Gjest Frustrert og lei Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Joda, naboen har klaget igjen...... Sist gang så ringte hun datteren sin og sendte henne opp for å snakke med oss.... Og i dag så begynte hun begynte med at å si at vi burde ha kjøpt oss et rekkehus enn en leilighet i millionklassen. Så måtte vi ligge isolering i gulvene på kjøkkenet og stuen fordi det er så lytt. Og så har hun ført logg over alt som er sagt og gjort hjemme hos oss. Hun sier jeg skriker til barna mine, for en natt hadde jeg stått ute på kjøkkenet og visst nok skreket og bannet mens vår minste sønn lå inne på rommet og gren seg ihjel........ Greit nok jeg bannet kanskje, men ikke direkte til barnet vårt. Jeg var trøtt og bannet for meg selv. Hun har visst hørt meg skrike flere ganger og jeg skremmer barna mine visst nok. Hadde barna mine vært redd meg, så hadde ikke de kommet løpende smilende bort til meg når jeg henter dem i parken, de hadde ikke kommet til meg for trøst, de hadde ikke vært kosete med meg osv. Jeg kan snakke til de med hevet stemme hvis jeg må gi beskjed for ørtende gang, Vi har en 4 åring som er i en fase hvor han ikke gidder å høre på oss, og blir han sint så slenger han leker og alt annet han finner rundt seg, på dører og på folk osv. Og ikke oppdrar vi ungene våre heller fordi vi lar de få gjøre akkurat som de vil. Og hun selv var en meget god mor fordi hun fikk skryt. Vel, jeg får også skryt når det gjelder våre barn og oppdragelsen av våre barn. De går i park og de som jobber der kjenner både oss og barna veldig godt. Vi har vært fast i parken i flere år. Men vi sier i fra når barna gjør noe de ikke har lov til, som å slenge leker vegg i mellom, slamre med dører, trampe i gulvet osv. Og barna kan våkne om natten og stå opp og leke, ta på tv og sånt og vi sender de selvfølgelig til sengs igjen og minstemann blir jo sint fordi han vil ut av sengen og leke og dermed så sitter han i gang hylingen sin...... Og videre så har hun altså ført logg over alt som er sagt og gjort og hun truer med politi og borettslaget hvis vi ikke viser mer hensyn og hvis vi ikke sier oss enig i det hun sier og mener. Vi ødelegger helsen hennes sier hun. Hun mener at vi må ta kontakt med fagfolk og påtå oss kostnadene ved å isolere gulvene. Og ja....jeg er også gal og syk i hodet mitt fordi jeg ikke er enig med henne. Nå har jeg skrevet klage nr 2 på henne og kommer til å levere den til borettslaget etterpå. Nå orker jeg ikke mer. Jeg kan vel heller ikke leve normalt lenger kan jeg tenke meg fordi jeg kan risikere at politiet og/eller barnevernet en dag står på døren pga en nabo som lager ville historier som ikke stemmer. Hun tar ting herfra og derfra og sitter det sammen sånn hun mener tingene er. Hun kjenner ikke oss eller barna personlig og likevel så påstår hun både det ene og det andre. Klagingen har vært en gjenganger siden vi flyttet inn for over 1 år siden. Og nå gidder jeg ikke mer. Jeg er forbanna lei naboen og andre naboer holder selvfølgelig med henne fordi de hører kun hennes versjon og ikke vår. Neste gang så kommer ikke jeg til å åpne døren for henne engang. Blir det et møte mellom oss og borettslaget til slutt hvor hun er med, så tror ikke jeg at jeg kommer til å møte opp fordi jeg orker ikke mer. Det nytter overhodet ikke å diskutere saklig med henne, for det har vi prøvd flere ganger, men det nytter ikke, for hun kommer og klager på det samme om og om igjen. Denne naboen tror hun eier blokken og tror at hun alltid har rett uansett hva det gjelder. Noen er nødt til å stå i mot henne og la være å følge hennes pipe hele tiden og det blir visst meg det.......
Gjest Frustrert og lei Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Og ja......etter diskusjonen tidligere i dag så finner jeg henne veldig truende pga det hun sa om at hun har ført logg over alt og truer med det ene og det andre. Og hun truer alltid med politi og borettslaget i slutten av en diskusjon hvis folk ikke er enig med henne. Det har hun iallefall alltid gjort med oss.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Det var du som trampet sånn i gulvet (i følge nabokjærringa) ? Tror ikke jeg hadde orket å bo lenger der hvis jeg ble overvåket på den måten faktisk.
