Gå til innhold

Fyfaen så lei jeg er av været!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde ikke Norge vært et så rikt og godt land å bo i (materialistisk sett), så tror jeg mange hadde flyttet sin vei. 😄

Anonymkode: 41e1d...6c5

Bor her pga mine gamle foreldre og mine barn. Hadde det ikke vært for de så hadde jeg bodd i Danmark. 

Anonymkode: b4a89...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor (ikke i Norge) har vi hatt ukesvis med temperaturer godt over 30. Anbefales ikke. Ok, det går greit dersom du sitter heeelt stille og ikke beveger deg. Men bare å tømme oppvaskmaskinen medfører noen liter med svette,

Det er en grunn til at mange fra Sør-Europa valgte å feriere i Norge i år. Og det er ikke bare fordi euro/Nok var gunstig for dem. 

Coolcation. 

Anonymkode: c7254...692

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er ikke bare jeg som digger slik sommer. For bøndene har det vært helt perfekt å dyrke gress i. 

Anonymkode: c92cc...b5a

De klarer å dyrke det meste når det er høyere temperaturer og mer sol også. Og de trenger definitivt ikke regn hver eneste dag i 3 måneder. Det eneste året det virkelig var krise var 2018.

Anonymkode: 38bcf...c51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er så lei av høsten i hele sommer.

Anonymkode: 27cc7...c58

Og ikke minst den blåsingen, det har blåst så mye nå hver eneste dag. 😩 Eller i de siste årene har det blåst mye, husker ikke at det var slik da jeg var ung.

Anonymkode: 1b9e2...d51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Her jeg bor (ikke i Norge) har vi hatt ukesvis med temperaturer godt over 30. Anbefales ikke. Ok, det går greit dersom du sitter heeelt stille og ikke beveger deg. Men bare å tømme oppvaskmaskinen medfører noen liter med svette,

Det er en grunn til at mange fra Sør-Europa valgte å feriere i Norge i år. Og det er ikke bare fordi euro/Nok var gunstig for dem. 

Coolcation. 

jeg har levd de første 26 år av mitt liv i ett land hvor det går opp til 40 av og til, 30 er ikke uvanlig og det er ikke så ille som du beskriver. Vi har forskjellige hus, forskjellige vaner, f.eks vi åpner vinduer tildlig på dagtid og om natta og vi stenger alt, inkludert persienner på dagstid. Ikke bare jeg overlevde men jeg savner feil disse ekte sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De klarer å dyrke det meste når det er høyere temperaturer og mer sol også. Og de trenger definitivt ikke regn hver eneste dag i 3 måneder. Det eneste året det virkelig var krise var 2018.

Det er en fordel med så mye regn så de slipper kunstig vanning. Så som sagt:i år har vært perfekt. Det har heller ikke regna hver dag,det har vært nok soldager til at de har fått høsta foret.

Jeg heier på bøndene og gir blaffen i de som sitter på stas på en solseng. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er en fordel med så mye regn så de slipper kunstig vanning. Så som sagt:i år har vært perfekt. Det har heller ikke regna hver dag,det har vært nok soldager til at de har fått høsta foret.

Bøndene sa jo for ikke så lenge siden at de ikke trenerer mer regn, at det er mer enn nok, at de trenger sol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er jo veldig rart da, at de som dyrker grønnsaker som hobby ikke klarer å få frem noe som helst på grunn av været, om det er så voldsomt fordelaktig for bøndene. Skulle tro de hadde behov for omtrent samme mengde sol, regn og samme type temperaturer, selv om det varierer noe, avhengig av hva de dyrker. Og her jeg bor er det ikke langt unna at det har regnet hver eneste dag. Østlandet er større en området rund Oslo. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har forresten ingen planer om å sitte på en solseng, jeg har planer om å overleve en vinter som varer i 8-9 måneder. Noen av oss trenger en viss andel sol og varme for å klare det uten de helt store problemene. Så den holdningen kan du stappe opp der du fant den. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2024 at 11:00 PM, AnonymBruker said:

Coolcation. 

Jeg har bodd 10 år i et tropisk land med 30 grader hver dag året rundt. Det var bare helt fantastisk. Har nå vært tilbake i Norge et par år, og angrer litt på at jeg flyttet tilbake. Det går faktisk ikke ann å være utendørs i dette landet, 11 måneder i året.

Anonymkode: 3cc49...afc

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.39):

Det har jo bare vært kaldt, vått, grått og regn omtrent hele juni frem til nå. Er såvidt over 15 grader om dagen, ene dagen lå det nede på 10 på det varmeste på en dag og det var sol og overskyet..

Hva er det som skjer? Dårligste start på sommeren noensinne!

Mai var jo kjempe fin og mye varmere, og det var jo enda bare vår da… 

Like før jeg stikker til Syden.

Anonymkode: 9e469...3a3

Bor du på Vestlandet? Her jeg bor er det flere vær bare på en dag. Sol ene øyeblikket, så overskyet, så pøsregn, så sol igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er glad for været vi har og at vi ikke må krepere av ekstrem varme på 40-50 grader på sommeren

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 minutter siden):

Jeg må bare si at jeg er glad for været vi har og at vi ikke må krepere av ekstrem varme på 40-50 grader på sommeren

Det finnes en mellomting mellom 50 grader, og 15 grader og ustanselig regn. Ganske mange nyanser mellom de to ekstremene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bøndene sa jo for ikke så lenge siden at de ikke trenerer mer regn, at det er mer enn nok, at de trenger sol.

Vet ikke hvilke bønder du har snakka med men alle rundt her sier at sommeren har vært perfekt. På God morgen Norge i dag sa også Finn Skjøll/blomsterfinn at været i sommer har vært perfekt å dyrke i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har forresten ingen planer om å sitte på en solseng, jeg har planer om å overleve en vinter som varer i 8-9 måneder. Noen av oss trenger en viss andel sol og varme for å klare det uten de helt store problemene. Så den holdningen kan du stappe opp der du fant den. 

Holdningen min er helt fin den, jeg tenker på bøndene . For vi trenger mat mer enn sol! :) DU kan reise til Syden, bøndene må dyrke maten her. Så vi blir ikke enig samme om du blir ufin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holdningen min er helt fin den, jeg tenker på bøndene . For vi trenger mat mer enn sol! :) DU kan reise til Syden, bøndene må dyrke maten her. Så vi blir ikke enig samme om du blir ufin. 

Det er jo veldig rart at vi ikke har fått kriserapporter fra bøndene nord i landet, da. Om bøndene er avhengig av drittvær med 15 grader og regn i tre måneder for å få frem avlingene sine, så burde de jo ikke ha klart å dyrke noe som helst nord for Dovre i år. Bare så rart at sist jeg leste noe om det, så hørtes det ut som det lå an til rekordavling, og mulighet for flere slåtter. Men hva vet vel jeg, jeg liker jo sol og sommer, så jeg har åpenbart ikke lov til å uttale meg om noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo veldig rart at vi ikke har fått kriserapporter fra bøndene nord i landet, da. Om bøndene er avhengig av drittvær med 15 grader og regn i tre måneder for å få frem avlingene sine, så burde de jo ikke ha klart å dyrke noe som helst nord for Dovre i år. Bare så rart at sist jeg leste noe om det, så hørtes det ut som det lå an til rekordavling, og mulighet for flere slåtter. Men hva vet vel jeg, jeg liker jo sol og sommer, så jeg har åpenbart ikke lov til å uttale meg om noe som helst. 

Nå er det få bønder i nord som dyrker annet enn gress, poteter, enkelte grønnsaker eller bær pga en kort vekstsesong sammenlignet med f.eks. Østlandet. Det betyr at de har større marginer når det kommer til regn og sol sammenlignet med her nede. Mye regn rundt høstingen er katastrofe for mange av korndyrkerne, f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes en mellomting mellom 50 grader, og 15 grader og ustanselig regn. Ganske mange nyanser mellom de to ekstremene. 

Hos meg på fjerde dagen: regn, overskyet, blåser opptil 10, regner, opphold, sol, regn 😵‍💫Det har blåst i 3 dager, det blåser i dag, i morgen og dagene fremover. Fy faen så lei jeg er 😩😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi må faktisk ha sol, vi som bor i Norge. Enten har du bodd under en stein eller så er du her bare for å lage kvalme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herlig har det vært, ingen steikende varme som gjør at jeg smelter bort. Ingen ekstrem varme som gjør det umulig å sove selv med vifte. Slipper å måtte vente å gå tur med hunden til kvelden. Kunne kanskje vært foruten regn annenhver dag, men ellers har været vært topp. 

Anonymkode: 8b1ae...a57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...