Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe som vet om det er en ordning for å etablere seg med et firma? tenker da på hjelp til å starte noe, istedenfor å havne på uføretrygd. Noe som er høyst aktuellt.

Lite lyst til det da......

Kunne tenkt meg å starte noe,men mangler erfaring,penger osv...

Er trygdeetaten, aetat behjelpelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt peiling har jeg ikke, men ettersom det virker som du "er i systemet" fra før ville jeg hørt med Aetat. De arrangerer såvidt jeg vet etableringskurs, liknenede tilbud har også f eks Etableringsskolen. På bedin.no kan du sikkert få flere tips. Hvordan det er med støtte utover dette vet jeg desverre ikke.

Det er ellers ikke vanskelig å starte opp et firma, i hvert fall ikke et enkeltpersonsforetak. Men få selskap går med overskudd fra starten av, så det kan være greit både med egenkapital og velvilje i banken, hvis du da ikke kan få offentlig støtte (synes egentlig attføring e.l kunne vært noe, men da må man vel være ufør/langtidssykemeldt først?). Kommunen du bor i kan kanskje også bidra med etableringsstøtte - men det forutsetter nok at du har en ganske troverdig plan for firmaet. Det samme gjelder nok i banken. Og egentlig uansett; en klar idè er nesten et must om firmaet skal kunne gå rundt.

Ellers ønsker jeg deg lykke til - det er et godt initiativ du har:-)

Skrevet
Helt peiling har jeg ikke, men ettersom det virker som du "er i systemet" fra før ville jeg hørt med Aetat. De arrangerer såvidt jeg vet etableringskurs, liknenede tilbud har også f eks Etableringsskolen. På bedin.no kan du sikkert få flere tips. Hvordan det er med støtte utover dette vet jeg desverre ikke.

Det er ellers ikke vanskelig å starte opp et firma, i hvert fall ikke et enkeltpersonsforetak. Men få selskap går med overskudd fra starten av, så det kan være greit både med egenkapital og velvilje i banken, hvis du da ikke kan få offentlig støtte (synes egentlig attføring e.l kunne vært noe, men da må man vel være ufør/langtidssykemeldt først?). Kommunen du bor i kan kanskje også bidra med etableringsstøtte -  men det forutsetter nok at du har en ganske troverdig plan for firmaet. Det samme gjelder nok i banken. Og egentlig uansett; en klar idè er nesten et must om firmaet skal kunne gå rundt.

Ellers ønsker jeg deg lykke til - det er et godt initiativ du har:-)

takk,takk. Skal sjekke rundt.

Skrevet

Gå inn på

http://www.bedin.no - kjent som narviktelefonen

Dem kan hjelpe mye.

Hør også med Innovasjon norge. Dem er meget behjelpelig. Kan også melde deg på etablererskolen. Det er noen kurs over noen helger fordelt over en periode. Inovasjon norge vet om alt dette.

Så må du høre med trygdeetaten om hvordan dette påvirker deg med tanke på om etableringen og drive for seg selv ikke funker. Hvordan blir det da med trygdekontoret ???? TROR du da må starte hele karusellen på nytt vedrørende uføre prosessen. I så fall kan det bli slitsomt.

Lykke til og håper du får til å starte for deg selv. Du er tøff

Skrevet

Du kan få støtte fra Aetat i etableringsfasen, ihvertfall dagpenger.

Lykke Til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...