Grüner Skrevet 10. juni 2024 #21 Skrevet 10. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Jeg har en 10 åring og ser flere av vennene får El-sparkesykkel, men på nettet står det at det er 12 årsgrense. Jeg blir helt sjokkert hvordan får disse barns lov? Først og fremst er de bare 10 år og i tillegg bruker de ikke hjelm. Min 10 åring mener jeg er for streng da flere og flere i klassen får el-sparkesykkel. Min får ikke! Anonymkode: e74f5...3f8 Støtter deg der. Det er 12-årsgrense og påbud om hjelm under 15 år, så 2 lovbrudd der altså. Trygg Trafikk ønsker at det skal bli høyere aldersgrense, 16 årsgrense, og påbud om hjelm for alle og forbud mot å kjøre på fortau, siden det er så mange el-syklister uten kontroll som kjører på folk. Det er alltid noen foreldre som driter i aldersgrenser: kjøper alkohol til tenåringsbarn som ikke er gamle nok til å kjøpe selv, lar barna se filmer med 18-årsgrense osv. Endret 10. juni 2024 av Grüner 1
Queen94 Skrevet 10. juni 2024 #22 Skrevet 10. juni 2024 Grüner skrev (2 timer siden): Støtter deg der. Det er 12-årsgrense og påbud om hjelm under 15 år, så 2 lovbrudd der altså. Trygg Trafikk ønsker at det skal bli høyere aldersgrense, 16 årsgrense, og påbud om hjelm for alle og forbud mot å kjøre på fortau, siden det er så mange el-syklister uten kontroll som kjører på folk. Det er alltid noen foreldre som driter i aldersgrenser: kjøper alkohol til tenåringsbarn som ikke er gamle nok til å kjøpe selv, lar barna se filmer med 18-årsgrense osv. en ting er at ungene får lov å ha TikTok, Snapchat og sånn det er en hel annen verden. men elektrisk kjøretøy til 10 åringer er helt sykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå