AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #21 Del Skrevet 9. juni 2024 Dette er faktisk ikke uvanlig på Kvinneguiden. At det kan dukke opp to tråder om samme tema, men kan være to helt forskjellige kommentarfelt Anonymkode: 9a001...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkarogg Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #22 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er faktisk ikke uvanlig på Kvinneguiden. At det kan dukke opp to tråder om samme tema, men kan være to helt forskjellige kommentarfelt Anonymkode: 9a001...e69 En skulle da tro at det ville være mer overlapping av holdninger? Endret 9. juni 2024 av Akkarogg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 9. juni 2024 #23 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skjønner ikke det, synes det er rett og slett ekkelt. Anonymkode: 66a3a...4b3 Ekkelt hvis det er frivillig og felles nytte/hygge mellom oppegående mennesker ??? Da er sex aldri ekkelt….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkarogg Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #24 Del Skrevet 9. juni 2024 43 minutter siden, sicario said: Merkelig med dette plutselige fokuset her på dette. Fordi det sjelden snakkes om. Fokuset har alltid vært mest på mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 9. juni 2024 #25 Del Skrevet 9. juni 2024 Akkarogg skrev (1 time siden): Refererer til denne tråden, der en 50 åring får ros og klem i kommentarfeltet for å ha ligget med bestevennen til sønnen, en veldig ung person. Dette står i skarp kontrast til en ny tråd hvor de fleste i kommentarfeltet fordømmer en slik handling, så hvem har egentlig rett? Hvordan kan KG ha så sprikende meninger om dette? (Ja, tråden er gammel, men det er problemstillingen som er relevant.) Hvorfor er det så mye prat om å ligge med tenåringer på KG om dagen? Selv om noe potensielt er lov så er det ikke riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkarogg Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #26 Del Skrevet 9. juni 2024 18 minutter siden, Blåmonster said: Hvorfor er det så mye prat om å ligge med tenåringer på KG om dagen? Selv om noe potensielt er lov så er det ikke riktig. Fordi en tråd kan gi input til en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 10. juni 2024 #27 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kalles hykleri og dobbeltmoral. 50 år gammel kvinne ligger med en 18 åring, hun hylles av flertallet 40 år gammel mann ligger med 18 åring, han kalles gris av flertallet. Anonymkode: 0a804...cfa Dette kommer nok fra brukere på forum, men ja, det stemmer.. Jeg hyller kvinnen med god forståelse❤️ Men det er pga av at jeg følte meg voksen som 22 åring, tross ung alder. Jeg ble ikke utnyttet i det heletatt, hun gav meg enorm nyttig opplæring. Og vi hadde høy fokus på å gi hverandre nytelse, så jeg ble seksuellt erfaren i en rekordfart. Hun ga meg "Fagbrev" i kyssing, fingring og slikking, hun lærte meg ting jeg aldri måtte gjøre eller si til en kvinne. Det har holdt meg utenfor tabber og misfornøyde kvinner, for resten av mitt liv. Ikke alle som er like heldige som meg da, men jeg hyller modne kvinner med gode hensikter. Joda, jeg har blitt kalt for gris på forum, men det er jo bare ei avsporing.. IRL har jeg aldri blitt kalt for gris.. unntatt de gangene av naboen, når jeg maler huset😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #28 Del Skrevet 10. juni 2024 Akkarogg skrev (10 timer siden): Refererer til denne tråden, der en 50 åring får ros og klem i kommentarfeltet for å ha ligget med bestevennen til sønnen, en veldig ung person. Dette står i skarp kontrast til en ny tråd hvor de fleste i kommentarfeltet fordømmer en slik handling, så hvem har egentlig rett? Hvordan kan KG ha så sprikende meninger om dette? (Ja, tråden er gammel, men det er problemstillingen som er relevant.) Kommer an på troll pålogget på tidspunktet. Anonymkode: ab9f4...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #29 Del Skrevet 10. juni 2024 Svar i en tråd på kg er på ingen måte et representativt utvalg av folk sine meninger på området. Ergo vil svarene variere. Anonymkode: f0cb5...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #30 Del Skrevet 10. juni 2024 Du reagerer.pånat en snart 10 år gammel tråd står i kontrast med en annen i dag? Neste gang jeg uttaler meg om noe på KG skal jeg jammen meg sjekke om det jeg sier er i tråd med hva kvinner her inne mente for ti år siden. Det er notert. Tall for info.. Anonymkode: 9cb99...188 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #31 Del Skrevet 10. juni 2024 Hva skjer med at folk skal komme og "ta" KG for at vi ikke er en homogen gruppe hvor alle har samme mening? Og til og med grave opp en haugammal tråd og leke forvirret? 🤣 Var en tråd her i går som bare måtte en gang for alle finne ut av - endrer vagina seg etter fødsel, eller kan den bli den samme igjen?! For vedkommede hadde nemlig lest på KG at noen mente deres var helt lik og andre mente deres hadde endret seg, og han fikk det bare ikke til å henge på greip. Det var visst helt UMULIG å se for seg konseptet at det kan være forskjellig fra person til person. Alle må liksom ha helt lik vagina. Men vaginaene våre er like forskjellige som meningene våre. Bare i tråden du lenker til, så er jo mange mot det. Det er ikke ren hyllest som du påstår. Men du skal få et svar: Det handler mye om hvordan man legger noe frem. TS i første tråden angrer og ser selv hun har gjort noe uakseptabelt, tråden heter jo "jeg gjorde noe dumt". Mens flere av de (trolle)trådene om menn med yngre damer er ofte mer i tonen "Hvis jeg vil knulle en stram 18-åring så gjør jeg det". Om hun i tråden du siterer også hadde lagt seg på den "jeg knullet kompisens bestevenn, han kan kjøre bil så det er greit, synes du det er ekkelt så er det ditt problem" så hadde hun fått andre svar. For det andre spiller kjønn inn, det er vel det du fisker etter her når du spiller dum. Det er flest kvinner her, vi har opplevd mye ubehagelig med eldre menn og blitt hasttag-metoo'et hele livet, så det er lettere for oss å sette oss i den situasjonen og føle avsky for den, enn den motsatte. Det er forskjell på kjønnene, og dessverre så er menn tettere knyttet til ovegriperen og voldtektsmannen og grisen enn kvinnen. For noen er det jo vanskelig å se for seg at en kvinne kan voldta for eksempel, selv om det selvsagt går an. Anonymkode: 347ed...2b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #32 Del Skrevet 10. juni 2024 Trådens tema er kvinners dobbeltmoral. Når det påvises daglig på KG, så er det normale å ta selvkritikk, og å ta relevant kritikk innover seg. Det vitner om null evne til selvrefleksjon når så mange nekter for hva man enkelt kan lese i tråd etter tråd etter tråd på KG: En tråd lages om en mann som har ligget med en betydelig yngre dame, sagt til dama at hun må slanke seg, flørtet med annen dame på SoMe eller noe annet galt, så karakteriseres denne mannen som ekkel gris, dum, forferdelig og de røde flaggene er overalt. En tråd lages om en kvinne som har ligget med en betydelig yngre mann, forteller at hun ikke gidder mer av mannen som er overvektig, har flørtende kontakt med andre menn på SoMe eller noe annet galt, så karakteriseres denne damen med you go girl, girlpower, forståelig, du må tenke på deg selv, selvstendig. Denne kvalme dobbeltmoralen er til stede på KG overalt og hele tiden. Jada jada, mange menn med bedritne holdninger, men de er i det minste konsekvente. Menn som betrakter utroskap med et skuldertrekk, gjør det om det er mann eller kvinne som er den utroe. Mange damer her som er helt prinsippløse, og som lett hater utroe menn, for så i neste setning er unnskyldende for utroe kvinner. Anonymkode: 2381c...92e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkarogg Skrevet 10. juni 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjer med at folk skal komme og "ta" KG for at vi ikke er en homogen gruppe hvor alle har samme mening? Og til og med grave opp en haugammal tråd og leke forvirret? 🤣 Var en tråd her i går som bare måtte en gang for alle finne ut av - endrer vagina seg etter fødsel, eller kan den bli den samme igjen?! For vedkommede hadde nemlig lest på KG at noen mente deres var helt lik og andre mente deres hadde endret seg, og han fikk det bare ikke til å henge på greip. Det var visst helt UMULIG å se for seg konseptet at det kan være forskjellig fra person til person. Alle må liksom ha helt lik vagina. Men vaginaene våre er like forskjellige som meningene våre. Bare i tråden du lenker til, så er jo mange mot det. Det er ikke ren hyllest som du påstår. Men du skal få et svar: Det handler mye om hvordan man legger noe frem. TS i første tråden angrer og ser selv hun har gjort noe uakseptabelt, tråden heter jo "jeg gjorde noe dumt". Mens flere av de (trolle)trådene om menn med yngre damer er ofte mer i tonen "Hvis jeg vil knulle en stram 18-åring så gjør jeg det". Om hun i tråden du siterer også hadde lagt seg på den "jeg knullet kompisens bestevenn, han kan kjøre bil så det er greit, synes du det er ekkelt så er det ditt problem" så hadde hun fått andre svar. For det andre spiller kjønn inn, det er vel det du fisker etter her når du spiller dum. Det er flest kvinner her, vi har opplevd mye ubehagelig med eldre menn og blitt hasttag-metoo'et hele livet, så det er lettere for oss å sette oss i den situasjonen og føle avsky for den, enn den motsatte. Det er forskjell på kjønnene, og dessverre så er menn tettere knyttet til ovegriperen og voldtektsmannen og grisen enn kvinnen. For noen er det jo vanskelig å se for seg at en kvinne kan voldta for eksempel, selv om det selvsagt går an. Anonymkode: 347ed...2b4 Du innrømmer i det minste at du ikke er objektiv i det hele tatt. En ting er å trøste denne damen, en annen er å bokstavelig talt heie på dama "ikke tenk på det, kos deg!" Tror du virkelig svarene hadde vært slik om kjønnene var byttet om? Nei og det burde de heller ikke vært siden det er en forkastelig holdning. Les innlegget rett over. Folk er overhode ikke moralsk konsekvente her. Endret 10. juni 2024 av Akkarogg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #34 Del Skrevet 10. juni 2024 Hansehan skrev (16 timer siden): Da jeg rundet 25, så oppfattet jeg dem som barn, egentlig. Det sier litt mer om deg, da. Anonymkode: c19e1...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 10. juni 2024 #35 Del Skrevet 10. juni 2024 Akkarogg skrev (16 timer siden): Refererer til denne tråden, der en 50 åring får ros og klem i kommentarfeltet for å ha ligget med bestevennen til sønnen, en veldig ung person. Dette står i skarp kontrast til en ny tråd hvor de fleste i kommentarfeltet fordømmer en slik handling, så hvem har egentlig rett? Hvordan kan KG ha så sprikende meninger om dette? (Ja, tråden er gammel, men det er problemstillingen som er relevant.) De aller fleste oppegående mennesker på 40 og 50 driver ikke på med sånt. Vi som har sønner/døtre i denne alderen, er som regel negative til slike konstellasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #36 Del Skrevet 10. juni 2024 15 hours ago, Blåmonster said: Hvorfor er det så mye prat om å ligge med tenåringer på KG om dagen? Selv om noe potensielt er lov så er det ikke riktig. Men hvem bestemmer at det ikke er riktig? Det som kanskje ikke er riktig for deg kan vær riktig for mange andre. 18åringer er voksne mennesker og ikke barn som mange liker å tro. Vil bare poengtere og at jeg aldri kunne gjort det selv. og for min egen del så er jeg enig i "motstand siden" av dette, Men samtidig så synes jeg at voksne mennesker skal få gjør hva de vil, så lenge det er innenfor loven og Samtykke fra begge parter. Anonymkode: 7ac94...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10. juni 2024 #37 Del Skrevet 10. juni 2024 Akkarogg skrev (2 timer siden): Tror du virkelig svarene hadde vært slik om kjønnene var byttet om? Vel, jeg er mann, så jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å være ung kvinne med eldre mann, men siden kvinner genreelt finner det problematisk, er jeg villig til å akseptere deres moralske kompass rundt det. Men siden jeg er mann, har jeg absolutt ingen problem med å se det fra ung mann sitt ståsted, og der har jeg ekstremt vanskelig for å se noe reelt problem. Og da snakker vi ikke overgrepssituasjoner, men normal seksuell relasjon. Det er forskjell på den mentale programmeringen mellom menn og kvinner, og det er fysiologiske forskjeller som også har betydning i dette, og det fører til at det er ikke det samme om kjønnene blir byttet om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 10. juni 2024 #38 Del Skrevet 10. juni 2024 Akkarogg skrev (15 timer siden): En skulle da tro at det ville være mer overlapping av holdninger? Jeg tror det har mye med TS sinne holdninger og fremtoning å gjøre. Når TS i tråden utryker at hun selv forstår at det hun har gjort er galt så er det mye støre sjanse for trøst og positive svar, en om TS går i selvforsvar og ikke tar noen selvkritikk. Så var det jo også en 10 år gammel tråd, så holdninger i forhold til kjøn, sex og makt (alder) har jo endret seg en del fra den tiden også. Så forhåpentligvis hadde svarene i dag vært litt mer gjennomtenkte, men jeg tror ikke det finnes noen garanti eller sikker logikk bak hvilke svar man får på KG noen gang, det vill altid være mye tilfeldig og stor variasjon. Det at TS var dame og ikke mann er sikkert også en faktor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #39 Del Skrevet 10. juni 2024 Enig med den over her, det handler nok mye om at damen angrer forferdelig. De færreste menn angrer på sex med tyveåringer, og da blir nok svarene annerledes. Pluss at vi er mer bevisst asymmetriske maktforhold nå etter metoo. Anonymkode: 16229...5a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 10. juni 2024 #40 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvem bestemmer at det ikke er riktig? Det som kanskje ikke er riktig for deg kan vær riktig for mange andre. 18åringer er voksne mennesker og ikke barn som mange liker å tro. Vil bare poengtere og at jeg aldri kunne gjort det selv. og for min egen del så er jeg enig i "motstand siden" av dette, Men samtidig så synes jeg at voksne mennesker skal få gjør hva de vil, så lenge det er innenfor loven og Samtykke fra begge parter. Anonymkode: 7ac94...f10 Det faktum at de ikke stiller likt, hjerne er ikke ferdig utviklet, men for all del gutta får være noe jenten angrer på etterpå… som jeg sier venter de noen år så er situasjonen noe helt annet. mann på 40 kan jo finne yngre kvinner uten å gå på de minste. Endret 10. juni 2024 av Blåmonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå