familie. Han får en gyldnere hudtone, større øyne... Andre ganger lager jeg ham feit og boblete. 

Det er utelukkende for moroskyld. Jeg elsker å lage mennesker på The Sims. 

Så jeg tror dette bare er for moroskyld! 

Anonymkode: a4756...4f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg spiller The Sims, og ikke tro mannen min ikke får de bøseste skuldrene og vaskebrettmage om jeg lager vår familie. Han får en gyldnere hudtone, større øyne... Andre ganger lager jeg ham feit og boblete. 

Det er utelukkende for moroskyld. Jeg elsker å lage mennesker på The Sims. 

Så jeg tror dette bare er for moroskyld! 

Men det er jo noe helt annet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kratt_ skrev (37 minutter siden):

Det hadde vært galt det også.. 

Uansett hvordan man vrir på det så er det moralsk forkastelig og ikke minst destruktivt for ts sin selvfølelse. Så slutt å forsvar slik oppførsel. På tide å ta seg sammen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er TS giftig? Jeg tenker det er innafor å gi folk plass til å vise hvem de er. Jeg gjør det samme. Synes det er kjempespennende å la folk ta selvstendige valg basert på deres moraler og indre kompass.

Så du lyver til folk, for å teste om de avslører at du lyver på direkte spørsmål. Interessant væremåte. Må være slitsomt for de rundt deg å forholde seg til en løs kanon. 

Gjest LanoAltforstor
Skrevet (endret)

.

Endret av LanoAltforstor
Skrevet

Hadde bare sagt nei til alt. Jeg er imot redigering, og bruker selv å max øke kontraster i et naturbilde. Ble ganske paff da en bekjent redigerte et bilde med oss begge i, jeg ble da dukkeaktig og liknet ikke meg selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror du virkelig menn bryr seg om slikt? 

Spoiler alert, det gjør dem ikke. 

Det er kvinner som er ekstremt usikre på utseende sitt, menn gir mer F og tar seg ikke så forbanna nær av ting. Feks er det så og si bare damer som sutrer over skjønnhets idealer og modeller. Det er sjeldent du ser en mann sutre over Leonardo Dicaprio i bar overkropp i et magasin 

Anonymkode: cc727...821

De sutrer. De viser det bare ikke.

Skrevet

Hvis han bare ville leke seg så hadde han ikke trengt å vise deg resultatet. Han kunne bare lekt seg, beundret det og så slettet det. Å vise deg en redigert utgave av deg er tankeløst. Hadde min redigert meg til en "bedre utgave" hadde jeg blitt såret og trodd han faktisk hadde ønsket meg sånn. Selv om han sier det ikke er tilfelle. 

Så jeg synes han har driti på draget. 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
jane78 skrev (7 timer siden):

Det betyr ingenting. Han ville leke seg med programvare, enkelt og greit. Han har til og med spurt deg, og vist deg! Det gidder ikke jeg engang når jeg leker meg med photoshop. 

Han mente ingenting med det... 

Helt enig. Dette er en ikke-sak.

• Liker 1
Skrevet

En ikke-sak i min bok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Så du lyver til folk, for å teste om de avslører at du lyver på direkte spørsmål. Interessant væremåte. Må være slitsomt for de rundt deg å forholde seg til en løs kanon. 

Nei. 

Ingen er en løs kanon, ikke ts heller. Det jeg mener er, at om du velger å ta et bilde av kroppen til en du er glad i, for å endre det, "fikse" feilene, og sende bilde til vedkommede så må du stå ansvarlig for konsekvensene. Du er en voksen. 

Det er ike min jobb å fortelle deg hva dine moraler bør være. 

Jeg synes det er kjempeinteressant å se h a folk er laga av. Er de egentlig empatisk og omtenksomme? Er de manipulerende? Hvem er de, helt på ekte, når ingen kommer med krav og forventninger. Sånn tenkte ts, mener jeg. Hun tok et sted tilbake og ville ikke være som en "mamma" som satte grenser. Det e ikke hennes jobb å få han til å oppføre seg som en voksen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er han? 15 år?

Anonymkode: 0c57c...add

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Navnløs og Anonym skrev (8 timer siden):

Ja det eg tenker på er bare hvorfor han gikk akkurat for det som mange ville beskrevet som "kropps idealet" for menn.

Ingen menn som kjenner seg igjen i denne myten om at menn skulle like store romper.

Det stemmer ganske enkelt ikke.

Anonymkode: 68e73...f9d

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (11 minutter siden):

Nei. 

Ingen er en løs kanon, ikke ts heller. Det jeg mener er, at om du velger å ta et bilde av kroppen til en du er glad i, for å endre det, "fikse" feilene, og sende bilde til vedkommede så må du stå ansvarlig for konsekvensene. Du er en voksen. 

Det er ike min jobb å fortelle deg hva dine moraler bør være. 

Jeg synes det er kjempeinteressant å se h a folk er laga av. Er de egentlig empatisk og omtenksomme? Er de manipulerende? Hvem er de, helt på ekte, når ingen kommer med krav og forventninger. Sånn tenkte ts, mener jeg. Hun tok et sted tilbake og ville ikke være som en "mamma" som satte grenser. Det e ikke hennes jobb å få han til å oppføre seg som en voksen. 

Å lage en kardashian avatar av et bilde er ikke å "fikse feil", det er å lage et freekeshow. Ser bare humor i det. Og nei, når du får direkte spørsmål om noe, så må du anta at den spør for å få vite hva du faktisk mener, da må du svare deretter. 
Du får ikke vite hvem noen faktisk er ved å legge opp til at de skal velge feil ved å lyve til dem, for så å bli sur. 

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo noe helt annet. 

Jo, men nei. Begge deler handler om å endre den opprinnelige oppfatninga av en person, selv om "redigeringsverktøyene" og utgangspunktene er så ulike som man får det.

Hadde jeg hatt interesse for å redigere bilder som han liker, ville sikkert jeg også redigert min mann, sannsynligvis ville jeg gjort det til ytterpunktene - kun for moroskyld! Det jeg synes var rart, var alle de der kommentarene hans, men utfra det TS skriver, så merka han nok at hun ble litt ukomfortabel og prøvde å pynte på det.

Jeg ser bare uskyldig moro her, for å være ærlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...