AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Hva gjør man hvis den andre foreldre ikke ønsker at bonusfar eller bonusmor skal være på skoleavslutninger. Skal man respektere det og holde seg unna eller skal man bare gi blaffen i det og møte opp? Anonymkode: 7858f...054
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva gjør man hvis den andre foreldre ikke ønsker at bonusfar eller bonusmor skal være på skoleavslutninger. Skal man respektere det og holde seg unna eller skal man bare gi blaffen i det og møte opp? Anonymkode: 7858f...054 Man gjør det som ungen vil. Anonymkode: be5a4...192 20 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Det kommer helt ann på forholdet til barnet og hvordan det vil påvirke samarbeid mellom foreldrene. Har man feks 50/50 og har vært i barnets liv i 5-10 år vil det være mer greit å møte enn om man har helgesamvær og kun vært sammen 3-4 år. Om det vil forsure foreldresamarbeid bør en gjøre en vurdering på om det er verdt det for barnet i lengden at man møter. Anonymkode: f79e1...5ad 5 3
Granskudd Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Jeg tenker at det kommer helt ann på konsekvensene. Om dette betyr at mor og far vil komme til å krangle og at det til syvende og sist vil gå ut over barnet ville jeg nok holdt meg unna. Om det gikk ann å løse det i minnelighet, og om barnet ga utrykk for at de ønsket at bonus skulle være der, tenker jeg at jeg ville nok gitt mer blaffen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Jeg tenker at bonusforeldre kan bli hjemme. Blir sjukt trangt om alle ungene skal komme med fire foreldre Anonymkode: 3d25e...216 18 1 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Jeg syns de voksne må strekke seg lenger enn langt for å samarbeide og ikke gjøre slike arrangement ubehagelig for barnet. Men, dersom det er fullt krasj, hadde jeg holdt meg hjemme, og latt far og mor gå på avslutningen. Anonymkode: 4e61b...2de 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at bonusforeldre kan bli hjemme. Blir sjukt trangt om alle ungene skal komme med fire foreldre Anonymkode: 3d25e...216 Alle unger har ikke fire foreldre. Mange har til og med bare en forelder. Mange unger tar til og med med besteforeldre på avslutninger, så hvorfor skulle det ikke bli plass til bonusforeldre? Jeg syns det er så utrolig unødvendig at foreldre driver å stenger ute bonusforeldre. Det er så utrolig viktig for barnet å kunne se at alle kan være venner. Voksne må slutte å være så forbannet egoistisk og hele tiden sette egne behov foran barnets beste. Anonymkode: dcab9...a82 13 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle unger har ikke fire foreldre. Mange har til og med bare en forelder. Mange unger tar til og med med besteforeldre på avslutninger, så hvorfor skulle det ikke bli plass til bonusforeldre? Jeg syns det er så utrolig unødvendig at foreldre driver å stenger ute bonusforeldre. Det er så utrolig viktig for barnet å kunne se at alle kan være venner. Voksne må slutte å være så forbannet egoistisk og hele tiden sette egne behov foran barnets beste. Anonymkode: dcab9...a82 Ts skriver ikke noe om barnet ønsker bonusforeldren der. Så antar at barnet ikke ønsker det, og da skal selvfølgelig bonus holde seg hjemme. Anonymkode: 1060a...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Ts her, Barnet ønsker å ha meg med, har bodd med barnet i 4 år. Mor som hater meg og utestenger meg fra alt og kaster stygge blikk og hilser ikke på meg. Og for ordnes skyld jeg har ikke noe med bruddet å gjøre, har aldri tatt plass eller gjort noe respektløst overfor henne. Men allikevel så er hun bare misunnelig og bitter. Synes det er trist at en voksen oppfører seg så barnslig, men hun vinner ved å oppføre seg sånn og får vilja si. For jeg har holdt meg unna alle bursdagsfeiringer og avslutninger. Rett og slett fordi barnet får det med seg og har ofte reagert med sinne eller tristhet og spør etterpå hvorfor mor er sur på meg. Anonymkode: 7858f...054 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 Jeg får ikke være med på noe som omhandler mitt bonusbarn, selv om barnet spør meg. Hvis jeg mot formodning likevel må være der (f.eks et arrangement hvor mitt barn også er), så får bonusbarnet beskjed om å velge mellom å være med mamma eller pappa, det kan ikke få ha begge to tilstede. Og tro meg - det gjør sitt med barnet… La steforeldre være tilstede dersom barnet ønsker det! Anonymkode: a6bb3...911 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får ikke være med på noe som omhandler mitt bonusbarn, selv om barnet spør meg. Hvis jeg mot formodning likevel må være der (f.eks et arrangement hvor mitt barn også er), så får bonusbarnet beskjed om å velge mellom å være med mamma eller pappa, det kan ikke få ha begge to tilstede. Og tro meg - det gjør sitt med barnet… La steforeldre være tilstede dersom barnet ønsker det! Anonymkode: a6bb3...911 Er du grunnen til bruddet hadde jeg holdt meg unna. Hvis ikke hadde jeg fulgt barnets ønske og dratt, men holdt litt lav profil lengst unna mor. At far har gått videre må mor bare venne seg til, og slutte å la det gå ut over barnet. Anonymkode: 46253...565
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #12 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her, Barnet ønsker å ha meg med, har bodd med barnet i 4 år. Mor som hater meg og utestenger meg fra alt og kaster stygge blikk og hilser ikke på meg. Og for ordnes skyld jeg har ikke noe med bruddet å gjøre, har aldri tatt plass eller gjort noe respektløst overfor henne. Men allikevel så er hun bare misunnelig og bitter. Synes det er trist at en voksen oppfører seg så barnslig, men hun vinner ved å oppføre seg sånn og får vilja si. For jeg har holdt meg unna alle bursdagsfeiringer og avslutninger. Rett og slett fordi barnet får det med seg og har ofte reagert med sinne eller tristhet og spør etterpå hvorfor mor er sur på meg. Anonymkode: 7858f...054 I dette tilfellet hadde jeg holdt meg hjemme. Fint at barnet vil ha deg med, men jeg tror bare du heller bensin på bålet ved å stille. Men enig i at det er trist at det skal være slik. Anonymkode: 4e61b...2de 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tenker at bonusforeldre kan bli hjemme. Blir sjukt trangt om alle ungene skal komme med fire foreldre Anonymkode: 3d25e...216 Noen barn har kun et. Det jevner seg vel greit ut? Anonymkode: 8bb9f...b42
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her, Barnet ønsker å ha meg med, har bodd med barnet i 4 år. Mor som hater meg og utestenger meg fra alt og kaster stygge blikk og hilser ikke på meg. Og for ordnes skyld jeg har ikke noe med bruddet å gjøre, har aldri tatt plass eller gjort noe respektløst overfor henne. Men allikevel så er hun bare misunnelig og bitter. Synes det er trist at en voksen oppfører seg så barnslig, men hun vinner ved å oppføre seg sånn og får vilja si. For jeg har holdt meg unna alle bursdagsfeiringer og avslutninger. Rett og slett fordi barnet får det med seg og har ofte reagert med sinne eller tristhet og spør etterpå hvorfor mor er sur på meg. Anonymkode: 7858f...054 Slutt å tro barnemor er misunnelig fordi du invaderer livet dems Anonymkode: c5d06...dc3 9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 Jeg ble nektet å være i nærheten av kjærestens barn de første 6 årene, og moren har aldri sagt unnskyld på noen som helst måte for at jeg måtte holde meg borte. Jeg blir fysisk uvel av henne, så jeg velger foreløpig å holde meg borte på alle avslutninger og oppvisningar, selv om barnet spør om jeg vil komme. Anonymkode: b359e...827
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her, Barnet ønsker å ha meg med, har bodd med barnet i 4 år. Mor som hater meg og utestenger meg fra alt og kaster stygge blikk og hilser ikke på meg. Og for ordnes skyld jeg har ikke noe med bruddet å gjøre, har aldri tatt plass eller gjort noe respektløst overfor henne. Men allikevel så er hun bare misunnelig og bitter. Synes det er trist at en voksen oppfører seg så barnslig, men hun vinner ved å oppføre seg sånn og får vilja si. For jeg har holdt meg unna alle bursdagsfeiringer og avslutninger. Rett og slett fordi barnet får det med seg og har ofte reagert med sinne eller tristhet og spør etterpå hvorfor mor er sur på meg. Anonymkode: 7858f...054 Da blir du bare hjemme. Sier til barnet at du dessverre ikke har anledning til å være med. Hva tenker du at hun vinner, når du sier hun vinner ved å oppføre seg slik? Det er jo ingen vinnere ved et samlivsbrudd. Anonymkode: 3d25e...216 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da blir du bare hjemme. Sier til barnet at du dessverre ikke har anledning til å være med. Hva tenker du at hun vinner, når du sier hun vinner ved å oppføre seg slik? Det er jo ingen vinnere ved et samlivsbrudd. Anonymkode: 3d25e...216 Hun vinner ved å fortsette å oppføre seg barnslig og får vilja si. Hun har sagt til folk rundt at hun skal gjøre alt hun kan for å skremme meg vekk… Anonymkode: 7858f...054
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun vinner ved å fortsette å oppføre seg barnslig og får vilja si. Hun har sagt til folk rundt at hun skal gjøre alt hun kan for å skremme meg vekk… Anonymkode: 7858f...054 men hva vinner hun mener du? Anonymkode: 3d25e...216 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Slutt å tro barnemor er misunnelig fordi du invaderer livet dems Anonymkode: c5d06...dc3 Jeg vil si at hun er misunnelig, du vet ikke hele historien her og ting hun har sagt og gjort. Så jeg har andre forutsetninger til å si hun er misunnelig. Jeg innvanderes ikke livet til noen, jeg har valgt en mann med bagasje og må stille opp i alt som følger med det. Det er ikke sånn at jeg synes skoleavslutninger for mine egne barn er gøy, man stiller opp for ungene. Ikke de voksne. Regner med at du er en bitter og misunnelig mor siden du svarer sånn😅 Jeg synes det er trist å måtte lyve til barnet om hvorfor jeg ikke kommer. Jeg blir spurt både før og etter av barnet. Det er ikke noe god følelse å føle at man ikke engasjerer seg fordi man blir hindret av noen andre voksne. Jeg har som sagt ikke vært på noe avslutninger eller bursdager hittil rett ig slett for å ikke skape konflikt. Men hvor lenge skal man holde på sånn? Kan ikke den ene foreldre ta seg sammen og innse at den andre har gått videre? Anonymkode: 7858f...054 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men hva vinner hun mener du? Anonymkode: 3d25e...216 At hun føler hun har makt og kan kontrollere hva andre kan og ikke kan. Anonymkode: 7858f...054 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå