AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Vet ikke hvorfor, men det er skikkelig "hot" med intelligente reflekterte damer. Er de kunnskapsrike i tillegg så er det ++ Dessverre så synes jeg det er for mange mindre intelligente damer 😔 Selv er jeg midt på treet vil jeg tro, og det gjør ingenting om dama er smartere enn meg. Det er bare beundringsverdig. Jeg blir imponert og tiltrukket når damer kan lære meg noe. Jeg vil ha ei dame som jeg kan se opp til pga intelligensen! Anonymkode: b657e...d0d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 For meg ville det i lengden ha vært helt uutholdelig å være sammen med en kvinne som ikke var smart, kunnskapsrik og noenlunde intellektuelt. Men det har ingenting å gjøre med å være «sexy». Anonymkode: 53bef...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vet ikke hvorfor, men det er skikkelig "hot" med intelligente reflekterte damer. Er de kunnskapsrike i tillegg så er det ++ Dessverre så synes jeg det er for mange mindre intelligente damer 😔 Selv er jeg midt på treet vil jeg tro, og det gjør ingenting om dama er smartere enn meg. Det er bare beundringsverdig. Jeg blir imponert og tiltrukket når damer kan lære meg noe. Jeg vil ha ei dame som jeg kan se opp til pga intelligensen! Anonymkode: b657e...d0d Hva må til for at du ser på en dame som intelligent? Det er kun en mann jeg har vært med som på papiret er smartere enn meg, men han har IQ over 130... Eĺlers så er det mange måter å være smart på. Høres egentlig ut som du leter etter en dame som er kunnskapsrik, hvis du vil ha en som kan lære deg noe. Kunnskapsrik og smart hører nødvendigvis ikke sammen. Anonymkode: 0f898...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva må til for at du ser på en dame som intelligent? Det er kun en mann jeg har vært med som på papiret er smartere enn meg, men han har IQ over 130... Eĺlers så er det mange måter å være smart på. Høres egentlig ut som du leter etter en dame som er kunnskapsrik, hvis du vil ha en som kan lære deg noe. Kunnskapsrik og smart hører nødvendigvis ikke sammen. Anonymkode: 0f898...8ae Smart, som i løsningsorientert, reflektert. Jeg liker når når jeg har et syn på en sak, og kvinnen kan belyse saken fra en annen side, hvor det viser seg at hun har rett mens jeg har feil, eller at henne løsning er en bedre enn min. Det kan være sosiale, religiøse, eller politiske saker. På en måte at hun utfyller der jeg ikke når opp. Da beundrer jeg henne. Eller bare at hun har et godt begrunnet synspunkt på en sak, uten at jeg er nødvendigvis enig. Vi er alle forskjellige. Så liker jeg når kvinnen er vitebegjærlig og tilegner seg kunnskap, ønsker å utvide den mentale horisonten. Å gjerne være filosofisk. Jeg ønsker et mentalt samspill med min neste partner. Kanskje man burde ha IQ score på Tinder osv 😄 Anonymkode: b657e...d0d 4
TomSawyer Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunnskapsrik og smart hører nødvendigvis ikke sammen. Nødvendigvis og nødvendigvis fru Blom..smarte mennesker suger til seg kunnskap og dumme not so much..Jo det hører så avgjort sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 De som er smarte mangler ofte noe solsialt. Det ser jeg mye av her inne også. Anonymkode: 4b059...6ec
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som er smarte mangler ofte noe solsialt. Det ser jeg mye av her inne også. Anonymkode: 4b059...6ec Det finnes selvfølgelig enkelttilfeller av alle slag, men generelt sett er folk med høy IQ også bedre sosialt. Det sosiale samspillet er komplekst, og å forstå nyansene, hvordan følelser og handlinger henger sammen osv krever intelligens. https://www.forskning.no/spor-en-forsker-hjernen-sosiale-relasjoner/spor-en-forsker-har-folk-med-hoy-iq-lavere-sosial-intelligens/504815 Anonymkode: 8f1f6...83b 4
TomSawyer Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De som er smarte mangler ofte noe solsialt. Det ser jeg mye av her inne også. Anonymkode: 4b059...6ec Er ikke så overbevist jeg da om at du er i stand til å vurdere hvem som er smarte og hvem som har høy sosial intelligens av folk her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 TomSawyer skrev (2 timer siden): Er ikke så overbevist jeg da om at du er i stand til å vurdere hvem som er smarte og hvem som har høy sosial intelligens av folk her inne. come oooon ... 🙄 Anonymkode: ce51d...d22
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 22.14): Vet ikke hvorfor, men det er skikkelig "hot" med intelligente reflekterte damer. Er de kunnskapsrike i tillegg så er det ++ Dessverre så synes jeg det er for mange mindre intelligente damer 😔 Selv er jeg midt på treet vil jeg tro, og det gjør ingenting om dama er smartere enn meg. Det er bare beundringsverdig. Jeg blir imponert og tiltrukket når damer kan lære meg noe. Jeg vil ha ei dame som jeg kan se opp til pga intelligensen! Anonymkode: b657e...d0d Hva har du å tilby en slik dame da? Hva gjør deg sexy? Anonymkode: 6696f...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva har du å tilby en slik dame da? Hva gjør deg sexy? Anonymkode: 6696f...fd0 Jeg er i forhold med en såkalt «smart dame». Hun er høyt utdannet og har en jobb som krever høy grad av analytiske evner etc etc. Jeg når henne ikke til knærne i akademiske ferdigheter, analytiske evner etc. Det hun selv sier er faktorer som tiltrekker henne til meg, er at jeg er smart, omsorgsfull og omtenksom med de rundt meg, ustyrtelig morsom, i sum jævlig sexy, har en x-faktor som gjør meg interessant og litt uforutsigbar på en positiv måte samtidig som jeg utstråler trygghet/er en klippe.. Dette er altså hennes ord. Anonymkode: 024e2...71a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #14 Skrevet 13. juni 2024 TomSawyer skrev (16 timer siden): Nødvendigvis og nødvendigvis fru Blom..smarte mennesker suger til seg kunnskap og dumme not so much..Jo det hører så avgjort sammen. Du fikk med deg at jeg skrev hører nødvendigvis ikke sammen. Ofte henger det sammen, men ikke alltid. Det er mulig å ha høy IQ uten å ha masse kunnskap, og motsatt ha masse kunnskap uten at IQen er veldig høy. Anonymkode: 0f898...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #15 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er i forhold med en såkalt «smart dame». Hun er høyt utdannet og har en jobb som krever høy grad av analytiske evner etc etc. Jeg når henne ikke til knærne i akademiske ferdigheter, analytiske evner etc. Det hun selv sier er faktorer som tiltrekker henne til meg, er at jeg er smart, omsorgsfull og omtenksom med de rundt meg, ustyrtelig morsom, i sum jævlig sexy, har en x-faktor som gjør meg interessant og litt uforutsigbar på en positiv måte samtidig som jeg utstråler trygghet/er en klippe.. Dette er altså hennes ord. Anonymkode: 024e2...71a kan du utdype rundt x-faktoren???? ❤️❤️ pleaso? Anonymkode: ce51d...d22
TomSawyer Skrevet 13. juni 2024 #16 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du fikk med deg at jeg skrev hører nødvendigvis ikke sammen. Ofte henger det sammen, men ikke alltid. Det er mulig å ha høy IQ uten å ha masse kunnskap, og motsatt ha masse kunnskap uten at IQen er veldig høy. Anonymkode: 0f898...8ae Finnes alltid en slenger eller to som ikke følger stimen men for 95% + av folk med høy IQ følger masse kunnskap. Ofte der folk opplever at det ikke er samsvar vurderer de IQ på personen feil. Det er gjort forsøk som viser at normalsmarte mennesker og de under ikke klarer å vurdere intelligensen på smarte mennesker. En person med 95 i IQ vurderer ofte en med 140 som "dum" fordi hen avviker så mye fra en selv..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #17 Skrevet 13. juni 2024 Jeg opplever at menn liker dette godt, og jeg tiltrekkes også av menn som er kunnskapsrike, reflekterte og litt over gjennomsnittet smarte. Jeg liker den gode samtalen, diskusjonen, å lære av hverandre. Det er ikke sånn at IQ og EQ er motsetninger som noen virker å tro - at enten er du et autistisk mensa-medlem som ikke skjønner sosiale koder, eller så er du en sosial sommerfugl og festens midtpunkt som ikke skjønner matte. Det er ikke sånn det er, det er vel snarere sånn at intelligente mennesker skjønner både matte og det mellommenneskelige. Man må være litt klok på begge områder, på genrell basis, for at jeg skal være interessert. Du trenger ikke å ha mastergrad i noe, men bare være litt over snittet belest og reflektert. Men trykk på reflektert, jeg tennes ikke av namedropping av filosofer og forfattere, men av en nysgjerrighet og interesse og hvordan man selv tenker og reflekterer. Anonymkode: 31148...d37 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #18 Skrevet 13. juni 2024 Du legger det frem som om dette er noe helt unikt for deg. Men det er selvsagt for oss smarte damer at menn synes det er tiltrekkende. Anonymkode: bbedd...2c6 1
TomSawyer Skrevet 13. juni 2024 #19 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplever at menn liker dette godt, og jeg tiltrekkes også av menn som er kunnskapsrike, reflekterte og litt over gjennomsnittet smarte. Jeg liker den gode samtalen, diskusjonen, å lære av hverandre. Det er ikke sånn at IQ og EQ er motsetninger som noen virker å tro - at enten er du et autistisk mensa-medlem som ikke skjønner sosiale koder, eller så er du en sosial sommerfugl og festens midtpunkt som ikke skjønner matte. Det er ikke sånn det er, det er vel snarere sånn at intelligente mennesker skjønner både matte og det mellommenneskelige. Man må være litt klok på begge områder, på genrell basis, for at jeg skal være interessert. Du trenger ikke å ha mastergrad i noe, men bare være litt over snittet belest og reflektert. Men trykk på reflektert, jeg tennes ikke av namedropping av filosofer og forfattere, men av en nysgjerrighet og interesse og hvordan man selv tenker og reflekterer. Anonymkode: 31148...d37 På genErell basis synes jeg du skriver lange deilige setninger... vil tro de dummeste faller av i god tid før det andre kommaet..😆 Men der du virkelig skiller deg ut er på innholdet..Helt enig så en høyst subjektiv 10/10 fra meg. Namedropping av kjente mennesker og en strategisk plassert bokhylle med bøker for den selverklerte åndseliten får meg bare til å le meg skakk på innsiden. Viser du meg heller dine egne autentiske tanker kan du godt komme til å røre hjertet mitt isteden får å få meg til å le..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #20 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du legger det frem som om dette er noe helt unikt for deg. Men det er selvsagt for oss smarte damer at menn synes det er tiltrekkende. Anonymkode: bbedd...2c6 Har hørt det motsatte: "Hvordan klarer du å være sammen med en som er smartere enn deg" og "kjekt med dumme damer da de er lette få til å gjøre som du vil". Mange menn vil nok føle seg truet i sin rolle om damen er smartere Anonymkode: b657e...d0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå