AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Har time hos fastlegen for å spørre om jeg kan begynne adhd utredning. Hva kan jeg forvente og hvordan gjøres det? Anonymkode: 42270...f75
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har time hos fastlegen for å spørre om jeg kan begynne adhd utredning. Hva kan jeg forvente og hvordan gjøres det? Anonymkode: 42270...f75 Det er ikke sånn at du bare kan gå til legen og be om en utredning. Først må fastlegen vurdere om vedkommende mener at det er grunn til mistanke, så må legen sende en henvisning til dps og så må de igjen vurdere om du er en såkalt rettighetspasient og er du det vil du få innkalling til en time, men mener de at du ikke er det så vil du få avslag. Og om du får avslag, men fortsatt mener at du trenger utredning så kan du gå, men da må du betale egen lomme. Anonymkode: 9c166...e30 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Henvisning til Dps/Bup som gjør vurdering, fokus på funkjskonsfall på flere arenaer ikke symptomer/egentester fra tik tok. Se prioriteringsveikeder for psykisk helsevern Anonymkode: d430c...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Henvisning til Dps/Bup som gjør vurdering, fokus på funkjskonsfall på flere arenaer ikke symptomer/egentester fra tik tok. Se prioriteringsveikeder for psykisk helsevern Anonymkode: d430c...d2b Jeg skjønner jeg også at man ikke bruker tik tok som referanse 🤷♀️😳😂 Anonymkode: 42270...f75
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner jeg også at man ikke bruker tik tok som referanse 🤷♀️😳😂 Anonymkode: 42270...f75 Det er mange som gir seg selv diagnose basert på videoer fra tik tok. Sikkert derfor kommentaren kom. Det er et veldig smalt nåløye å få utredning for adhd via det offentlige. Vær forberedt på å gå privat. Anonymkode: 12e03...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Utredningen varierer veldig. Har du tidligere vært utredet for differensialdiagnoser? Har du vært i behandling innenfor psykisk helse? Hvor store problemer har du med å fungere på jobb/skole/fritid? Jeg var allerede utredet for differensialdiagnoser og prøvd medisiner for det uten effekt. Psykiateren min henviste meg til nevropsykolog, hvor det var en times intervju, deretter halvannen time med ulike tester. Det var nok for nevropsykologen til å sette diagnosen. Jo tydeligere adhd-problematikken er, jo kortere tid tar utredningen. Anonymkode: 0c4a5...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå