Gå til innhold

Fyfaen så lei jeg er av været!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterer men det er nok litt slik at noen klager om de ikke har full sol hele ferien mens andre syns det er knall med 15 grader og overskya. Sistnevnte vær er finvær for meg; perfekt å jobbe i og man slipper å svette ihjel når man luker i hagen. 

Anonymkode: c92cc...b5a

Det er jo et poeng. Jeg kjenner faktisk folk som synes 14 grader og småregn er å foretrekke foran 30 grader og sol 😳 Da er det klart man synes sommeren er fin. Mens jeg må ha strandvær, kunne tørke klær ute, kunne sette meg på bakken uten å bli fuktig og ikke trenge genser om kvelden for å anse det som fint vær. Jeg svetter ikke ihjel selv om jeg jobber i 30 varmegrader da, bare nyyyter.

Dog tar jeg heller 18 grader og knallblå himmel enn 25 grader og regnskyll. Det aller viktigste for å kalle det fint vær er at det er stødig solskinn (ikke solglimt inni mellom regnskyllene), så kommer temperatur på over 23 grader  hakk i hæl.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Det er jo et poeng. Jeg kjenner faktisk folk som synes 14 grader og småregn er å foretrekke foran 30 grader og sol 😳 Da er det klart man synes sommeren er fin. Mens jeg må ha strandvær, kunne tørke klær ute, kunne sette meg på bakken uten å bli fuktig og ikke trenge genser om kvelden for å anse det som fint vær. Jeg svetter ikke ihjel selv om jeg jobber i 30 varmegrader da, bare nyyyter.

Overbygd veranda og sitteunderlag løser mange av dine problemer. Og svetter du ikke når du jobber i 30 grader , så jobber du ikke hardt nok. 

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Dog tar jeg heller 18 grader og knallblå himmel enn 25 grader og regnskyll. Det aller viktigste for å kalle det fint vær er at det er stødig solskinn (ikke solglimt inni mellom regnskyllene), så kommer temperatur på over 23 grader  hakk i hæl.

Og en fordel til med overskya vær ; det er lettere å ta bilder når de ikke er knallsol! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke meg du siterer men det er nok litt slik at noen klager om de ikke har full sol hele ferien mens andre syns det er knall med 15 grader og overskya. Sistnevnte vær er finvær for meg; perfekt å jobbe i og man slipper å svette ihjel når man luker i hagen. 

Mens jeg synes det er stusslig ingentingvær. Det er for meg ikke sommervær, men så er det ikke vintervær heller, det er bare kjip og trist. Jeg vil har sol, og stabilt oppholdsvær, og kjenner at solen virkelig varmer. Det er det som er fint vær for meg. Når jeg ikke trenger ulltrøye og ullsokker i kofferten, fordi det kan bli kaldt innimellom, og bare kan senke skuldrene, slappe av og nyte. Og kjenne at varmen fra solen gjør kroppen godt. Sånn vær som det har vært i sommer gjør meg bare trist. Det er hakket før det kunne vært vinter hele året, for dette føles som en poengløs sommer. Jeg får jo ingenting av det jeg trenger av sommeren, før jeg må gå løs på 8-9 måneder med vinter igjen.

Sol og temperaturer rundt 25 grader er det jeg mener med fint vær, og det jeg ønsker meg om sommeren. Noe annet går an, som litt kjøligere eller varmere, og selvsagt litt regn innimellom. Det vi har nå, er i mine øyne elendig vær, og å kalle det sommer er nesten en hån. 

Anonymkode: 38bcf...c51

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Overbygd veranda og sitteunderlag løser mange av dine problemer. Og svetter du ikke når du jobber i 30 grader , så jobber du ikke hardt nok. 

Det får være måte på til værpositivisme! Man kan jo bare ta på seg regntøy å stå ute i øsende regn å spille badminton liksom. Eller sitte ute under tak iført tykke ullklær. Bade i øsende regnvær, man blir jo våt likevel. Men ikke kom og si at det er det samme som å være ute en solskinnsdag.

Anonymkode: f8e78...a65

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.39):

Det har jo bare vært kaldt, vått, grått og regn omtrent hele juni frem til nå. Er såvidt over 15 grader om dagen, ene dagen lå det nede på 10 på det varmeste på en dag og det var sol og overskyet..

Hva er det som skjer? Dårligste start på sommeren noensinne!

Mai var jo kjempe fin og mye varmere, og det var jo enda bare vår da… 

Like før jeg stikker til Syden.

Anonymkode: 9e469...3a3

Hm, noe galt med dine forventninger. Skal du ha syden i juli må du kjøpe deg en sydentur. Dette er helt vanlig norsk juli. Fordelen er at naturen har det superbra!! En tur i skogen etter regnbygen er jo magisk nå. Jeg liker sommeren! Men så har jeg et fly til Mallorca på lørdag son sørger for garantert sol og varme en liten stund. Ja takk begge deler :) 

Anonymkode: 92e5f...d5e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det får være måte på til værpositivisme! Man kan jo bare ta på seg regntøy å stå ute i øsende regn å spille badminton liksom. Eller sitte ute under tak iført tykke ullklær. Bade i øsende regnvær, man blir jo våt likevel. Men ikke kom og si at det er det samme som å være ute en solskinnsdag.

Anonymkode: f8e78...a65

Bade gjør jeg ikke, så det er ikke nøye. Ellers kan jeg godt kle meg for å være ute. Å sitte under tak med klær og pledd og høre på regnet syns jeg er herlig. Jeg har jobbet for å komme dit, for uten denne positivismen hadde jeg ikke orket å gå mot en vinter igjen. Men nå trenger jeg ikke late som for jeg liker sommeren uansett vær :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 19.36):

Mai var ekstremt varm. I overkant for min del. Nå er det kaldere enn normalt, men fortsatt innenfor helt normal variasjon for sommertemperatur. Det beste hadde vært om det holdt seg på 17-20 grader. Varmere enn det blir plagsomt for min del. 

Det går an i syden når man bare skal ligge ved bassengkanten, men ikke her hvor man skal jobbe og faktisk gjøre andre ting. 

Anonymkode: 80699...281

Derfor reiste jeg til syden❤ Da setter man mer pris på 15 grader når man har vært i 35+ grader og fått litt sommer☺

Anonymkode: a09e0...2fb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hm, noe galt med dine forventninger. Skal du ha syden i juli må du kjøpe deg en sydentur. Dette er helt vanlig norsk juli. Fordelen er at naturen har det superbra!! En tur i skogen etter regnbygen er jo magisk nå. Jeg liker sommeren! Men så har jeg et fly til Mallorca på lørdag son sørger for garantert sol og varme en liten stund. Ja takk begge deler :) 

De to siste somrene (på Østlandet) er jo ikke typiske somre. Nedbørsrekorder om hverandre. 

Om dette blir nye normen må jeg faen meg flytte igjen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I Trøndelag? Har du i så fall funnet en hemmelig oase, eller noe? Jeg var på jobbreise nord i Trøndelag for et par uker siden, og det regnet hele tiden. Kun en dag var det varmere enn 15 grader. Jeg hadde med både ullsokker og ulltrøye, og fikk bruk for begge deler. På vei hjem var det 8 grader i Oppdal. Og det striregnet. En liten tur inn på en butikk for å kjøpe noe å drikke, var nok til at jeg måtte finne frem ullsokkene igjen.

Eller er du kanskje bare mer ekte nordmann enn meg, og synes at været er fint så lenge det er opphold, selv om det er overskyet og 13 grader?

Nei, Nordland. I dag har vi 26 grader.

Anonymkode: 495cb...726

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så den nye måten å innrette livet sitt på for å maksimere sjansen for bra vær, bør kanskje være noe sånt som vinter sør i Europa og sommer i nord. På Østlandet har det vært mer eller mindre sammenhengende drittvær i 2,5 år nå, så dette er i alle fall ikke et sted å bli værende. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har 26 grader i Trøndelag også i dag. Og i morgen. Steiksol hele dagene. Så skal det heldigvis gå litt nedover.

Anonymkode: 7eb54...bea

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er glad jeg valgte 2 ukers ferie i syden selv om vi ikke får råd til mye stort neste sommer. 

Begynner å bli overbevist at disse klima endringer gjelder ikke Norge fordi det regner konstant her i sør øst. 

Jeg ville gjerne hatt bading og soling på programmet men nei...

Anonymkode: f45d8...2d4

Da har du ikke skjønt mye av klimaendringene. Klimaendringene fører nettopp til våtere vær i Norge. Klimaendringer gir ikke sol og tørke over alt. Mer ekstremvær, inkludert regn. 🥳

Anonymkode: 7b7ec...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har du ikke skjønt mye av klimaendringene. Klimaendringene fører nettopp til våtere vær i Norge. Klimaendringer gir ikke sol og tørke over alt. Mer ekstremvær, inkludert regn. 🥳

Så et av de landene i verden som mest kunne trenge litt oppvarming, får bare enda mer drittvær. Bare å pakke sammen og flytte, med andre ord. Jeg gidder ikke å bli her til jeg har utviklet svømmehud mellom tærne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så et av de landene i verden som mest kunne trenge litt oppvarming, får bare enda mer drittvær. Bare å pakke sammen og flytte, med andre ord. Jeg gidder ikke å bli her til jeg har utviklet svømmehud mellom tærne.

Oppvarming får vi jo også (med mindre golfstrømmen pga klimaendringene endrer retning, da får vi det kaldt 🥶🥶) , men ja, mer drittvær. Men landene preget av dødelige hetebølger og skogbranner kaller nok også det drittvær. 

Lykke til med flytting! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Oppvarming får vi jo også (med mindre golfstrømmen pga klimaendringene endrer retning, da får vi det kaldt 🥶🥶) , men ja, mer drittvær. Men landene preget av dødelige hetebølger og skogbranner kaller nok også det drittvær. 

Lykke til med flytting! 

Hvor har du merket noe til oppvarming her i landet? Er det somrene i Nord-Norge du tenker på? Her jeg bor har jeg ikke merket noe til noe som minner om oppvarming siden sommeren 2018. Nå er vi på år to med kronisk kaldt drittvær. Vi har hatt to vintre som begge har vært kaldere, mer snørike og lengre enn vanlig. Og nå er vi igang med den andre sommeren som er kaldere og mer nedbørsrik enn vanlig.

Ingen tegn til oppvarming i det hele tatt hva jeg kan se. Og jeg vil gjerne ha litt. Jeg er så værsyk at jeg klikker snart, og vil nok foretrekke å dø av heteslag, fremfor å utvikle diverse mangelsykdommer fordi jeg aldri ser solen. Kanskje det er det dette er? Et forskningsprosjekt for å se hvor lang tid man kan gå uten sol før man blir syk av det 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og en fordel til med overskya vær ; det er lettere å ta bilder når de ikke er knallsol! 

Eh nei. Jeg vil se himmelen, da puster jeg bedre.

Overbygget veranda og sitteunderlag høres ut som et mareritt. 

Og hva er poenget med å ha bilder av kaldt trist grått miserabelt vær? For å huske ekstra godt for en trist dag det var?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vil ikke i skogen før det har tørket helt opp, hater fuktig klam luft. 

Men fint for deg at du har råd til å dra til Mallorca, så kan du sitte det og belære oss som ikke har den muligheten om  at vi må koooose oss i drittværet du rømmer fra.

Det er ikke en vanlig sommer, det er en miserabel sommer. Mai var fint. I 2018 var hele sommeren fin. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bade gjør jeg ikke, så det er ikke nøye. Ellers kan jeg godt kle meg for å være ute. Å sitte under tak med klær og pledd og høre på regnet syns jeg er herlig. Jeg har jobbet for å komme dit, for uten denne positivismen hadde jeg ikke orket å gå mot en vinter igjen. Men nå trenger jeg ikke late som for jeg liker sommeren uansett vær :)

Så fint for deg da. Jeg har ingen interesse av å sitte ute under tak eller med pledd og høre set råtne regnet plaske ned, det er like koselig som å sitte langt E6 og nyte bilstøyen og forurensingen.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så den nye måten å innrette livet sitt på for å maksimere sjansen for bra vær, bør kanskje være noe sånt som vinter sør i Europa og sommer i nord. På Østlandet har det vært mer eller mindre sammenhengende drittvær i 2,5 år nå, så dette er i alle fall ikke et sted å bli værende. 

Enig.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor har du merket noe til oppvarming her i landet? Er det somrene i Nord-Norge du tenker på? Her jeg bor har jeg ikke merket noe til noe som minner om oppvarming siden sommeren 2018. Nå er vi på år to med kronisk kaldt drittvær. Vi har hatt to vintre som begge har vært kaldere, mer snørike og lengre enn vanlig. Og nå er vi igang med den andre sommeren som er kaldere og mer nedbørsrik enn vanlig.

Ingen tegn til oppvarming i det hele tatt hva jeg kan se. Og jeg vil gjerne ha litt. Jeg er så værsyk at jeg klikker snart, og vil nok foretrekke å dø av heteslag, fremfor å utvikle diverse mangelsykdommer fordi jeg aldri ser solen. Kanskje det er det dette er? Et forskningsprosjekt for å se hvor lang tid man kan gå uten sol før man blir syk av det 😅

Helt enig. Dør hundre ganger heller av heteslag enn i en flom, og vil heller sulte på grunn av tørke enn på grunn av druknede våte råtne avlinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du får huske å ta med deg eget vann når du flytter sørover https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/befolkningen-fortviler-over-vannkrise-vi-er-ikke-i-1924/16847058/

Anonymkode: a08f4...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvem luker i hagen når det er varmt? 🤔 Jeg har hage jeg også, kjempestort, men har aldri brukt å gjøre noe når det er varmt🙄 Herlighet…

Anonymkode: 1b9e2...d51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir nok bare "drittvær" over hele kloden til slutt som følge av klimaendringer. For varmt, for kaldt, for vått, for tørt osv... 🙂

Anonymkode: 41e1d...6c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så.... flytt?

Man kan faktisk gjøre noe med hvilket klima man bor i. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 3cc49...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...