Gå til innhold

Nå må vi få oppklart dette med fødsel og vagina!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vagina forandrer seg gjennom livet og med alderen, enten man føder barn eller ei. Akkurat som hud og slimhinner ellers på kroppen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner, takk for svar. Tror bare jeg hadde misforstått litt siden det blir så bastant påpekt i så mange tråder. Skjønner nå at jeg må google og gjøre research selv, ikke stole blindt på fora.

Anonymkode: 25aab...b4c

Jeg har ikke sett noe til denne bastante påpekningen, kan du linke til noen av dem?

Anonymkode: c314a...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

3 barns mor her, 35 år, jeg har ikke synlige indre kjønnslepper, husker når jeg var i puberteten og leste de skulle forandre seg, men det gjorde de aldri… noe synlig særlig, såg jenter i dusjen var annerledes enn meg og skjemtes over det. Men så ble jeg voksen og ga blaffen og visste ikke at det var en greie før kvinneguiden og dokomentaren om det på nrk nett tv.

bryr meg ikke

Anonymkode: 9b115...18d

Bra, man skal ikke skamme seg over slikt uansett hvordan man er! :)

Anonymkode: 25aab...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er 40år.

Presset ut 3 barn.

Min vagina ser 100% lik ut som den var da jeg var 20år.

Er fakrisk blitt litt strammere og.

Kvinner er ulike. Blir som at noen får strekk merker etter fødsel,andre ikke!

Like ulike som at din penis er ulik naboen sin. Litt merkelig innlegg!!

Anonymkode: 32fc4...85d

Har du vært plaget med urinlekkasje etter tre fødsler?Har du trent bekkenbunnsmusklene jevnlig? 

Anonymkode: 4d9cc...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En fødsel hvor pressefasen (det punktet hvor babyen trenger ned gjennom vagina og ut, og der vev og muskulatur faktisk strekkes) varer i flere timer?! Si meg, vet du noe som helst om fødsler?

Pressefasen skal ikke vare noe særlig lenger enn en times tid, så strekket på de anatomiske strukturene varer selvsagt ikke i «flere timer og forbi». Videre er muskelvevet i vagina (som alt annet muskelvev) elastisk, i motsetningen til er gensererme i et vilkårlig stoff. Det kan altså trekke seg tilbake (noe det gjør), og med mindre man har fått skader på muskulaturen (noe de fleste unngår), kan denne muskulaturen trenes opp igjen hvis man legger en innsats i det. 

Anonymkode: d2507...424

Min pressefase med første varte i over tre timer- som definitivt kan ordlegges som flere timer. Visste du at fødsler er forskjellige?

underlivet mitt endret seg mest etter fødsel nr to, der pressfasen varte i under to minutter, og jeg ble sydd av en student i to timer etterpå. Mine indre kjønnslepper har hakk og virvler etter å ha blitt sydd på vranga, og jeg har hudtapper som henger løst fordi de ikke ble sydd fast der de skulle. 

Mannen sier han ikke merker forskjell. 

Anonymkode: e6062...500

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En fødsel hvor pressefasen (det punktet hvor babyen trenger ned gjennom vagina og ut, og der vev og muskulatur faktisk strekkes) varer i flere timer?! Si meg, vet du noe som helst om fødsler?

Pressefasen skal ikke vare noe særlig lenger enn en times tid, så strekket på de anatomiske strukturene varer selvsagt ikke i «flere timer og forbi». Videre er muskelvevet i vagina (som alt annet muskelvev) elastisk, i motsetningen til er gensererme i et vilkårlig stoff. Det kan altså trekke seg tilbake (noe det gjør), og med mindre man har fått skader på muskulaturen (noe de fleste unngår), kan denne muskulaturen trenes opp igjen hvis man legger en innsats i det. 

Anonymkode: d2507...424

Det er feil å påstå at de fleste unngår skade på muskulaturen. Mtp. hvor stor andel som revner i noen grad, lurer på om det er minst 70-80% som revner minst grad 2? I tillegg kommer jo muskelskader som ikke synes utenpå, som levatorskader.

Det er også misvisende å påstå at det bare er å trene seg opp igjen, for det er det for mange ikke. Dessverre!!

Anonymkode: 5c471...34b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...