AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #21 Del Skrevet 12. juni 2024 Jeg trodde virkelig ikke at noen anbefalte 50-50 for så små barn. Barnet er jo alt for lite til å ha noe konsept om tid, og en uke er jo en hel evighet i den alderen. (Av og til lurer jeg på hvordan folk i fremtiden vil se tilbake på den måten å løse det på.) Magefølelsen din er sannsynligvis helt riktig. Men så lenge exen ikke er enig og ellers oppfører seg som en ok far så er du nok ganske maktesløs. Jeg ville fortsatt å pleie kontakten med barnet gjennom uken, selv om far dessverre ikke gjør det samme. Anonymkode: 21382...951 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #22 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stakkars datteren din får ikke landet ordentlig hos far, når du kommer å forstyrrer heletiden. Forstår det er sårt for deg. Men du må rett og slett holde det borte i fars uke. Anonymkode: cd2bc...47d Forstyrrer? I hvilken verden?! Hvis det er forstyrrende for et barn å ha begge sine foreldre til stede så burde vel ingen foreldre bo sammen? Eller kanskje vi bare burde glemme alt om tilknytningsteori og hjernens utvikling, og heller behandle barnet som om det var en dukke? Anonymkode: 21382...951 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #23 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forstyrrer? I hvilken verden?! Hvis det er forstyrrende for et barn å ha begge sine foreldre til stede så burde vel ingen foreldre bo sammen? Eller kanskje vi bare burde glemme alt om tilknytningsteori og hjernens utvikling, og heller behandle barnet som om det var en dukke? Anonymkode: 21382...951 Lever i en verden der mor og far til dette barnet ikke lever i sammen lenger. Å da er det forvirrende for barnet når mor kommer og går. Det blir ingen stabilitet. Ts skriver at far er en god omsorgsperson og da kan han gi like god omsorg som mor. Anonymkode: cd2bc...47d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #24 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstyrrer? I hvilken verden?! Hvis det er forstyrrende for et barn å ha begge sine foreldre til stede så burde vel ingen foreldre bo sammen? Eller kanskje vi bare burde glemme alt om tilknytningsteori og hjernens utvikling, og heller behandle barnet som om det var en dukke? Anonymkode: 21382...951 Problemet er jo at en forelder kommer og drar igjen, uten at barnet får være med. Et så lite barn forstår ikke dette. Da kan det være bedre at far har disse dagene alene med barnet. Anonymkode: 7a16d...9ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #25 Del Skrevet 12. juni 2024 Jeg vokste opp med 50/50 og opplevde det som grusomt når samvær med far blei korta ned til annahver helg når jeg var i småskolealder fordi noen fant ut at jeg trengt "stabilitet" i hverdagen. Ikke fordi jeg trivdes dårlig hos mor, men fordi det føltes som et lojalitetsbrudd mot far. Det hører muligens med til historia at foreldra mine bodde i gangavstand fra hverandre og at jeg kunne treffe dem når jeg ville, men jeg var sjelden i det andre hjemmet når det var den ene sine uke. Anonymkode: bad43...e6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #26 Del Skrevet 12. juni 2024 Er selv skilsmissebarn og kunne aldri tenkt meg å ikke bo 50/50. Jeg trengte mine foreldre like mye i oppveksten, og den skaden på relasjonen en annen fordeling ville gitt hadde jeg kunnet leve med, og ville fulgt meg videre i det voksne liv. Jeg er i dag 30 år. Som de andre sier må du slutte å besøke barnet i far sine samværsuker, du er ikke der, Barnet savner deg så klart, og det er forstyrrende at du ikke tar barnet med hjem. Mannen min har et barn som i dag er 4. Hen bodde først med mor, så annen hver helg hos oss (far), så 50/50, for så å bo fullt hos oss med annen hver helg hos mor. Hen er enda liten, men fordelingen som fungerte best for barnet, var uten tvil 50/50. Vi ser lik problematikk men helge samvær med mor som når det var her. Fredag er man glad for å komme, lørdag rekker man akkurat å falle til ro, og da drar man igjen søndag. Det skaper mer uro enn stabilitet. Dette er da min erfaring, og i andre relasjoner eller situasjoner, kan så klart noe annet enn 50/50 være til barnets beste. Så vil jeg bare komme med en liten kommentar fra en artikkel jeg leste, som mange skjønner kan det være belastende å flytte hjem annen hver uke. En løsning på det kan være å ha et hjem, hvor barnet bor, og foreldrene flytter inn/ut på samvær. Har ikke hørt om noen som har gjort dette, og vil nok skape konflikter i ustabile relasjoner, men dersom det hadde fungert i praksis, ville jo dette skapt større stabilitet rundt barnet. Anonymkode: b9154...a3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #27 Del Skrevet 12. juni 2024 Brunello skrev (På 11.6.2024 den 0.37): Det er like ille for far å ikke ha barnet, så dersom foreldrene er de man skal tenke på er 50/50 det riktige. Tror det er lite smart å være på besøk i den andres samværsuke. Da oppstår slike problemer du beskriver. Nei det er det ikke, far er ikke det samme som mor, og spesielt ikke når man er liten. Og siden og barnet er jente. Anonymkode: 1a41e...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #28 Del Skrevet 12. juni 2024 Jeg syntes jeg leste et sted her at ts ofte er barnevakt hjemme hos far. Hvis far ofte trenger barnevakt, så kanskje 60/40 ville hjelpe? Ikke sikkert barnet blir roligere/mer trygg, men kunne vært forsøket verdt? Anonymkode: ec2b4...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #29 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er det ikke, far er ikke det samme som mor, og spesielt ikke når man er liten. Og siden og barnet er jente. Anonymkode: 1a41e...4f2 For noe tull. Far kan være en like god omsorgsperson som mor. Og at barnet er en jente har ikke noe å si Anonymkode: cd2bc...47d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #30 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For noe tull. Far kan være en like god omsorgsperson som mor. Og at barnet er en jente har ikke noe å si Anonymkode: cd2bc...47d Jo, jeg vet dagens unge mener vi er kjønnsløse. menn døtre sine forbilder er mødre, og fedre for sønner Anonymkode: 1a41e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. juni 2024 #31 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei det er det ikke, far er ikke det samme som mor, og spesielt ikke når man er liten. Og siden og barnet er jente. Anonymkode: 1a41e...4f2 Mange fedre sliter like mye som mødre ved at barnet ikke er hos de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #32 Del Skrevet 12. juni 2024 Brunello skrev (6 minutter siden): Mange fedre sliter like mye som mødre ved at barnet ikke er hos de. Vær en mann Anonymkode: 1a41e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 12. juni 2024 #33 Del Skrevet 12. juni 2024 Begge forelde og barn sliter ved en skilsmisse, det er forøvrig barna som får det tøffest som må pendle mellom to hjem. Barna jobber resten av livet med å ønske at foreldrene skal bli sammen igjen. Gjør det beste for barna begge to. Strekk dere mer enn dere gjorde når dere bodde sammen. Pass på at barna har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #34 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jo, jeg vet dagens unge mener vi er kjønnsløse. menn døtre sine forbilder er mødre, og fedre for sønner Anonymkode: 1a41e...4f2 Jeg (biologisk dame, som føler meg som dame om det skulle bety noe) er født på 80-tallet og vokste opp hos min far. Gikk helt fint det. Enkelte damer må slutte å tro at de er en bedre foreldre fordi de er mammaen. Anonymkode: 09127...b78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #35 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei det er det ikke, far er ikke det samme som mor, og spesielt ikke når man er liten. Og siden og barnet er jente. Anonymkode: 1a41e...4f2 Du påstår regelrett at far pga KJØNN ikke kan være en like god omsorgsperson som mor - pga kjønn.. Vi lever i 2024.. Sorry, men barn trenger ikke et bestemt kjønn for å få rett omsorg. Anonymkode: a513d...924 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #36 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg (biologisk dame, som føler meg som dame om det skulle bety noe) er født på 80-tallet og vokste opp hos min far. Gikk helt fint det. Enkelte damer må slutte å tro at de er en bedre foreldre fordi de er mammaen. Anonymkode: 09127...b78 Og han kjøpte bind og støtta deg i å få tak i p piller? Han kjøpte kjoler og lagde fletter og forstod han måtte kjøpe brød og melk til deg og faktisk lage matpakke til deg til skolen? Anonymkode: 1a41e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #37 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du påstår regelrett at far pga KJØNN ikke kan være en like god omsorgsperson som mor - pga kjønn.. Vi lever i 2024.. Sorry, men barn trenger ikke et bestemt kjønn for å få rett omsorg. Anonymkode: a513d...924 Menn forstår ikke følelser og empati Anonymkode: 1a41e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #38 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og han kjøpte bind og støtta deg i å få tak i p piller? Han kjøpte kjoler og lagde fletter og forstod han måtte kjøpe brød og melk til deg og faktisk lage matpakke til deg til skolen? Anonymkode: 1a41e...4f2 Ikke den du spør, men jeg kan berolige det med at faren min på åttitalet greide å lage matpakke til både meg og han sjøl, sette opp håret mitt i tidsriktig palme og levere meg i barnehagen før han måtte på jobb. Albert Åberg og Aurora-bøkene blir ikke regna som fantasy, altså. Anonymkode: bad43...e6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #39 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og han kjøpte bind og støtta deg i å få tak i p piller? Han kjøpte kjoler og lagde fletter og forstod han måtte kjøpe brød og melk til deg og faktisk lage matpakke til deg til skolen? Anonymkode: 1a41e...4f2 Ja! Herregud, han er mann, ikke evneveik. Anonymkode: 09127...b78 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #40 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! Herregud, han er mann, ikke evneveik. Anonymkode: 09127...b78 Og på toppen av dette så lærte han meg å skifte dekk og olje på bilen 😱 For tro det eller ei, vi damer liker mer enn kjoler og fletter. Anonymkode: 09127...b78 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå