AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Så på Peppa gris med barnet i dag, og kom til å tenke på hvordan Fru kanin eller hva hun heter har omtrent alle jobbene i samfunnet. Hvordan går det opp, og hvor mye omsorg får barnet hennes egentlig?😅 Og måten alt er plassert på toppen av bratte bakker, og bilene f.eks. Triller ikke bakover😅 Har dere noen sånne? Anonymkode: efe4c...1c3 1 1
minister-mio Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Det er mange fru kaniner i verden! Og barnet får god omsorg. Det er en grunn til at fru kanin fikk dronningens fortjenestemedalje! Og biler triller jo ikke bakover i virkelig verden heller, så der er jo peppa verden mye mer realistisk enn f. Eks når gullfisken får for mye mat og blir like tjukk son glassbollen. Eller at samme hvilken vei grisene snur hodet ser du begge øynene. Eller at peppa og alle de andre dyrene i klassen drar i dyrehagen og ser på (andre) dyr, det er jo helt sjukt! 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Det er serie. Må alt gi mening? Anonymkode: 2ccbe...26f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Gir det mening at dyr snakker? Anonymkode: aff7d...37a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Det er jo gjerne lite som gir mening i slike tegnefilmer for barn. Hvorfor har Peppa Gris begge øynene på ene siden av hodet liksom? osv osv. Anonymkode: bdd4b...426
Mandagsunge Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 I ettertidas lys kan ein lure på korleis i all verda Sesam Stasjon kunne sysselsetje stasjonmeister, billetseljar og vaktmeister som separate fulltidsstillingar på ein stasjon der det jo aldri var ein forbanna reisande. (eg går ut frå at stasjonssangerinna var tilsett via ei eller anna statleg kulturstifting, men kva var eigentleg jobben til Alfa?) 17 4
Cookiesandcream Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Postmann Pat er verdens dårligste postmann. Ikke er han alltid tidlig ute heller. Han leverer pakker for sent, leverer feil pakker, leverer ødelagte pakker. At han ikke har fått sparken for lengst, er et mirakel! 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har hengt meg opp i at Kembo i "Hei Kembo" bjeffer, mens barna, som også er dyr, snakker menneskespråk. Angående Peppa, så er det vel frøken kanin som har alle jobbene, men hun er vel singel og barnløs. Mens søsteren, fru kanin, har to barn og får to til. Det gir ikke mening likevel, men jeg tror ikke det er noe forsømt barn inne i bildet. Anonymkode: b8d07...7e0 3
strilamann Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Det jeg sliter mest med er hvordan Elfi, elefanten i Vennebyen, blir portretert som treig. Hun må til tider kjøres rundt av de andre dyrene på et rullebrett, og skal hun gå et sted bruker hun ekstremt lang tid. I virkeligheten er jo elefanter som alle vet ekstremt raske, ingen mennesker ville klart å løpe fra en angripende elefant. De kan også vandre ekstremt lange avstander på kort tid, om det blir nødvendig på grunn av tilgang på mat. En anne sak er jo grønnsaksspisevisa i dyrene fra hakkebakkeskogen. Der de som spiser grønnsaker får like fine tenner som en krokodille. Som om krokodiller noensinne spiser noe som helst som ikke har animalsk opprinnelse.. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 Det er ikke fru Kanin, men søsteren hennes, Frøken Kanin, som har alle jobbene. De er veldig like. Fru Kanin er husmor. (Jepp, jeg er godt inne i dette.) Anonymkode: 124bd...cc3 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke fru Kanin, men søsteren hennes, Frøken Kanin, som har alle jobbene. De er veldig like. Fru Kanin er husmor. (Jepp, jeg er godt inne i dette.) Anonymkode: 124bd...cc3 Da gir det jo mer mening!😅 Anonymkode: efe4c...1c3 2
Uanonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 Jeg syntes alltid det var rart at Mikke mus hadde hunden Pluto. Og det var veldig rart at Mikke oppførte seg som et menneske, men Pluto som en hund. 4
Sokk1 Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg syntes alltid det var rart at Mikke mus hadde hunden Pluto. Og det var veldig rart at Mikke oppførte seg som et menneske, men Pluto som en hund. Legg til at Mikkes venn Langbein også er en hund! 7
Uanonym bruker Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 Sokk1 skrev (2 minutter siden): Legg til at Mikkes venn Langbein også er en hund! Sant
kaarebjarne Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 Cookiesandcream skrev (11 timer siden): Postmann Pat er verdens dårligste postmann. Ikke er han alltid tidlig ute heller. Han leverer pakker for sent, leverer feil pakker, leverer ødelagte pakker. At han ikke har fått sparken for lengst, er et mirakel! Og hvorfor får ikke politiet i Pontypandy bare buret inn Georg på institusjon...? 9
MarianneE Skrevet 10. juni 2024 #16 Skrevet 10. juni 2024 Fantorangen som oppfordrer til å "gi meg snabelen din" 1 1
katties Skrevet 10. juni 2024 #17 Skrevet 10. juni 2024 Jeg synes at slike ting kan være fine ting å snake med barn om, jeg da
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 MarianneE skrev (2 timer siden): Fantorangen som oppfordrer til å "gi meg snabelen din" 😮 Anonymkode: cf157...c8d
Hannah80 Skrevet 10. juni 2024 #19 Skrevet 10. juni 2024 MarianneE skrev (2 timer siden): Fantorangen som oppfordrer til å "gi meg snabelen din" Creepy karakter syns jeg. Skal ofte hilse med snabelen, selv om han har to velfungerende armer🤪 2 1
katties Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 Hannah80 skrev (1 time siden): Creepy karakter syns jeg. Skal ofte hilse med snabelen, selv om han har to velfungerende armer🤪 Og så ser han jo litt ut som en anoreksisk elefant da.... litt rar karakter. Eldste barnet mitt har alltid vært skeptisk til han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå