Gå til innhold

Er nye blokker lydtette?

Mayer

Anbefalte innlegg

Tenker da blokker fra f.eks. etter 2020. Hører man noe til naboene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei de er ikke lydtette. Vi hører naboer over og under og på sidene.

Anonymkode: 5c9c9...d7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man hører naboene, men ikke i samme grad som i gamle bygårder. Bor i en gammel bygård nå, og kan høre deler av hva naboene snakker om, fordi det er så lytt. I nyere blokker er det mest når naboene hører på høy musikk, driver med verktøy og lignende. 

Anonymkode: 16347...76d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde i leilighet fra 2000 tidligere,der hørte vi aldri naboene. Nå bor jeg i leilighet fra 2019 og hører mye mer fra naboene,så kommer nok an på hvordan leilighetene er bygd.

Anonymkode: 1725e...354

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje litt an på naboene og.

Jeg har bodd her 1 år, da var blokka helt ny, ikke hørt en pip fra noen naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hørte aldri noe i min forrige leilighet, som var fra 2006. Nå bor jeg i en fra 1986, og det er merkbart mer lytt. Ikke plagsomt på noen måte, og det er uansett jeg som bråker mest da jeg er svært glad i musikk (på dagtid).

Anonymkode: 69fcf...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bor i et leilighetskompleks som bare er noen år gammelt. Hører aldri noe til naboer, det er i tilfelle kun ute i svalgang og bare om de snakker veldig høyt (hører likevel ikke hva som blir sagt). Jeg bor i toppleilighet så jeg har ingen over meg, men helt stille fra leilighetene ved siden av, og under. Jeg tenker likevel over at jeg ikke bråker med for eksempel vaskemaskin om natt eller tidlig morgen, siden jeg er usikker på hva hun under meg kan oppfatte.

Anonymkode: b1fdf...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i blokk fra 80-tallet, her hører jeg naboen kun når de har barnebarn på besøk som løper rundt i stua, ellers er det veldig stille fra naboene.

Anonymkode: ac533...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i lavblokk fra midten av 50tallet og jeg hører mindre fra naboene mine enn hva mine venner som bor i blokker som er ferdigstilt etter 2020. 

Var innom en bekjent i helga, blokk ferdigstilt i 21-22, og hørte naboen ha sex... ingen dører eller vinduer åpne!

Anonymkode: f2a05...f1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i blokk fra 2003, kunne like gjerne vært en enebolig, jeg hører ingenting.

Anonymkode: 38912...223

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører alt naboen gjør. Våkner når naboen våkner. Det er sykt irriterende. Aldri sovet en full natt siden vi flytta hit med unntak av da vi har vært på hotell. 

Når naboen går på do, hva de gjør

på do, når naboen lager seg kaffe,

når åpner kommodeskuffene, dusjer, når støvsuger, vasker klær, har besøk, hører tven,

hører hvor i leiligheten de går… jeg virkelig hater å bo her for de er uhyggelige i tillegg.

Anonymkode: 9ef15...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må ha det så jeg kan fise så høyt jeg vil uten å  bekymre meg for at naboen hører det

Her i eneboligen hvor jeg bor nå på mitt flislagte bad med gipsvegger er det merkbart godt lydisolert. Ville savnet det om jeg flyttet til en blokk og det et så lytt som mange sier.

Anonymkode: a60d4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...