Gå til innhold

El-sparkesykkel til 10 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei.

Jeg har en 10 åring og ser flere av vennene får El-sparkesykkel, men på nettet står det at det er 12 årsgrense. 
Jeg blir helt sjokkert hvordan får disse barns lov?

Først og fremst er de bare 10 år og i tillegg bruker de ikke hjelm. 
Min 10 åring mener jeg er for streng da flere og flere i klassen får el-sparkesykkel. 

Min får ikke! 

Anonymkode: e74f5...3f8

Støtter deg der. Det er 12-årsgrense og påbud om hjelm under 15 år, så 2 lovbrudd der altså. Trygg Trafikk ønsker at det skal bli høyere aldersgrense, 16 årsgrense, og påbud om hjelm for alle og  forbud mot å kjøre på fortau, siden det er så mange el-syklister uten kontroll som kjører på folk. Det er alltid noen foreldre som driter i aldersgrenser: kjøper alkohol til tenåringsbarn som ikke er gamle nok til å kjøpe selv, lar barna se filmer med 18-årsgrense osv. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (2 timer siden):

Støtter deg der. Det er 12-årsgrense og påbud om hjelm under 15 år, så 2 lovbrudd der altså. Trygg Trafikk ønsker at det skal bli høyere aldersgrense, 16 årsgrense, og påbud om hjelm for alle og  forbud mot å kjøre på fortau, siden det er så mange el-syklister uten kontroll som kjører på folk. Det er alltid noen foreldre som driter i aldersgrenser: kjøper alkohol til tenåringsbarn som ikke er gamle nok til å kjøpe selv, lar barna se filmer med 18-årsgrense osv. 

en ting er at ungene får lov å ha TikTok, Snapchat og sånn det er en hel annen verden. 
men elektrisk kjøretøy til 10 åringer er helt sykt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...