Gå til innhold

mingling etter kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! sliter litt med å fylle tiden etter kirken i bryllupet vårt. Vi har egentlig tenkt kirke 14, mingling fra 15.30 å middag 18.00 (bortsetting 17.30) men ser at dette blir alt for lenge å kjedelig for gjestene våre.

Det eneste «problemet» er at vi skal servere bryllupskake, ha entre, og fotograferes i denne tiden. Noen ideer til hvordan vi kan underholde gjestene? 

Bortsetting blir nok fremskyndet til 17.00, men det blir fortsatt en del venting. 

Anonymkode: 79d27...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere ha bryllupskake før middag? Forstår ikke helt?

Anonymkode: 0b1f7...9b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skal dere ha bryllupskake før middag? Forstår ikke helt?

Anonymkode: 0b1f7...9b6

Jepp! Tror det er blitt mer vanlig de siste årene, da svært få er fysen på kake etter middagen. Det blir dessert! så heller litt kake i ventetiden mellom kirke og middag

Anonymkode: 79d27...e42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp! Tror det er blitt mer vanlig de siste årene, da svært få er fysen på kake etter middagen. Det blir dessert! så heller litt kake i ventetiden mellom kirke og middag

Anonymkode: 79d27...e42

Aldri hørt om, faktisk aldri. Det må være en helt lokal skikk i din bygd/krets. Det normale er å ha litt frukt, evt tebrød/lefser, og litt snacks mellom kirke og middag, gjerne med et glass musserende. Folk er småsulten, da er ikke kake tingen å servere. Og dette har man kun fordi brudeparet tar bilder i timen etter vielsen, dersom bildene tas før vielsen er mellomrommet mellom kirke og bordsetting (ikke bortsetting) kortere. Bryllupskaken serveres jo heller ikke uten at brudeparet er tilstede. Dere kan enten gjør som vanlige folk og ha middag kl 17 (altså vielse fra 14-15, alle kommer seg til lokalet og drikker et glass og hilser på de andre og kommer seg til bords 15-17) eller så setter dere middag til 18 med lokalet åpent fra 17.30. Da må folk finne på noe å gjøre på egen hånd i den tiden. Dessuten er det et skikkelig kjipt bryllup som bare serverer en kake. 

Anonymkode: 98efa...74b

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt om, faktisk aldri. Det må være en helt lokal skikk i din bygd/krets. Det normale er å ha litt frukt, evt tebrød/lefser, og litt snacks mellom kirke og middag, gjerne med et glass musserende. Folk er småsulten, da er ikke kake tingen å servere. Og dette har man kun fordi brudeparet tar bilder i timen etter vielsen, dersom bildene tas før vielsen er mellomrommet mellom kirke og bordsetting (ikke bortsetting) kortere. Bryllupskaken serveres jo heller ikke uten at brudeparet er tilstede. Dere kan enten gjør som vanlige folk og ha middag kl 17 (altså vielse fra 14-15, alle kommer seg til lokalet og drikker et glass og hilser på de andre og kommer seg til bords 15-17) eller så setter dere middag til 18 med lokalet åpent fra 17.30. Da må folk finne på noe å gjøre på egen hånd i den tiden. Dessuten er det et skikkelig kjipt bryllup som bare serverer en kake. 

Anonymkode: 98efa...74b

De fleste jeg kjenner har kake etter vielsen jo, vi hadde også det i fjor. Vi hadde bildetaking under vielsen, ved kutting av kake og så gikk vi og hadde resten av fotograferingen mens gjestene spiste kake. Hadde mye prosecco, så folk bare mingla rundt, ble kjent og så i den fantastiske Hagen vi hadde bryllupet i. Tiden gikk ganske fort til bordsetting kl 17 hos oss, og vi hadde vielse kl 13.

Anonymkode: e1b93...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jepp! Tror det er blitt mer vanlig de siste årene, da svært få er fysen på kake etter middagen. Det blir dessert! så heller litt kake i ventetiden mellom kirke og middag

Anonymkode: 79d27...e42

Jøss, det var en første.

Selv er jeg enormt lite fysen på kake på tom mage. Blir uvell bare ved tanken.

Bryllupskake er mer symbolikk en godt, så å ha den før middag kjennes bate rart.

Anonymkode: ca3bc...20a

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller aldri hørt om kake før middag, men siden flere sier det er vanlig stemmer nok dette. Jeg er vant med enkel fingermat, lefser, spekemat e.l i denne minglingstiden mens man venter på brudeparet, middag og dessert - så kakebord en tid senere på kvelden. Mange tar bilder før seremonien, slik at det ikke er så lang tid mellom vielse og bordsetting 😊

Anonymkode: 871cb...e4f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake rett etter vielsen er nok bare et grep som er gjort for å spare tid og penger på fotografen, slik at fotografen får vielse, kake og annen fotografering på et kortere tidsrom. 
Det er ikke tilpasset bryllupsgjestene i allefall. Kake på tom mage - jeg blir uvel bare av tanken

Anonymkode: 4be7c...a7d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del; dropp kake før middag!! Ha heller noe ventesnacks (type tapas) hvis det skal være så mange timer mellom vielsen og middag. 

Anonymkode: 3b2b2...9b7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig med kake etter vielsen på kontinentet. Har opplevd det i Danmark og tenkte jeg ikke ville like det men joda, kake smakte helt topp på det tidspunktet. 

Anonymkode: bc400...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres topp ut med kake etter vielsen. Mye bedre det enn kake etter middagen.

Anonymkode: 30b67...f01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake før middag?! Nei takk

men ja takk til andes desserter enn kake etter middag

Anonymkode: 3fea1...6c8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kake før middag?! Nei takk

men ja takk til andes desserter enn kake etter middag

Anonymkode: 3fea1...6c8

Du får stå der og surmule, da. 

Anonymkode: 30b67...f01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så frekt flere av dere svarer TS. Det er faktisk flere møter å løse en oppgave på uten at det må være feil.
 
Jeg har vært i bryllup med kake etter vielsen og syntes det funket flott! Det ble blant annet gjort så barna skulle få vært med. Det ble også servert tapas i samme tidsrom som kake omtrent, og masse bobler, brus og velkomstdrink. Tipper middag var i 18-tiden. Av de aller beste bryllupene jeg har vært i, og det begynner å nærme seg en god del nå!

Jeg personlig liker ikke kake og hadde ikke spist den verken før eller etter vielsen, men konseptet kake før middag finner jeg ikke noe feil med. 

Anonymkode: 66d0e...b83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men drar dere i vielsen på tom mage, dere som svarer her i tråden? 

Anonymkode: f32ca...918

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjest i flere bryllup med kake etter vielsen, og skal jeg selv noen gang gifte meg skal jeg definitivt gjøre det sånn! Bare hørt positive reaksjoner fra de andre gjestene også. 

Anonymkode: 1e2a7...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kake rett etter vielsen er nok bare et grep som er gjort for å spare tid og penger på fotografen, slik at fotografen får vielse, kake og annen fotografering på et kortere tidsrom. 
Det er ikke tilpasset bryllupsgjestene i allefall. Kake på tom mage - jeg blir uvel bare av tanken

Anonymkode: 4be7c...a7d

Ah, det er gjerrigknarkene som gjør det sånn. Vel, da vet vi det og.

Anonymkode: 98efa...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er brud i august 2024 og jeg ser det er mange som ikke har hørt om bryllupskake mellom vielse og bordsetting, men det har blitt ganske vanlig i dette landet også nå. Jeg følger, og leser, mange grupper og innlegg for å få så mange tips og råd som overhode mulig, og jeg har sett at det har blitt ganske så vanlig. Mange mener det er praktisk hvis det er mye små barn i familien som ikke skal være med under en lang og (for de) kjedelig middag. Mange ønsker heller ikke at det skal være barn til stedet så sent som en bryllupskake gjerne blir servert, pga alkohol. 

Personlig er jeg imot det og har aldri vurdert det. Hos meg hører kake til etter middag/et måltid, og ikke før. Men nå er dere jo heller ikke ute etter min personlige mening her ;)

Ts, for å svare på det du faktisk spør om. 1,5 t med mingling inkludert kake er veldig lite tid! Mingling uten kake, kun en velkomstdrink eller to, en liten matbit/frukt/liknende og minglingen/bli lett kjent, varer gjerne 1,5 time. Hvordan dere skal få tid til å få dette som allerede nevnt + alle gjestene på plass + AT DERE SKAL FOTOGTAFERES(her må dere beregne god tid), - det forstår jeg ikke at dere skal klare å få til! Dere burde i såfall ha bordsetting tidligst klokken 18. Ser og du er redd for at gjestene skal kjede seg og jeg kan love deg at med dette tidsskjemaet rekker de ikke det. Legger likevel ved et par tips som kan underholde gjestene: uteleker av type kubb, dart, minigolf, fotohjørne med polaroidkamera og gjestebok så gjestene kan skrive en hilsen og lime inn bilde. Tegnehjørne for barna. Musikk. 

Dette ble langt, men kjente jeg hadde litt å komme med og jeg håper du finner det interessant. Masse lykke til med bryllupet og planleggingen!

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Aldri hørt om, faktisk aldri. Det må være en helt lokal skikk i din bygd/krets. Det normale er å ha litt frukt, evt tebrød/lefser, og litt snacks mellom kirke og middag, gjerne med et glass musserende. Folk er småsulten, da er ikke kake tingen å servere. Og dette har man kun fordi brudeparet tar bilder i timen etter vielsen, dersom bildene tas før vielsen er mellomrommet mellom kirke og bordsetting (ikke bortsetting) kortere. Bryllupskaken serveres jo heller ikke uten at brudeparet er tilstede. Dere kan enten gjør som vanlige folk og ha middag kl 17 (altså vielse fra 14-15, alle kommer seg til lokalet og drikker et glass og hilser på de andre og kommer seg til bords 15-17) eller så setter dere middag til 18 med lokalet åpent fra 17.30. Da må folk finne på noe å gjøre på egen hånd i den tiden. Dessuten er det et skikkelig kjipt bryllup som bare serverer en kake. 

Anonymkode: 98efa...74b

Hvis man følger bittelitt med i some og trender. Så er det noe som absolutt er en greie! 
 

Har aldri vært i et bryllup hvor det er gjort, men det skal definivt vi. 
Utevielse med Påfølgende kake og drink. Da får barna som er brudepiker etc også en del av kaka (høhø) før de skal hjem. Utpå kvelden blir det snacks og kakebord tilgjengelig. Men selve bryllupskaka tar vi før middagen. Bildene tas i samme område og tar ikke så lang tid. Veldig mange har i dag «first look» også, og vipps har man spart gjestene for Lang ventetid.

 

Det kommer i å bli veldig bra, skjønner ikke hvorfor folk ikke har tenkt på det før😂

 

Anonymkode: a5ede...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake før middag synes jeg er rart. Bryllupskake serveres sammen med de andre kakene på kakebordet etter middagen. Hva er vel et kakebord uten selve bryllupskaka?

 

Anonymkode: ba33e...08f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...