Gå til innhold

Fedre og sønner på hyttetur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helgen var far og sønn i huset på hyttetur, sammen noen andre fedre+ deres sønner. Guttene er i tenårene.

Ble ganske sjokkert da de kom hjem og jeg spurte litt. Far sa at det var umulig å vekke gutta så de sto først opp ved 2 tiden på dagen. I tillegg var det visst helt umulig å få de til å legge bort mobilen så alle gutta hadde glodd på tiktok og gamingspill på tlf. Nesten hele tiden. Mens mannfolka dro på sykkeltur og deretter fest. Gutta var igjen på hytta på kvelden. Med mobilene.
Javel sa jeg, det hørtes ko ut som en hendelsesrik tur…! 

Er skuffet over fedrenes tafatthet! Kan aldri tenke meg at gutta våre hadde fått lov å sitte inne med mobilene stort sett hele helgen om vi mødre var på tur…🤨

noen som  også har sløve fedre ??

Anonymkode: 1cbc7...f01

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader vel ikke at de glodde i telefonen? Ungdommer kan da finne på ting selv hvis de kjeder seg. Mulig de ikke kjente hverandre alt for godt heller og det var litt kleint å finne på ting sammen?

AnonymBruker
Skrevet

Kjente disse gutta hverandre fra før? Rinlig vesentlig ting slik sett. Så er det det at desverre en del barn/ungdom i dag har for lite fantasi til å finne på ting til tider når de kommer slik på hytte

Her har unga vokst opp med hytte uten strøm, ikke innlagt vann. Bruker gass til mat, ved til varme og stearinlys. Her så driver de da ofte ute, skytter på blink, pil og bue, fisker,  spiller kort eller brettspill. Og de har og med seg venner. Ser da at ofte må de ha litt tid for å skjønne at de kan legge fra seg tlf.

Anonymkode: a28b1...a27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (7 minutter siden):

Skader vel ikke at de glodde i telefonen? Ungdommer kan da finne på ting selv hvis de kjeder seg. Mulig de ikke kjente hverandre alt for godt heller og det var litt kleint å finne på ting sammen?

Hva er poenget med å frakte seg mange timer på hyttetur for så å sitte å glo på tlf inne på hytta hele dagen/ kvelden unntatt noe pølsespising og toalettbesøk?? Kunne like greit vært hjemme da. De kjenner hverandre veldig godt. Har vært på mange hytteturer da med oss mødrene i tillegg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjente disse gutta hverandre fra før? Rinlig vesentlig ting slik sett. Så er det det at desverre en del barn/ungdom i dag har for lite fantasi til å finne på ting til tider når de kommer slik på hytte

Her har unga vokst opp med hytte uten strøm, ikke innlagt vann. Bruker gass til mat, ved til varme og stearinlys. Her så driver de da ofte ute, skytter på blink, pil og bue, fisker,  spiller kort eller brettspill. Og de har og med seg venner. Ser da at ofte må de ha litt tid for å skjønne at de kan legge fra seg tlf.

Anonymkode: a28b1...a27

Ja her har fedrene «gitt opp» å sette grenser / krav. Som mor synes jeg det er skuffende sløvt. Ble iallefall rimelig irritert da jeg hørte om «aktivitetene»

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Helgen var far og sønn i huset på hyttetur, sammen noen andre fedre+ deres sønner. Guttene er i tenårene.

Ble ganske sjokkert da de kom hjem og jeg spurte litt. Far sa at det var umulig å vekke gutta så de sto først opp ved 2 tiden på dagen. I tillegg var det visst helt umulig å få de til å legge bort mobilen så alle gutta hadde glodd på tiktok og gamingspill på tlf. Nesten hele tiden. Mens mannfolka dro på sykkeltur og deretter fest. Gutta var igjen på hytta på kvelden. Med mobilene.

Er skuffet over fedrenes tafatthet! Kan aldri tenke meg at gutta våre hadde fått lov å sitte inne med mobilene stort sett hele helgen om vi mødre var på tur…🤨

Ser ikke noe problem med at de sov til to eller var på mobil

Anonymkode: 31614...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja her har fedrene «gitt opp» å sette grenser / krav. Som mor synes jeg det er skuffende sløvt. Ble iallefall rimelig irritert da jeg hørte om «aktivitetene»

Herregud.. la det ligge

AnonymBruker
Skrevet

For å få litt avveksling sikkert da 

Anonymkode: 9f573...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som om de prioriterte egne ønsker og/eller var typisk underkua mannekultur der de er redde for å skille seg ut og ha egne meninger og/eller ikke er vant til å lede og ha ansvar.

Anonymkode: d6823...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må alt være en konkurranse da? Kan ikke fedre og sønner ha hyttetur på sin måte og så kan dere mødre stresse og styre på de gangene dere drar med ungene?

Anonymkode: 7f052...412

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Herregud...I-lands problem.

Har du virkelig ikke mer ting i livet ditt ts enn å bry deg om dette!?😱

Anonymkode: 5da87...0c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud.. la det ligge

Ja ikke sant, beste er å drite i det. Hvem faen bryr seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ungdommen var fornøyde, og det var de sikkert, så er vel ikke dette noe å henge seg opp i. 

Anonymkode: b045f...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud...I-lands problem.

Har du virkelig ikke mer ting i livet ditt ts enn å bry deg om dette!?😱

Anonymkode: 5da87...0c4

Jeg bor i Norge ja, et I land . 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som latskap fra fedrenes side. 

Anonymkode: ec85e...313

• Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Hvorfor fikk ikke guttene bli med på festen? Eller sykkelturen? Kan jo hende at de er glad i å bare sitte i stillhet uten mas fra damer også? Jeg var med noen menn på jakt engang. De satt bare å drakk/ ventet hele natten på elg. Etterpå kjørte de tomhendt hjem. Menn liker jo å ha det helt stille❤️

Skrevet

Fy skamme seg. Tenk å kose seg på hytta og gjøre som man vil. Det må disse folka fordømmes for! Sterkt!!! 🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som latskap fra fedrenes side. 

Anonymkode: ec85e...313

Takk ja, akkurat det mener jeg også! Rett og slett latskap og manglende oppsyn med gutta. Må si jeg blir ganske paff av andre som åpenbart mener dette ikke er noe å bry seg med. Er det virkelig vanlig at man er så sløv?  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må alt være en konkurranse da? Kan ikke fedre og sønner ha hyttetur på sin måte og så kan dere mødre stresse og styre på de gangene dere drar med ungene?

Anonymkode: 7f052...412

Det er vel ikke en konkurranse. Både mødre og fedre har et felles ansvar for barna. Å koble helt av fra hverdagen (som sikkert inneholder nok skjerm) og gi hjernen fri er nyttig. Ungdom har godt av å kjede seg litt, å tenke lange tanker, å gjøre noe fysisk. Når man for en gangs skyld reIser vekk og har muligheten, er det ganske teit å bare bo inne i telefonen da også…

Men mobilene er ekstremt avhengighetsskapende (se på meg som sitter her og taster), og av og til må den pausen være påtvunget.

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (2 minutter siden):

Hvorfor fikk ikke guttene bli med på festen? Eller sykkelturen? Kan jo hende at de er glad i å bare sitte i stillhet uten mas fra damer også? Jeg var med noen menn på jakt engang. De satt bare å drakk/ ventet hele natten på elg. Etterpå kjørte de tomhendt hjem. Menn liker jo å ha det helt stille❤️

De har det ikke stille når de er på mobil. Hjernen går i høygir med innhold i full fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...