Gå til innhold

Plan for sex - sur ved initiativ

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mitt forrige forhold prøvde vi dette. Vi falt ned på et skjema med betraktelig hyppigere sex enn dere, men det ga meg tid som ikke var knyttet til stress om om at jeg burde ha lyst og fikk oss over kneika. Hvis den ene parten aldri føler behov for sex tror jeg dette kan være til hjelp, så man holder sexlivet i gang. Kan også tilføye at sexlivet vårt etter hvert gikk seg til og ble så bra som det antagelig kunne bli mellom akkurat oss to.

Anonymkode: bbb6e...8ad

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er man ikke det så er forholdet dødfødt uansett. Hvorfor i alle dager er man sammen med noen man ikke tenner på? Jeg blir kåt bare av å tenke på mannen 🤷‍♀️

Anonymkode: a0281...34b

Jeg tror de aller fleste vil ha et sexliv, men få som er konstant kåte som deg etter 20 år.

Derfor tenker jeg stikk motsatt av deg. Det at partneren ikke er klar for sex på flekken når som helst betyr ikke at noe må være alvorlig galt. Det betyr ikke at partneren ikke vil ha et sexliv i det hele tatt. 

Kake er godt, men det er ekkelt å presses til spise mer enn man har lyst på.

(Jeg skrev også innlegget du svarte på. Mente ikke å være anonym)

Endret av Isambard
  • Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (2 minutter siden):

Jeg tror de aller fleste vil ha et sexliv, men få som er konstant kåte som deg etter 20 år.

Derfor tenker jeg stikk motsatt av deg. Det at partneren ikke er klar for sex på flekken når som helst betyr ikke at noe må være alvorlig galt. Det betyr ikke at partneren ikke vil ha et sexliv i det hele tatt. 

Kake er godt, men det er ekkelt å presses til spise mer enn man har lyst på. 

Ja, hvis man opplever det som er press så er det jo noe veldig galt et sted. Jeg får alltid lyst på kake når jeg ser favorittkaken min.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde i løpet av forholdet mitt å ta opp dette med hyppighet et par ganger. Hennes reaksjon var typisk: "oi, er det så lenge siden sist? Jaja, vi burde vel prøve å få til minst en gang i uka". Det som skjedde, var at jeg gledet meg, og bygde opp forventning til den avtalte dagen, mens hun satt helt stille i båten, og håpet at jeg hadde glemt det. Alt som gikk på tv eller lydbok, ble spesielt viktig den dagen.  

Barna ble større, hun sluttet med hormonprevensjon, men lysten kom aldri tilbake. Nå er jeg sammen med ei som henger på meg så ofte som hun kan, og jeg er sikkert den som får brukt opp libidoet først. 

Anonymkode: 13ca2...98f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

"Beklager, Kjære. Sex 2.hver uke er for lite. Vi er ikke 80 år. Du bli i tillegg sur dersom jeg tar initativ til sex. Vi er gift og sexliv burde være en del av ekteskapet vårt. Inntil videre foreslår jeg parterapi 1 per uke og ingen sex🙂".

Anonymkode: 4daf5...b53

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hvis man opplever det som er press så er det jo noe veldig galt et sted. Jeg får alltid lyst på kake når jeg ser favorittkaken min.

Det kan hende det føles som press fordi han prøver seg hele tiden og blir veldig skuffet over avslag. Det blir hennes rolle å avvise. Det er ikke sikkert hun egentlig vil at det skal være sånn.

Jeg får også lyst på kake når jeg ser favorittkaken min, men det hadde nok tatt slutt  hvis jeg ble presset til å spise når jeg var mett og kvalm. Det er ikke noe feil med kaken.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det bor over 5 millioner mennesker i dette landet, veldig mange er i et forhold. Tror du virkelig ut av flere hundre tusen forhold at kun 200-300 av de er forhold hvor folk syns at partneren er attraktiv og ønsker å ha sex spontant istedenfor planlagt?

Anonymkode: 9d392...846

Nei. Det var heller ikke det jeg skrev.

Anonymkode: e3ee0...47c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser ut som vi tenker likt om sex, jeg syns hun prioriterte alt annet over sex. Instagram f.eks. Hvordan finner jeg ei kvinne som deg? 🙈

M40

Anonymkode: c0015...fb7

Hvor som helst egentlig, men så må sexglede og sexlyst pleies og dyrkes. 

De fleste kvinner har også behov for sex, men selvfølgelig kun behov for deilig og tilfredsstillende sex. Det ts beskriver er ofte et resultat av pliktsex og at mannen har blitt tilfredstilt ved sex, mens kvinnens behov er blitt ødelagt av dårlige og lite tilfredsstillende opplevelser ved sex. KUN deilig og tilfredsstillende sex opprettholder sexlyst og motivasjon til å prioritere sex. 

Kun ca2%, av begge kjønn, befinner seg på den aseksuelle skalaen. Derfor har oftest noe gått galt. 

Ta tilbudet ts, og gå all in for å gjøre annenhver fredag så deilig for henne at hun får positive opplevelser ved å ha sex igjen. Les og lær så du stiller godt forberedt, og restart denne delen av relasjonen. Ta deg tid!!!!!

Anonymkode: 3b75e...7e5

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er et ektepar i 40-årene som opplever den klassiske "han vil - hun vil ikke" når det kommer til sex. Han har alltid lyst, hun svært sjelden. Dette har skapt masse problemer for oss, da hun opplever at han maser, og han føler seg lite verdsatt og sett. 

Hun foreslår nå at vi skal ha en timeplan for når vi skal ha sex, og at det ellers skal være et ikke-tema. Forslaget er annenhver fredag. Han er svært i mot dette, og mener at slik planmessig sex gjør sex til en rutine, og ikke en spontan lyst og nytelse. 

Vi opplever også problemer av at hun blir sur når han "prøver seg". 

Er det noen som har praktisert avtalt/planmessig sex med hell?

Anonymkode: 8d534...386

Planlagt sex kan være en god ide i denne situasjonen. Han trenger ikke føle seg avvist, og hun slipper det som kjennes som mas. Begge kan glede seg og gjøre litt ekstra egenpleie før avtalt tidspunkt, planlegge romantisk middag og bygge stemning etc.

Men jeg synes annenhver uke er for sjeldent, jeg tror hver uke fungerer bedre. I tillegg er det viktig at spesielt hun som sliter med lysten har en fin opplevelse hver gang, og at det ikke blir noe hun «godtar for husfreden».

Anonymkode: d7a6f...abc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn ingenting. Prøv det ut en periode, kanskje dama vil få mer lyst etter hvert. 

Etter en slik avtale er inngått, og du aksepterer og respekterer den avtalen fullstendig, så tenker jeg du kan begynne å gi kjærtegn i hverdagen, både ord og kjærtegn. Ingenting som hinter om sex eller sexlyst. Både du og hun vet at sex ikke blir noe av før annenhver fredag. Etter ei uke, etter seks måneder med kjærtegn og gode ord... Må det vente til fredag...? Tja. 

Hvis det viser seg at hun den fredagen som er avtalt til sex, gjør henne utilpass eller hun er åpenlyst lite lysten og kun gjør det for di skyld, kan du kysse henne og si at dere kan vente til neste fredag og prøve på nytt. Legg opp til romantikk i løpet av dagen, ikke prøv å tenne henne eller ha fokus på sex, men ordne litt ekstra god mat, foreslå en datekveld eller lignende. Gjør det trygt og godt for henne, og sexlysta har mye enklere for å komme til henne.

Anonymkode: 27242...8c2

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et ektepar i 40-årene som opplever den klassiske "han vil - hun vil ikke" når det kommer til sex. Han har alltid lyst, hun svært sjelden. Dette har skapt masse problemer for oss, da hun opplever at han maser, og han føler seg lite verdsatt og sett. 

Hun foreslår nå at vi skal ha en timeplan for når vi skal ha sex, og at det ellers skal være et ikke-tema. Forslaget er annenhver fredag. Han er svært i mot dette, og mener at slik planmessig sex gjør sex til en rutine, og ikke en spontan lyst og nytelse. 

Vi opplever også problemer av at hun blir sur når han "prøver seg". 

Er det noen som har praktisert avtalt/planmessig sex med hell?

Anonymkode: 8d534...386

Ektepar i 30-årene som har forsøkt dette med samme antall ganger i mnd. Men kona var aldri humør den dagen så det ente opp med at hver eneste gang rant ut i sanden med "kanskje neste gang"...

Anonymkode: 36be9...e55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er man ikke det så er forholdet dødfødt uansett. Hvorfor i alle dager er man sammen med noen man ikke tenner på? Jeg blir kåt bare av å tenke på mannen 🤷‍♀️

Veldig glad for at jeg slipper å bli kåt når jeg tenker på mannen hver gang. Høres slitsomt ut🙈

Vårt forhold er basert på mye mer enn sex, og tror ikke det er så vanlig at kvinner eller menn blir kåte av tanken på mann eller kone hele tiden. Jeg liker sex, vi har mye i perioder, mindre i andre som alt annet i livet. Tror dette er mer vanlig enn at man blir kåt bare av tanken på sin mann. 

Jeg fungerer slik at jeg egentlig kan gå lenge uten sex, uten å tenke så mye over det. 
Etter nesten 20 år sammen så ser jeg også hvilke perioder vi har mest sex, og jeg har skjønt hvorfor det går i perioder. 
Når vi giftet oss f.eks så hadde vi mye sex et par måneder, omtrent hver dag. 
Det var fordi vi var oppmerksom på hverandre, mer nærkontakt, satt av tid. Rett og slett prioriterte hverandre. 
Dette er vanskelig i "hverdagen" der alt går i et, der jobb, barn og venner tar mye tid. 
Vi jobber også turnus, noen ganger er det en tung periode da blir det ikke sex, andre ganger lett periode da har vi begge lyst å ha sex. 
Jeg trenger altså tid med mannen min at han prioriterer meg, nærkontakt uten tanken på at nå skal vi sex, og ikke minst ett forspill  som ikke går rett på sak for å bli fort ferdig. (Mannen kan ta den enkle veien noen ganger, jeg er ikke enkel dessverre😂

Jeg tror mange kvinner trenger mer enn litt berøring i senga for å ha lyst, tror mange er som meg. Og denne forventningen om at nå tar han på meg nå må vi ha sex er fryktelig slitsom og avtennende. Tenk å få en klem, kyss i nakken uten at det lå en forventning der? 
Problemet er at menn fungerer så annerledes enn mange damer, derfor tror jeg også så mange har problemer med sexlivet. 

Jeg er usikker på om en plan hadde fungert for meg, men kanskje om mannen samtidig da hadde sluppet alle forventingene og "presset" som mange kvinner føler på. Bare dette ikke gjøres av ren plikt. Dette vet du best TS. Kanskje dere også kunne fått hjelp til å komme hverandre nær igjen, problemet er jo at dere ikke er nære. Hun føler hver gang hun blir tatt på uff, nå vil han ha sex og jeg orker virkelig ikke nå. Du føler på avvisning og at hun ikke vil ha deg, dette er vanskelig å komme forbi alene. 

Anonymkode: 19f89...f02

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ektepar i 30-årene som har forsøkt dette med samme antall ganger i mnd. Men kona var aldri humør den dagen så det ente opp med at hver eneste gang rant ut i sanden med "kanskje neste gang"...

Da vet du at hun ikke kommer deg i møte på en slik avtale, og egentlig ikke vil ha sex. Med deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da vet du at hun ikke kommer deg i møte på en slik avtale, og egentlig ikke vil ha sex. Med deg. 

Jaja helt enig. Vi har gitt opp å ha et sexliv nå. Lever helt ok som foreldre og venner

Skrevet (endret)

Her beskriver du sexlivet til tusenvis av kvinner rundt i norske hjem. Herav begrepet «pliktsex». Forskjellen fra forslaget som illustreres i denne tråden, er at det er slik det foregår for mange, men uten at mannen på en aller annen ubegripelig måte skjønner det.

Anonymkode: e3ee0...47c

Hvorvidt han skjønner det eller ikke kan ikke vi, anonyme deltakere på et nettforum, vite sikkert. Kan hende vet han det, men synes det er vanskelig å akseptere at den, for ham, viktige delen av samlivet, blir redusert til et ubetydelig minimum. Han kan også ha problemer med å uttrykke sine følelser, noe som er ganske vanlig. I tillegg krever det to for å kommunisere om dette, og kvinnen i forholdet, slik TS beskriver henne, virker heller ikke særlig god på kommunikasjon.

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Veldig glad for at jeg slipper å bli kåt når jeg tenker på mannen hver gang. Høres slitsomt ut🙈

Vårt forhold er basert på mye mer enn sex, og tror ikke det er så vanlig at kvinner eller menn blir kåte av tanken på mann eller kone hele tiden. Jeg liker sex, vi har mye i perioder, mindre i andre som alt annet i livet. Tror dette er mer vanlig enn at man blir kåt bare av tanken på sin mann. 

Jeg fungerer slik at jeg egentlig kan gå lenge uten sex, uten å tenke så mye over det. 
Etter nesten 20 år sammen så ser jeg også hvilke perioder vi har mest sex, og jeg har skjønt hvorfor det går i perioder. 
Når vi giftet oss f.eks så hadde vi mye sex et par måneder, omtrent hver dag. 
Det var fordi vi var oppmerksom på hverandre, mer nærkontakt, satt av tid. Rett og slett prioriterte hverandre. 
Dette er vanskelig i "hverdagen" der alt går i et, der jobb, barn og venner tar mye tid. 
Vi jobber også turnus, noen ganger er det en tung periode da blir det ikke sex, andre ganger lett periode da har vi begge lyst å ha sex. 
Jeg trenger altså tid med mannen min at han prioriterer meg, nærkontakt uten tanken på at nå skal vi sex, og ikke minst ett forspill  som ikke går rett på sak for å bli fort ferdig. (Mannen kan ta den enkle veien noen ganger, jeg er ikke enkel dessverre😂

Jeg tror mange kvinner trenger mer enn litt berøring i senga for å ha lyst, tror mange er som meg. Og denne forventningen om at nå tar han på meg nå må vi ha sex er fryktelig slitsom og avtennende. Tenk å få en klem, kyss i nakken uten at det lå en forventning der? 
Problemet er at menn fungerer så annerledes enn mange damer, derfor tror jeg også så mange har problemer med sexlivet. 

Jeg er usikker på om en plan hadde fungert for meg, men kanskje om mannen samtidig da hadde sluppet alle forventingene og "presset" som mange kvinner føler på. Bare dette ikke gjøres av ren plikt. Dette vet du best TS. Kanskje dere også kunne fått hjelp til å komme hverandre nær igjen, problemet er jo at dere ikke er nære. Hun føler hver gang hun blir tatt på uff, nå vil han ha sex og jeg orker virkelig ikke nå. Du føler på avvisning og at hun ikke vil ha deg, dette er vanskelig å komme forbi alene. 

Amen.

At man ikke er klar for sex når som helst hver eneste dag betyr ikke at man ikke er tiltrukket av partneren sin. Jeg er selvsagt tiltrukket av mannen min, men jeg er ikke klar for sex 24/7 likevel.

Her går det også i bølger. Noen ganger er lysten nesten umettelig, og andre ganger er jeg mett en god stund. Grunnen til at dette ikke blir et problem er jo at mannen min vet at dette ikke har noe med manglende tiltrekning å gjøre. Det har ikke alltid vært sånn, vi har hatt det sånn at han tok seg nær av en avvisning, og maset og den dårlige samvittigheten ødela lysten litt for meg. Så kommuniserte vi bedre, og da forsvant den usikkerheten.

Anonymkode: 50a00...fe4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Veldig glad for at jeg slipper å bli kåt når jeg tenker på mannen hver gang. Høres slitsomt ut

Du gjør et voldsomt poeng ut av noe som, hvis man leser uten å ønske å vranglese, skjønner at er en litt muntlig overdrivelse. Litt som når man sier at man holdt på å le seg ihjel. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fint hvis det fungerer for dere, men et flertall av befolkningen ville nok ikke akseptere å leve i er slikt parforhold. I tilfellet som beskrives i TS, og kanskje ditt også, vil det bety at mannen snik-onanerer og har sitt eget skjulte sexliv som partneren ikke er en del av. For meg høres det nitrist ut, men hver til sitt. 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette høres ut som et godt initiativ.

Her prøvde vi ut en variant, der bare jeg skulle ta initiativ for en periode.

Poenget er å komme ut av mønsteret der en part prøver hele tiden og blir avvist og sur, og en part får konstante tilnærmelser og blir stressa og avtent.

Det som er like viktig som å få en pause fra dette mønsteret er å etablere nye mønster, der dere er romantiske, og koser i hverdagen uten at det skal føre til sex. Massasje, klemmer, kyssing, se film i armkroken og alt dette. Bygg nærhet, og gi madammen mulighet til å få lyst og ta initiativ.

Anonymkode: 9429d...d88

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (15 minutter siden):

Du gjør et voldsomt poeng ut av noe som, hvis man leser uten å ønske å vranglese, skjønner at er en litt muntlig overdrivelse. Litt som når man sier at man holdt på å le seg ihjel. 

Voldsomt fordi jeg syntes det hørtes slitsomt ut? Ja, da får det være voldsomt. Det er min ærlige mening. Det er mange her på kg som har sex med sin mann 2-3 ganger dagelig etter 20 år sammen og mener alt annet er unormalt. Jeg har faktisk ingen tro på at dette var en overdrivelse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...