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Den dama (ikke trådstarter, men monsteret i underetasjen) virker jo ikke helt god da... Hvis jeg var deg ville jeg nok ha bedt om et møte, hvor gæren er man ikke om man LOGGFØRER naboens bevelgelser???
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Synes dette grenser sterkt mot trakassering jeg. Jeg ville tatt det meget alvorlig og kontaktet borettslaget. Om ikke de kan hjelpe ville jeg vurdert politianmeldelse. Får da være grenser for overvåkning.
Jane How Skrevet 13. februar 2006 #6 Skrevet 13. februar 2006 Jeg ville også vurdert anmeldelse. Uansett kan du forhøre deg med politiet uten å legge inn en formell anmeldelse. Det her kan vel kalles trakassering, og hun sprer i tillegg rykter om deg. Ikke bøy deg for henne, hvertfall.
Gjest Frustrert og lei Skrevet 13. februar 2006 #7 Skrevet 13. februar 2006 Det var du som trampet sånn i gulvet (i følge nabokjærringa) ? Tror ikke jeg hadde orket å bo lenger der hvis jeg ble overvåket på den måten faktisk. ← Jeg orker ikke å bo her lenger, men har ikke det store valget. Vi kan ikke flytte igjen for vi har kun en inntekt og boliglånet er makset. Vil hun ha fred og ro, så får hun flytte på gamlehjem for det er jammen på tide. Hun ønsker fred og ro, men med barn så blir det ikke så rolig. Hun klaget på bråk fra kl 08:00 - 19:30 nå på Lørdag. Det var så grusomt, for barn må jo ikke få lov til å være barn må skjønne. På lørdag hadde vi også bursdagsbesøk og det må vi få lov til å ha uten at hun skal stå på døren..... Hun er så forbanna manipulerende at det er ikke måte på. Hun snakker med andre naboer og fremstiller dermed meg som den grusomme moren som skriker etter ungene sine dagen lang pga at hun har hørt meg skrike en gang ute på kjøkkenet midt på natten Det er da to sider av en sak.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 Jeg ville også vurdert anmeldelse. Uansett kan du forhøre deg med politiet uten å legge inn en formell anmeldelse. Det her kan vel kalles trakassering, og hun sprer i tillegg rykter om deg. Ikke bøy deg for henne, hvertfall. ← Enig. Kanskje det kan være lurt å forhøre seg med politiet i tilfelle hun skulle finne på å gjøre alvor av truslene sine. Kan være greit at de vet hvilken type person de egentlig har med å gjøre.
Gjest Frustrert og lei Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Hvis jeg anmelder henne for trakassering, så kan det hende at jeg gjør ting mye verre enn de er. Hvem vet hva hun gjør hvis jeg sender politiet på døren hennes? Da nevner vel hun det neste gang hun snakker med naboene og framstiller meg som enda mer grusom. Og så kommer hun vel til å vise politiet det hun har loggført om det jeg har sagt og gjort mot barna mine blant annet. Og det fins forklaringer på alt der. Men hvis hun skulle gå på krigsstien og sender inn bekymringsmelding til barnevernet, hva skal jeg gjøre da? Da kommer jeg til å tilte på kvinnemennesket, men jeg kan jo ikke gjøre noe, for da lager jeg bare mer problemer for meg selv. I dag når vi kranglet, så ble jeg til slutt så sint at jeg gikk mot henne med sikkert sinne i blikket fordi hun provoserer sånn. Hun rygget unna, for hun var redd for å få knust noen tenner som hun sa..... Jeg hadde ikke tenkt å slå henne eller gjøre noe annet mot henne, men for en gangs skyld så ville jeg få noe igjennom til henne. For en gangs skyld så ville jeg kunne få snakket ferdig og forklare meg selv, men det gikk jo ikke det. Hun avbryter hele tiden og jeg er faktisk nødt til å bli høyrøstet ( som også kan minne om skriking ) når hun ikke lar meg snakke ferdig. Nei, det blir visst krig dette her.......Jeg bare håper at borettslaget gidder å gjøre noe med dette snart. Hun har fått mange klager og vi har nå sendt inn 2 stk. Vi har denne gangen bedt om bekreftelse på at de har fått klagen fra oss og jeg er veldig fristet til å ringe borettslaget selv og nesten spørre dem om hva de har tenkt å gjøre. For å bare gi beskjed til henne om at noen har klaget på henne, det hjelper jo ikke. Det er rolig en stund og plutselig så slippes bomben, for da har hun samlet opp ammo da vettu....... Og hun sier at hvis vi får 3 klager på oss så blir vi kastet ut. Men hun har da mer enn 3 klager på seg og hun er ikke kastet ut. Og har ikke vi noen rettigheter når det gjelder dette? Jeg vil ikke måtte flytte til slutt pga en leieboer som er litt koko.....
Gjest vsn Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Få ungene til å bråke ekstra mye. Det høres ut som hun er nær smertegrensen Kanskje du er heldig, og får oppleve at hun flytter. Unger er unger. Det skjønner jo de fleste at de ikke kan være helt stille i en leilighet hvor det bor unger. Så om du får barnevernet på døra, sier du bare ting som de er. De har vel fått mange rare bekymringsmeldinger før, så de sluker nok ikke alt rått.
villemo69 Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Kan du ikke prøve å snakke litt med andre beboere i nærheten av denne damen. Høre hva de mener, om kanskje de også har fått klager fra henne osv. Kanskje dere kan slå dere sammen og ta et seriøst møte med henne og få henne til å forstå at man må kunne leve i leiligheten sin, ikke bare bo der.....
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 Selv om dere snakker med politiet behøver dere ikke sende en anmeldelse mot henne. Dere kan forhøre dere litt om hvordan dere bør takle situasjonen- så vidt jeg vet er det ikke lov å fremsette trusler på den måten, samt at politiet får greie på hvordan hun faktisk er skulle hun finne på å anmelde dere.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #13 Skrevet 13. februar 2006 Trådstarter. Du bor ikke tilfeldigvis på Bjørndal vel?
Gjest Fruktfat Skrevet 13. februar 2006 #14 Skrevet 13. februar 2006 Synes dette grenser sterkt mot trakassering jeg. Jeg ville tatt det meget alvorlig og kontaktet borettslaget. Om ikke de kan hjelpe ville jeg vurdert politianmeldelse. Får da være grenser for overvåkning. ← enig her, ja.
~MALIN~ Skrevet 14. februar 2006 #15 Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg syns du skal anmelde henne til politiet for alvorlig trakassering , før du risikerer at hun anmelder deg til barnevernet for å være ekstra motbydelig. Hun høres jo ut som en som er troende til dette, bare for å være ekkel !!!Hvis du er redd for at hun skal vise frem "loggen" sin så er det jo nettopp det som er store deler av grunnen til anmeldelsen, og det hadde jeg fortalt politiet med en gang jeg leverte inn en anmeldelse. Jeg hadde også bedt om et møte med borrettslaget og forklart problemsstillingen i detalj, så de ikke bare har hennes versjon av saken. De naboene som ikke henger sammen med denne dama hadde jeg også forklart problemstillingen, og også forklart dem hvorfor jeg dro dem inn i konflikten. De fleste vil gjerne holdes utenfor slike saker forståelig nok, men si at du er midt oppi et tilfelle av alvorlig nabotrakkasering, og lurer på om hun har snakket stygt om dere til naboene også, feks. Det blir for ille hvis du flytter syns jeg! Da har jo dette uvesenet oppnådd akkurat det hun vil !!! Endret 14. februar 2006 av ~MALIN~
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #16 Skrevet 14. februar 2006 Til trådstarter. Jeg synes at med det du selv skriver i tråden beskriver hvorfor naboen din har god grunn til å klage på dere. Kan ikke være greit å være nabo med konstant bråk over hode sitt. Både natt og dag. Nekter å synesynd på deg så lenge du selv ikke vil ta noe hensyn til andre. Dere bør vurdere å isolere gulvene i leiligheten. Og sørge for nattero , så nadoer ikke blir vekt om natten. Som du selv skriver er det bestandig 2 sider av en sak. Hvorfor er du redd for en bekymringsmeling til barnevernet hvis du ikke har noe å sjule?.
Gjest Frustrert og lei Skrevet 14. februar 2006 #17 Skrevet 14. februar 2006 Til trådstarter. Jeg synes at med det du selv skriver i tråden beskriver hvorfor naboen din har god grunn til å klage på dere. Kan ikke være greit å være nabo med konstant bråk over hode sitt. Både natt og dag. Nekter å synesynd på deg så lenge du selv ikke vil ta noe hensyn til andre. Dere bør vurdere å isolere gulvene i leiligheten. Og sørge for nattero , så nadoer ikke blir vekt om natten. Som du selv skriver er det bestandig 2 sider av en sak. Hvorfor er du redd for en bekymringsmeling til barnevernet hvis du ikke har noe å sjule?. ← Vi følger ordensreglene som jeg skrev. Vi er rolige på kvelden og etter kl 23:00. Vi er ikke festmennesker og vi har ikke høy musikk på om kvelden m.m. Bråk om natten er er unger som våkner og det kan ikke vi gjøre noe med desverre. Vi kan ikke binde barna fast i sengen heller. Så dette må hun tåle synes jeg, da det ikke er stort vi kan gjøre med det enn vi allerede gjør. Vi sender ungene i seng igjen og vi lukker døren og går selv og legger oss igjen, men kort tid etter så er ungene ute av sengen og på an igjen. Vi får heller ikke nattero da, så det går ikke bare utover henne. Isolering av gulv må hun ta på seg selv hvis hun mener det er så lytt. Vi ringte borettslaget nå i sted og de sa akkurat dette. Og vi fikk videre beskjed om at vi skal bare ignoere hun og hun er ganske godt kjent, for hun har vært på kontoret til borettslaget og klaget på alle. Hun har holdt på sånn som dette i alle år med alle. Jeg er ikke rett for barnevernet og jeg har ikke noe å skjule. Noen er nødt til å sitte strek for oppførselen til naboen da hun tror at hun eier blokken og at alt det hun sier er rett. Det er kun hun som har rett, ingen andre. Det spiller ingen rolle om hva som står i regelboken for borettslaget eller om vi har snakket med selve styret i borettslaget, for det er hun og kun hun som har rett....... Hun durer frem som det passer henne og hun driter rett og slett i alt annet. Vi har prøvd å møte henne på halvveien hele tiden, men hva hjelper det når hun ikke er villig til å møte oss på halvveien? Hva skal man gjøre da?
Gjest Frustrert og lei Skrevet 14. februar 2006 #18 Skrevet 14. februar 2006 Nå har vi snakket med borettslaget. Vi ringte opp nå i sted. Vi forklarte situasjonen og de sa at hun er ganske godt kjent og at hun har vært på kontoret og klaget på alle. Hun har holdt på sånn som dette i alle år. Vi fikk beskjed om at vi kunne anmelde henne, for kanskje det setter en støkk i henne og får henne til så slutte, men der er jeg selv litt usikker, for da vet ikke jeg hva hun svarer tilbake med. Jeg vurderer å bare ignorere hun og hvis hun ikke gir seg, så tror jeg at jeg kommer til å vurdere anmeldelse for trakkasering. Borettslaget sa også det at hvis hun vil ha isolering, så er dette noe hun må gjøre. Hun mener det er vårt ansvar, men det er ikke. Det er hennes ansvar da og da må hun ( desverre ) gjøre det og ta kostnadene på seg hvis hun vil ha mer isolering. Dette var noe vi allerede visste fra før og sa til henne, men neida, det stemte ikke det og hun ville ikke høre på. Kommer hun og klager mer på dette, så kommer jeg til å si hva borettslaget har sagt og har hun et problem med det, så får hun selv ta kontakt med dem og diskutere med dem. Og videre så sa de at vi skulle bare jatte med henne og så ignorere det hun har sagt. Bare la henne snakke seg ferdig og så glemme det. Vi har som sagt prøvd å diskutere dette saklig med henne, men det går ikke fordi hun har alltid rett uansett og hun avbryter hele tiden og det er ikke mulig å få ting igjennom til henne. Nå er jeg ihvertfall ferdig med henne. Jeg gidder ikke å prøve en gang å diskutere mer med henne fordi det går ikke. Hun durer fram som det passer henne og jeg orker ikke mer. Jeg kommer ikke til å åpne døren hvis hun ringer på og jeg kommer ikke til å stoppe hvis hun prøver å huke tak i meg når vi treffes utenfor. Nok er nok. Jeg tror jeg avventer litt med anmeldelse til politiet og ser hva hun foretar seg i tiden fremover. Blir det verre enn det er pr i dag, så kommer jeg til å anmelde henne for trakkasering.
FrøkenJuliet Skrevet 14. februar 2006 #19 Skrevet 14. februar 2006 Det hun har gjort hittil er mer enn nok grunn til anmeldelse.
Elle Melle Skrevet 14. februar 2006 #20 Skrevet 14. februar 2006 Hvorfor bry seg i det hele tatt? Hvis du ikke lar deg provosere eller bruker tid til å tenke på henne, hvilken skade gjør hun egentlig? Hvis du ignorerer henne i stedet for å hisse deg opp vil hun vel skjønne at det ikke nytter å plage dere? Siden hun er "godt kjent" for å være vanskelig har du uansett ditt på det tørre og mange vitner på at hun er vrang, så du trenger nok helt sikkert ikke å skjenke det en tanke mer. Drit i henne! Hvis hun ikke gjør noe som direkte forstyrrer dere burde jo det være gjennomførbart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå