Gå til innhold

Proteinpulver, når bruker dere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når i løpet av dagen? Før eller etter trening? Drikker dere det rent eller blander det med noe? Hva anbefaler dere av merke/smak?

Anonymkode: ddd48...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg jobber tidligs skift så bruker jeg det som rask frokost for har ikke tid eller matlyst. 
 

Ellers bruker jeg det for å få opp protein innholdet i et måltid, til kveldsmat i går så spiste jeg 2 skiver med 3 egg på,  dette blir mye bra næring ,men kun 20 gram protein, så legger til en mål skje med protein pulver for å få i meg 40-50 gram proteiner.
 

proteinpulver er helt greit det, så lenge man får i seg næringsrik mat også. Det hjelper med mye for da slipper jeg store mengder av ting.

 

når jeg jobber sen skift så har jeg mere matlyst så bruker det ikke noe særlig da, vi spiser tidlig på jobben de dagen, det er 6 timer fra mat til gå hjem så tar jeg protein Shake som mellommåltid.

mange roper ut at man ikke trenger protein pulver.. dette er sant! Men jævlig praktisk 

Endret av Blåmonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det i grøt for å få opp proteininnholdet. Drikker av og til en shake, men det er ikke så ofte. Det er typisk hvis jeg ikke rekker frokost, hvis jeg har spist lite proteiner en dag eller hvis jeg på ingen måte har matlyst, men må få i meg noe. Min absolutte favoritt er My Revolution. Best på smak synes jeg og det er et godt sammensatt pulver med god kvalitet på proteinet. Det er mye dritt ute på markedet, så se på hva pulveret du velger faktisk inneholder. Det hjelper lite med proteintilskudd hvis proteinet i pulveret er av en slik type at kroppen ikke kan dra nytte av det. 

Anonymkode: 21c25...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI!!

Vanlig variert og sunt kosthold er nok i massevis for vanlige folk.

Anonymkode: f07c1...f47

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker det de fleste dagene, når det passer meg ila dagen. Bruker bodylab, de har ulike smaker, blander med vann. Har også kreatin oppi den. Fungerer også fint som et mellommåltid da det metter litt. 

Nei, man TRENGER det ikke men når man skal bygge muskler så er det utrolig fint med dette ekstra proteinet i tillegg til maten du spiser ellers. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

ALDRI!!

Vanlig variert og sunt kosthold er nok i massevis for vanlige folk.

Anonymkode: f07c1...f47

Hm… hva er vanlig? Og hvor mange gram spiser du? Hører noen av disse damene rope det ut i media, de er gjerne 70 kg og løfter ikke tung styrketrening😅, de spiser gjerne 70 gram proteiner eller noe sånt, men når du skal ha 200 gram så er det greit med pulver.

Anonymkode: 3cf01...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My Revolution, god på smak og bra kvalitet. 
Bruker Mocca Choco pulveret, helt nydelig! Har det oftest med på trening og tar mellom to timer som påfyll. Har det da i en kopp kakao, gjerne med litt ekstra pulverkaffe i. Digg og fint med slikt påfyll for å holde like høyt trykk i time nr 2. 
 

Anonymkode: c201c...735

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det i kjøleskapsgrøt eller yoghurt til frokost. Det får opp proteininnholdet i frokosten og jeg er glad i smaken. Har jeg yoghurt til dessert så putter jeg litt i den også. 
Fullt klar over at jeg ikke ha det, men det smaker godt, og det får opp næringen. En av yoghurtene jeg liker best er laget av kokos, og har minimalt med protein, så proteinpulver jevner det litt ut. Jeg har melkeallergi, så kan ikke velge og vrake i yoghurter. 

Jeg bruker proteinpulver av soya, med vaniljesmak, fra Self, kjøpt på Tights. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 8.44):

Når i løpet av dagen? Før eller etter trening? Drikker dere det rent eller blander det med noe? Hva anbefaler dere av merke/smak?

Anonymkode: ddd48...0ae

Jeg bruker det dager/uker jeg ikke er i nærheten av å få dekket mine 1,8-2.0 gram pr kg kroppsvekt igjennom kostholdet. Syntes det kan være et fint supplement for å nå makromålene mine.

All nyere forskning jeg har lest sier at det spiller liten til ingen rolle når du inntar tilskudd for protein (litt avhengig av hvorfor du tar tilskudd). Men i følge gammel og utdatert «bro science», så chugger du ned protein innen en time etter trening (om målet er muskelvekst).

Anonymkode: 12144...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En av de tingene ekspertene er enige om, er at mer enn to gram protein per kilo kroppsvekt om dagen ikke gir noen ekstra effekt - uansett hvor hardt og mye du trener. Selv om enkelte synes å tro det, så vil ikke ekstra mye protein - utover to gram per kilo kroppsvekt om dagen - gi ekstra mye muskler."

https://nhi.no/kosthold/ernaring/proteintilskudd

 

Anonymkode: e68ed...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"En av de tingene ekspertene er enige om, er at mer enn to gram protein per kilo kroppsvekt om dagen ikke gir noen ekstra effekt - uansett hvor hardt og mye du trener. Selv om enkelte synes å tro det, så vil ikke ekstra mye protein - utover to gram per kilo kroppsvekt om dagen - gi ekstra mye muskler."

https://nhi.no/kosthold/ernaring/proteintilskudd

 

Anonymkode: e68ed...8a0

Dette er vel allmennkunnskap, men mange av oss kjøre 2x kropsvekt for å være sikker spesielt ved diett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hm… hva er vanlig? Og hvor mange gram spiser du? Hører noen av disse damene rope det ut i media, de er gjerne 70 kg og løfter ikke tung styrketrening😅, de spiser gjerne 70 gram proteiner eller noe sånt, men når du skal ha 200 gram så er det greit med pulver.

Anonymkode: 3cf01...1d2

Hvorfor trenger noen 200 gr ren protein?  Hvordan takler nyrene det?  

Anonymkode: e9d49...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det sunt? Høres ultraprossessert ut.

Anonymkode: ef7e4...730

Det er det jo. 

Anonymkode: e9d49...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor trenger noen 200 gr ren protein?  Hvordan takler nyrene det?  

Anonymkode: e9d49...68e

Studier viser at et inntak på over 3g pr kg kroppsvekt, over tid kan føre til økt utskillelse av kalsium i urin og forverre en allerede eksisterende nyresykdom.

200g protein er litt under det jeg inntar daglig. Det er under 2g pr kg for meg.

300g protein sier ingen verdens ting om ikke man vet hvem som inntar det.

Jeg er relativt ung, i vekst i en kraft/styrkeidrett.

IMG_8561.jpeg

Anonymkode: 12144...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for proteiner, man trenger gjerne mer med alder også da kroppen blir dårligere på å ta opp samt bruke næring fra maten. De som roper ut at 1 gram per kilo holder ser jo mange ganger svake ut😅

Anonymkode: 3cf01...1d2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...