AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Hvor ofte flytter du? Er det lurt å flytte ofte? Eller sjelden? Hvordan vet en at hjemstedet er der man bor? Anonymkode: 41aca...db1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Jeg hat flyttet 4 ganger på 44 år. 1 var da jeg skulle være lærling Andre gang kjøpte jeg barndomshjemme Tredjegang var når jeg kjøpte gård og solgte barndomshjem Fjerde gangen var etter vi solgte gården. Vet det blir muligens en flytting til, for muligens flytter til barndomshjem til gubben Anonymkode: ce482...6a8
Diana Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har flyttet 9 ganger på 16 år. Jeg skal flytte nå til helgen, forhåpentligvis for siste gang 🤞🤞 mine foreldre har flyttet 1 gang i sitt liv, når de bygde hus. Det kommer nok på livssituasjon hvor mye en person flytter vil jeg tro
Mardina Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Siden jeg flyttet hjemmefra, har jeg flyttet 7 ganger. Nå blir jeg værende her jeg bor 😊 Jeg hater alt som har med flytting å gjøre 😝
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Man flytter jo ikke bare for å flytte. "Nei, nå er det så lenge siden jeg har flyttet, jammen på tide å skjerpe sef og finne et nytt sted å bo" Jeg har vel bodd i 5 ulike byer, og 10 ulike boliger hvis jeg regner med bytting av studenthybel i samme by. K46 Anonymkode: 2cde0...6c7 2
Diana Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man flytter jo ikke bare for å flytte. "Nei, nå er det så lenge siden jeg har flyttet, jammen på tide å skjerpe sef og finne et nytt sted å bo" Jeg har vel bodd i 5 ulike byer, og 10 ulike boliger hvis jeg regner med bytting av studenthybel i samme by. K46 Anonymkode: 2cde0...6c7 Det er sant. Det er alltid grunn til flytting. Jobb, kjærligheten, studier, huseier skal bruke boligen selv, mak kjøper seg bolig osv. Flytteprosessen er ganske slitsom, så tviler på at noen flytter på gøy 😅 1
Nonstop1 Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har bodd 5 steder siden jeg flyttet hjemmefra (litt over 10 år siden). Som barn bodde jeg 7 forskjellige steder. Eldstemann har vært med på 3 flyttinger mens han var i barnehagealder. Nå skal det ikke flyttes før barna ihvertfall er ferdige på grunnskolen. Ønsker at de skal få plantet ordentlige røtter her. Og ser for oss å bo i nærområdet resten av livet. Men flytter nok oftest fordi livssituasjonen tilsier at det er lurt eller nødvendig. Flytting i seg selv pleier nok ikke vanligvis å være noe mål.
Daisy-love Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 Jeg bodde ganske stabilt over tid, men så skjedde livet, og det ble litt flytting på kortere tid. Bodd samme sted over 5 år nå, men vet det blir flere flyttinger. Ønsker ikke det på flere år enda da. Jeg vet om noen som faktisk elsker å flytte. De får en kick ut av det. For de fleste er det vel stressende, men noen finner glede i å rydde, fikse, og begynne på nytt igjen. Gjerne interiør også på ny plass. Jeg kjenner jo det kribler litt i magen når jeg får innrede et nytt sted, men samtidig så har jeg min stil og den blir jo videreført. Er som annen sa her at en flytter jo stort sett for en grunn. F.eks som student, endring i sivilstatus, bytting av jobb, får barn/barn flytter ut av redet. Det er dyrt å flytte, også om en leier. Det sies at det tar flere år før det svarer seg å kjøpe midlertidig, og det er jo fordi det følger mye med avgifter, megler osv. Utover det også koster det jo. Motsatt så så lønner det seg noen ganger helt klart å flytte, for en får lavere boutgifter, selv om flyttingen i seg selv har litt utgifter. Jeg merker jo at jeg får ryddet litt opp om jeg flytter, så sånt sett er det jo fint. Om en kan få bedre leveforhold så er jo det også bra. Det både når det gjelder det økonomiske, praktiske, og trivsel. Så om det er lurt å flytte på seg med (u)jevne mellomrom kommer jo an på mange faktorer.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 Her vi bor nå planlegger vi å bo til vi ikke klarer trapper lengre, eller noe uforutsett skjer, selvfølgelig. Har brukt mye tid og penger på å gjøre det til vårt. Da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg hyppig gjennom fem år som student. Så fikk jeg kjæreste, ble etterhvert samboer. Først leide vi, leide noe bedre, kjøpte eget, kjøpte større. Så de årene der man får bedre og bedre råd er det vel vanligere å flytte ofte. Anonymkode: a42f6...3a3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 Hvor mange år må man bo i en bolig uten å tape ved å flytte? Anonymkode: 41aca...db1
enkefru Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 Er 55 år, har flyttet 4 ganger i mitt liv.. blir muligens en gang til
Daria Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 Jeg flyttet seks ganger på 11 år etter at jeg flyttet hjemmefra, nå har jeg bodd i samme leilighet i 13 år. De fleste flytter jo av en grunn, ikke ut fra om det er lurt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 Er 67 år og har flyttet 3 ganger i mitt liv. Alle flyttingene internt i samme by. Elsker hjembyen min. Men, jeg har reist masse og opplevd mye likevel. Anonymkode: 058dd...9ba
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #14 Skrevet 13. juni 2024 16 ganger. 10 ganger i oppveksten og 6 ganger etter jeg flyttet ut. Er i 30-årene. Anonymkode: 529a4...999
Granskudd Skrevet 13. juni 2024 #15 Skrevet 13. juni 2024 Jeg har flyttet 23 ganger før jeg ble voksen, vi kjøpte huset jeg bor i nå for litt under 10 år siden og det er det lengste jeg har bodd et sted. Jeg tror at det ikke er lurt å flytte så ofte, i hvertfall ikke til ulike byer/landsdeler, for du får ikke satt ned røtter noe sted. Jeg føler ikke at jeg har en spesiell tilhørighet eller at jeg kan kalle noe sted hjem. Tipper at folk tålererer flytting forskjellig, men jeg orker nesten ikke tanken på å skulle flytte enda en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #16 Skrevet 13. juni 2024 Har flyttet 3 ganger på 45 år. Første gang når jeg flyttet hjemmefra til leid leilighet. Andre gang til kjøpt rekkehus og tredje til kjøpt enebolig. Her blir vi nok boende til det blir for mye å holde ved like for oss. Anonymkode: 8692a...1f2
katties Skrevet 13. juni 2024 #17 Skrevet 13. juni 2024 (endret) Bodd i 6 ulike byer, 3 land. Flyttet 14 ganger ila. livet, 3 av disse i studietida. Er i 30-årene nå, aldri bodd et sted mer enn 5 år sammenhengende. Hater å flytte, men lurer på om jeg kanskje blir nødt igjen da huset i alle fall ikke egner seg for gamlinger, men også mangler et soverom til yngste barnet. Oppussing vil koste dyrt... enig med personen over, at man føler ikke at man hører til noe sted - med mindre man kommer tilbake og besøker det ofte. Slitsomt å måtte bygge nytt nettverk og ikke kunne holde på vennskap pga avstand. Endret 13. juni 2024 av katties
katties Skrevet 13. juni 2024 #18 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mange år må man bo i en bolig uten å tape ved å flytte? Anonymkode: 41aca...db1 Til boligmarkedet har gått så mye opp at eventuell oppussing lønner seg. Ellers er det jo evt. om man bruker eindomsmeglertjenester, og alt av avgifter når man skifter bolig, evt. pris for flytting, utvask osv. Ellers så lønner det seg jo hvis det stedet man flytter til er et man trives bedre. Økonomisk, så går man opp i pris jo nærmere vestkanten av Oslo man kommer seg.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #19 Skrevet 13. juni 2024 Har flyttet tre ganger på 8 år.Nå skal jeg finne ett sted jeg skal bo resten av livet. Anonymkode: ae9e5...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #20 Skrevet 13. juni 2024 Flyttet 2 ganger innen jeg fylte 3 år, så bodde jeg samme sted i 14 år, så flyttet jeg 7 ganger på 10 år, så flyttet jeg dit jeg bor nå for 10 år siden. Totalt 10 ganger på litt over 40 år. Har planer om å bo her jeg bor nå i rundt 10 år til. Anonymkode: 2b89b...19c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå