AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #41 Del Skrevet 10. juni 2024 Har minst mulig dill og dall i stua (lite dill og dall i det store og det hele). Har noen få større lysestaker, 1 fjernkontroll og 1 blomstervase. Og så har jeg 3 bilder på en vegg. Gidder ikke ha mange støvsamlere i stua og blir det mye greier så virker det bare rotete. Ipader, bøker etc. skal legges på rommene hver kveld. Sofabordet er ikke en oppsamlingsplass. Spisebordet ryddes også hver kveld. Ja, det skal vises at det bor folk i huset. Men det tar 10 minutt og rydde bort rot fra bordene, og kjøkkenbenken, hver kveld. Anonymkode: 90669...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #42 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Går an å finne gode løsninger som gjør at man slipper å stue det bort i et annet rom. Jeg har fått og tatt til meg flere råd her jeg. Ts Anonymkode: f0cf6...300 På svarene dine høres det mest ut som du ikke vil endre noe. Og da blir det så klart lite som forandrer seg. Men hyggelig at du tar med deg noen tips. Anonymkode: c0080...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #43 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså , jeg har ikke et sterilt hjem men det vises at det bor folk her. Likevel kunne jeg tenkt meg en litt ryddigere stue. Hvordan klarer dere det? Jeg leser og lesestoffet kan jo ikke settes bort mellom hver gang, et kryssord bruker jeg i ledige stunder, dagens avis og en kaffekopp er jo der. Fjernkontroller må jo være i praktisk nærhet og litt bilder og nips må jeg ha. Men trenger praktiske tips som kan brukes uten å kvitte meg med tingene jeg liker. For jeg har minimert likevel er det rot og ikke lett å holde ryddig samtidig som man lever og bor. Så kom med gode tips! Anonymkode: f0cf6...300 Ok. Du trenger jo ikke ha de her tingene i «gripeavstand». Legg fjernkontrollen under tv-en så må dere opp og stå. Les avisene på nett. Putt kryssordet i hylla for blad eller i bladkurven og reis deg og hent. Ha koppen i oppvaskkummen når den ikke er i bruk. Sitting is the new smoking. Å lage et system som tvinger deg opp å gå de anbefalte en gang per 20. minutt kvelden gjennom er til din fordel. Og så gjør du som ungene: rydd alt tilbake på plass før du legger deg. Hver dag. Og legg opp til at man forlater stolen ofte når man først sitter. Og boka kan du vurdere ha som lydbok, så kan du lytte under kveldens gåtur. Anonymkode: 138f0...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #44 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Slett ikke. Jeg vil ha system der jeg er uten å måtte gå til et annet sted og hente. For jeg vet noen har ideen, bare ikke meg. Anonymkode: f0cf6...300 Har du fått ideen du trengte? 🙂 Anonymkode: 1512a...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #45 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fått ideen du trengte? 🙂 Anonymkode: 1512a...62b Har faktisk fått litt inspirasjon ja. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig i dette. I tillegg har kroppen godt av å reise seg fra sofaen med jevne mellomrom, selv om det bare er for å hente en kryssordbok eller et spill. Anonymkode: 04463...7f7 Til opplysning så har jeg et fysisk yrke og går hele dagen, og da er det godt å sitte i ro på kvelden. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vil ha det ryddig, men er ikke villig til å rydde. Du har et stuebord med hylle under, og der bugner det angivelig med ting du bruker. Når du sier at der bugner på hyllen under bordet, så ser jeg for meg at det er stappfullt. Bruker du virkelig alt på hyllen under bordet hver dag? Det som er normalt er å reise seg å hente de tingene man skal ha når man trenger de. Man MÅ ikke ha alt man kanskje bruker gjennom en dag i umiddelbar nærhet under stuebordet. Du må nesten legge vekk dette ønsket om å ha det ryddig når du likevel ønsker å ha alt du bruker i umiddelbar tilgjengelighet og ikke er villig til å reise deg opp og hente ting fra en skuff etc. ser for meg at hele huset ditt er sjukt bomba forresten. Anonymkode: 3ef06...d85 Du får komme å sjekke da. Det er forholdsvis minimalistisk her. Anonymkode: f0cf6...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 10. juni 2024 #46 Del Skrevet 10. juni 2024 Mitt beste tips er å skaffe seg en robotstøvsuger, så blir du litt tvunget til å hvertfall holde gulvet ryddig kjøp gjerne en med tidsinnstilling, som skrus på automatisk hver dag klokken 13 så får du for vane å se over gulvet før du drar på jobb, og kommer hjem til et rent og pent hus! Hadde den bare tatt klesvasken i samme slengen så skulle jeg ikke klaget en dag😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #47 Del Skrevet 10. juni 2024 Oppbevaringsboks som er litt fin til hylla under bordet bokhylle til bøker og oppslagsverk Fjernkontroll i oppbevaringsboks eller på tvbenken Hver gang du reiser deg og går på badet, ta med ting fra bordet som egentlig tilhører badet. Hver gang du reiser deg og går på kjøkkenet, ta med ting fra bordet som egentlig tilhører kjøkkenet. Rydd og kast jevnlig ting du ikke trenger eller bruker. Anonymkode: 5e78c...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #48 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har faktisk fått litt inspirasjon ja. Til opplysning så har jeg et fysisk yrke og går hele dagen, og da er det godt å sitte i ro på kvelden. Du får komme å sjekke da. Det er forholdsvis minimalistisk her. Anonymkode: f0cf6...300 Jeg har også fysisk yrke, jeg klarer fint å finne frem kryssordheftet eller andre ting før jeg setter meg i sofaen. Og om jeg skulle glemme penna eller vannflaska, så må jeg reise meg en gang for å hente det, det er ikke veldig krevende selv om jeg er sliten etter jobb. Det er jo ikke snakk om at du skal legge kryssordheftet, oppslagsboka eller penna di innerst i en bod på loftet. AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 7.57): Slett ikke. Jeg vil ha system der jeg er uten å måtte gå til et annet sted og hente. For jeg vet noen har ideen, bare ikke meg. Anonymkode: f0cf6...300 Hvis du vil ha absolutt alt innenfor rekkevidde fra sofaen slik at du slipper reise deg, så vil vel enn stuebord som er høyere, og har flere hyller være det enkleste. Bruk to kommoder med en bordplate over. Eller bruk 1-2 Kallax 4*2 hyller som du legger ned. Da får du masse hylleplass slik at du ikke må reise deg. Anonymkode: 44d0e...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #49 Del Skrevet 11. juni 2024 Vet ikke om noen har foreslått dette. Skyv sofaen litt ut fra veggen, så du får plass til en smal hylle bak. Gjerne med kurver, der du kan "gjemme" alt rotet. 😊 Anonymkode: 0d6d2...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #50 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også fysisk yrke, jeg klarer fint å finne frem kryssordheftet eller andre ting før jeg setter meg i sofaen. Og om jeg skulle glemme penna eller vannflaska, så må jeg reise meg en gang for å hente det, det er ikke veldig krevende selv om jeg er sliten etter jobb. Anonymkode: 44d0e...37a Hva er vitsen med slike svar..... Anonymkode: 1512a...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå