AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 I flere tråder skriver kvinner at vaginaen deres endrer seg ikke ved fødsel osv. at alt blir som før. Men i denne tråden: så sier mange til TS, at "bare vent til du har født barn", eller "vær glad du ikke har født barn". Så nå er jeg veldig nysgjerrig, forandrer den seg eller ikke ved fødsel? Det er uansett ingenting å skamme seg over om den gjør det! Jeg vil bare ha ærlige svar for jeg er nysgjerrig. Har hatt sex med kvinner som har født barn og de hadde en helt grei vagina de, men jeg vet jo ikke hvordan den var før de fødte. Anonymkode: 25aab...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Det har ikke slått deg at det kan være individuelt? Anonymkode: 870b6...726 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg har fått litt asymmetriske indre kjønnslepper etter noen sting i forbindelse med fødsel, men ellers ser den lik ut som før. Funksjonen er imidlertid langt bedre, både for meg og for mannen, i og med at siste fødsel i 2021 motiverte meg til å begynne med bekkenbunnstrening😁 Dette er vel høyst individuelt, som alt annet med kropp. Noen slipper «billig unna» barnefødsler med litt skrammer og et par sting, andre har kompliserte fødsler med diverse inngrep underveis og får store rupturer fra en ende til en annen bokstavelig talt, med tilhørende påvirket funksjon og utseende. Trodde du virkelig det var en fasit her? Anonymkode: d2507...424 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har ikke slått deg at det kan være individuelt? Anonymkode: 870b6...726 Ok, så det er faktisk muligheter for endring? Hvilke endringer er det da noen kvinner opplever? Anonymkode: 25aab...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fått litt asymmetriske indre kjønnslepper etter noen sting i forbindelse med fødsel, men ellers ser den lik ut som før. Funksjonen er imidlertid langt bedre, både for meg og for mannen, i og med at siste fødsel i 2021 motiverte meg til å begynne med bekkenbunnstrening😁 Dette er vel høyst individuelt, som alt annet med kropp. Noen slipper «billig unna» barnefødsler med litt skrammer og et par sting, andre har kompliserte fødsler med diverse inngrep underveis og får store rupturer fra en ende til en annen bokstavelig talt, med tilhørende påvirket funksjon og utseende. Trodde du virkelig det var en fasit her? Anonymkode: d2507...424 Nei, ingen fasit. Men i veldig mange tråder påstår mange kvinner bastant at ingenting endres, og det blir ofte sagt som et generelt utsagn, ikke bare egen erfaring. Anonymkode: 25aab...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 9. juni 2024 #6 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) Du skjønner vel at det er ikke et svar som passer alle her. For noen skjer det for andre ikke. Noen får fødselsdepresjon andre ikke, noen får anal inkontinens etter en fødsel andre ikke. Noen har en naturlig vulva med større indre lepper enn ytre etter puberteten, andre ikke. Noen får rifter og må syes etter en fødsel, andre ikke. Kvinner er forskjellige! Fødsler og hva det innebærer for en kvinne er forskjellige. Det er også kvinners vulva både før og etter fødsler. Endret 9. juni 2024 av skreppamedleppa 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ingen fasit. Men i veldig mange tråder påstår mange kvinner bastant at ingenting endres, og det blir ofte sagt som et generelt utsagn, ikke bare egen erfaring. Anonymkode: 25aab...b4c Joda, men jeg vil jo også i det store og det hele hevde at min er stort sett som før, selv om jeg ved nærstudier av eget underliv og millimeterpresisjon kan bekrefte at jo; de indre kjønnsleppene mine har blitt litt asymmetriske. Mannen min ville ikke sett det om han så brukte lupe (og han har tilbrakt mange timer der nede både før og etter fødsler, og selv ofrer jeg det ikke en tanke. I slike tråder ville vel jeg også hevdet at «ingenting» er endret. Anonymkode: d2507...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Del Skrevet 9. juni 2024 Det er hud/vev/muskulatur som blir strekt til bristepunktet (og forbi…) gjennom flere timer, klart det blir forandringer. Ta det ene ermet på en genser og press gjennom hodet til en dukke og se hva som skjer. Genseren er fullt brukenes etterpå, men den er tydelig utvidet, er mindre elastisk og bærer preg av hva som har skjedd. Det er ikke fysisk mulig å føde et barn vaginalt uten at det skjer endringer, med mindre en var usedvanlig slarkete fra før da….😉 Anonymkode: 17d2f...022 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I flere tråder skriver kvinner at vaginaen deres endrer seg ikke ved fødsel osv. at alt blir som før. Men i denne tråden: så sier mange til TS, at "bare vent til du har født barn", eller "vær glad du ikke har født barn". Så nå er jeg veldig nysgjerrig, forandrer den seg eller ikke ved fødsel? Det er uansett ingenting å skamme seg over om den gjør det! Jeg vil bare ha ærlige svar for jeg er nysgjerrig. Har hatt sex med kvinner som har født barn og de hadde en helt grei vagina de, men jeg vet jo ikke hvordan den var før de fødte. Anonymkode: 25aab...b4c Som med alt annet: folk er forskjellige, så ingenting er normalt eller ikke og det finnes alltid unntak 🤦♀️ Anonymkode: cf095...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ingen fasit. Men i veldig mange tråder påstår mange kvinner bastant at ingenting endres, og det blir ofte sagt som et generelt utsagn, ikke bare egen erfaring. Anonymkode: 25aab...b4c Jeg har bare sett kvinner som påstår at deres vagina er den samme som før. Det er vel ingen som påstår at alle andres vaginaer også er helt like før og etter fødsel. Det tror jeg nok du har innbilt deg. Dette er ikke akkurat noe de lærde strides om, liksom. Google it. Spør legen din. Les deg opp. Det er sikkert en milliard artikler om dette på nett, med svar på alt du lurer på. Her er bare en helt random valgt: https://www.thebump.com/a/will-my-vagina-ever-be-the-same-after-delivery Anonymkode: 870b6...726 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Del Skrevet 9. juni 2024 Vet av dessverre flere som har fått underlivet ødelagt etter barn. Ble klipt og ikke grodd riktig etter på. Lekker både foran og bak. Og kvinne helsen blir jo ikke tatt på alvor så det er mange som sliter. Men de fleste så går det jo bra. Selv så har jeg ikke født vaginalt så jeg vet ikke om hvilken forandring den vanlige kvinnen kan få. Anonymkode: 028a3...210 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er hud/vev/muskulatur som blir strekt til bristepunktet (og forbi…) gjennom flere timer, klart det blir forandringer. Ta det ene ermet på en genser og press gjennom hodet til en dukke og se hva som skjer. Genseren er fullt brukenes etterpå, men den er tydelig utvidet, er mindre elastisk og bærer preg av hva som har skjedd. Det er ikke fysisk mulig å føde et barn vaginalt uten at det skjer endringer, med mindre en var usedvanlig slarkete fra før da….😉 Anonymkode: 17d2f...022 En fødsel hvor pressefasen (det punktet hvor babyen trenger ned gjennom vagina og ut, og der vev og muskulatur faktisk strekkes) varer i flere timer?! Si meg, vet du noe som helst om fødsler? Pressefasen skal ikke vare noe særlig lenger enn en times tid, så strekket på de anatomiske strukturene varer selvsagt ikke i «flere timer og forbi». Videre er muskelvevet i vagina (som alt annet muskelvev) elastisk, i motsetningen til er gensererme i et vilkårlig stoff. Det kan altså trekke seg tilbake (noe det gjør), og med mindre man har fått skader på muskulaturen (noe de fleste unngår), kan denne muskulaturen trenes opp igjen hvis man legger en innsats i det. Anonymkode: d2507...424 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Del Skrevet 9. juni 2024 3 barns mor her, 35 år, jeg har ikke synlige indre kjønnslepper, husker når jeg var i puberteten og leste de skulle forandre seg, men det gjorde de aldri… noe synlig særlig, såg jenter i dusjen var annerledes enn meg og skjemtes over det. Men så ble jeg voksen og ga blaffen og visste ikke at det var en greie før kvinneguiden og dokomentaren om det på nrk nett tv. bryr meg ikke Anonymkode: 9b115...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Del Skrevet 9. juni 2024 Mine kone opplevde endringer, men kun til det bedre for oss begge. Det ser likt ut bortsett fra at kjønnsleppene ble litt mørkere, men det er heller ikke negativt for min del. Hun oppleves som strammere siden hun har bedre kontakt med musklene der nede tror jeg. Hun fikk også sin første orgasme av penetrering etter andre fødsel og etter tredje fødsel får hun veldig lett orgasmer av penetrering. Hun er den eneste jeg har hatt sex med både før og etter fødsel, men basert på erfaringer fra partnere før henne så er det like mye variasjoner mellom dem som har født barn som dem som ikke har født barn. Både når det kommer til tranghet og utseende. M36 Anonymkode: 03521...7ba 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er hud/vev/muskulatur som blir strekt til bristepunktet (og forbi…) gjennom flere timer, klart det blir forandringer. Ta det ene ermet på en genser og press gjennom hodet til en dukke og se hva som skjer. Genseren er fullt brukenes etterpå, men den er tydelig utvidet, er mindre elastisk og bærer preg av hva som har skjedd. Det er ikke fysisk mulig å føde et barn vaginalt uten at det skjer endringer, med mindre en var usedvanlig slarkete fra før da….😉 Anonymkode: 17d2f...022 Takk for svar! Anonymkode: 25aab...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Anonymkode: 25aab...b4c Så dét svaret tok du til deg, men ikke tilsvaret som påpeker at det vedkommende sier faktisk er feil? Nå skjønner jeg hva slags tråd dette er Anonymkode: d2507...424 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I flere tråder skriver kvinner at vaginaen deres endrer seg ikke ved fødsel osv. at alt blir som før. Men i denne tråden: så sier mange til TS, at "bare vent til du har født barn", eller "vær glad du ikke har født barn". Så nå er jeg veldig nysgjerrig, forandrer den seg eller ikke ved fødsel? Det er uansett ingenting å skamme seg over om den gjør det! Jeg vil bare ha ærlige svar for jeg er nysgjerrig. Har hatt sex med kvinner som har født barn og de hadde en helt grei vagina de, men jeg vet jo ikke hvordan den var før de fødte. Anonymkode: 25aab...b4c Jeg er 40år. Presset ut 3 barn. Min vagina ser 100% lik ut som den var da jeg var 20år. Er fakrisk blitt litt strammere og. Kvinner er ulike. Blir som at noen får strekk merker etter fødsel,andre ikke! Like ulike som at din penis er ulik naboen sin. Litt merkelig innlegg!! Anonymkode: 32fc4...85d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 40år. Presset ut 3 barn. Min vagina ser 100% lik ut som den var da jeg var 20år. Er fakrisk blitt litt strammere og. Kvinner er ulike. Blir som at noen får strekk merker etter fødsel,andre ikke! Like ulike som at din penis er ulik naboen sin. Litt merkelig innlegg!! Anonymkode: 32fc4...85d Skjønner, takk for svar. Tror bare jeg hadde misforstått litt siden det blir så bastant påpekt i så mange tråder. Skjønner nå at jeg må google og gjøre research selv, ikke stole blindt på fora. Anonymkode: 25aab...b4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så dét svaret tok du til deg, men ikke tilsvaret som påpeker at det vedkommende sier faktisk er feil? Nå skjønner jeg hva slags tråd dette er Anonymkode: d2507...424 Synes du trakk veldig mye ut av det ene innlegget mitt der... Anonymkode: 25aab...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Del Skrevet 9. juni 2024 På kg har alle enten den samme gullmusa de alltid har hatt og er mer jomfruelig etter 5 barn eller de er så ødelagt og har så mange fødselskader som et langt uår. Det er skjeldent mer eller mindre nyansert enn dette. Å stole 100% på kg bør vel ingen gjøre Anonymkode: d4edd...bce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå