AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Hei, Jeg er 34 år gammel, og er statsautorisert regnskapsfører. Jeg har både jobbet i byrå og i flere store konsern med et mer overordnet ansvar, inkludert der jeg jobber nå. Har for tiden 800 TNOK i lønn pluss bonus. Hva vil dere si er fordeler og ulemper med å jobbe i regnskapsbyrå vs inhouse? Fleksibilitet? Lønn? Oppgaver? Ønsker gjerne erfaringer fra dere som jobber i byrå da jeg er litt i tankeboksen. Holder til i Oslo området. Anonymkode: 018f4...41e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Jeg er også statsautorisert regnskapsfører og har jobbet både i byrå og inhouse. Foretrekker helt klart det siste, jobber også med det idag. Mye mer fleksibilitet, og slipper den hersens timeskrivingen. Bare stempler inn når jeg kommer og ut når jeg går. Lønnen ligger nok litt lavere enn det jeg kunne fått i byrå, men jeg tjener greit nok til at jeg fint klarer meg. Hvor mange års erfaring har du? Og hvor mange år som autorisert? Jeg hører om folk som får 800' i lønn i byrå nå, som ikke har utdannelse engang (men erfaring da). Rett utenfor Oslo. Anonymkode: 718b3...ba0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #3 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er også statsautorisert regnskapsfører og har jobbet både i byrå og inhouse. Foretrekker helt klart det siste, jobber også med det idag. Mye mer fleksibilitet, og slipper den hersens timeskrivingen. Bare stempler inn når jeg kommer og ut når jeg går. Lønnen ligger nok litt lavere enn det jeg kunne fått i byrå, men jeg tjener greit nok til at jeg fint klarer meg. Hvor mange års erfaring har du? Og hvor mange år som autorisert? Jeg hører om folk som får 800' i lønn i byrå nå, som ikke har utdannelse engang (men erfaring da). Rett utenfor Oslo. Anonymkode: 718b3...ba0 Jobber også inhouse idag. Jobbet i 11 år, vært autorisert i 9 av de. Husker også den timeføringen som Noe herk.. men man slipper også å være låst til jobb i starten av hver måned ved måneds- og kvartalsavslutbing? //TS Anonymkode: 018f4...41e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #4 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber også inhouse idag. Jobbet i 11 år, vært autorisert i 9 av de. Husker også den timeføringen som Noe herk.. men man slipper også å være låst til jobb i starten av hver måned ved måneds- og kvartalsavslutbing? //TS Anonymkode: 018f4...41e Joda, det er sant. Men jeg tar mye heller det enn stresset med timeføring. Så er det klart det kommer an på hvor stort press man har på seg ved hver månedsavslutning da. For min del går det helt greit, trenger ikke jobbe noe særlig overtid for å rekke frister. Det handler jo mye om trivsel på jobb også, som ledelse og kollegaer. Jeg har hatt mye dårlig erfaring med ledelsen i byråer, bedre erfaring med inhouse. Anonymkode: 718b3...ba0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #5 Skrevet 13. juni 2024 Jeg har byttet fra byrå til innhouse. Liker at jeg ikke trenger å timeføre npr man er innhouse og at man kan utvikle seg på andre områder som analyst, kontroller, osv. Lønnen er også mye bedre enn jeg hadde på byrået, har 880k + bonus, uten personalansvar. Anonymkode: 86808...b0e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har byttet fra byrå til innhouse. Liker at jeg ikke trenger å timeføre npr man er innhouse og at man kan utvikle seg på andre områder som analyst, kontroller, osv. Lønnen er også mye bedre enn jeg hadde på byrået, har 880k + bonus, uten personalansvar. Anonymkode: 86808...b0e Hvilken utdanning har du, og hvor lang erfaring? Jeg skal studere økonomi til høsten - med fordypning i regnskap på 3. året. Lurer på hvilken lønn nyutdannede kan vente seg innen regnskap? Anonymkode: 26c21...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #7 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken utdanning har du, og hvor lang erfaring? Jeg skal studere økonomi til høsten - med fordypning i regnskap på 3. året. Lurer på hvilken lønn nyutdannede kan vente seg innen regnskap? Anonymkode: 26c21...dd1 Jeg er ikke regnskapsfører, men er styreleder i et større regnskapsbyrå. Vi opplever at det er vanskelig å rekruttere regnskapsførere fordi det er litt for få som vil jobbe med det, og det har ført til bra lønnsøkning for denne gruppen. Så er lønnsnivået høyere i Oslo, og andre storbyer, enn litt utenfor disse byene. Vårt kontor ligger 1-2 timer med bil utenfor Oslo, og vi opplever at firmaer i Oslo kommer til oss for å kjøpe regnskapstjenester, fordi vi har et lavere lønnsnivå, og dermed kan levere billigere regnskapstjenester enn Oslo-baserte regnskapskontorer. Årslønn for våre regnskapsførere ligger nok nærmere 600' i snitt. Anonymkode: b22ed...ec8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 Som en som vurderer å studere til å bli regnskapsfører - trives dere i jobben? Hvordan er arbeidsmarkedet nå for tiden for nyutdannede? Ser at det er tøft f.eks. for folk i IT, juss og psykologi. Anonymkode: fd86d...0ab
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har byttet fra byrå til innhouse. Liker at jeg ikke trenger å timeføre npr man er innhouse og at man kan utvikle seg på andre områder som analyst, kontroller, osv. Lønnen er også mye bedre enn jeg hadde på byrået, har 880k + bonus, uten personalansvar. Anonymkode: 86808...b0e Hva slags stilling har du, og hvor i landet er dette? Anonymkode: 718b3...ba0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå