AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Del Skrevet 8. juni Noen andres ører som blør av reklamen med tossede tomater? Jeg trenger å få det ut🫠 Anonymkode: 0f8e9...69b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Del Skrevet 8. juni Haha jeg fikk lyst til å lage det Anonymkode: a62dc...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Del Skrevet 8. juni Ja! Irriterende og gjentakende. Hva betyr "tossede" forresten? Anonymkode: 36e07...832 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja! Irriterende og gjentakende. Hva betyr "tossede" forresten? Anonymkode: 36e07...832 sinnsyk eller gal. Anonymkode: 4905b...06e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): sinnsyk eller gal. Anonymkode: 4905b...06e Takk! En kan bli både gal og sinnsyk av enkelte reklamer.😄 Anonymkode: 36e07...832 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Del Skrevet 8. juni Toss verb (THROW) Add to word list C2 [ T usually + adv/prep ] to throw something carelessly: He glanced at the letter and then tossed it into the bin. The bull tossed him up into the air. [ + two objects ] Andrew tossed him the ball. TOSS | English meaning - Cambridge Dictionary Anonymkode: d8a3a...90e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Del Skrevet 8. juni Jeg vet da hva ordet betyr på engelsk, men det klinger dårlig på engelsk, og enda verre på norsk! Anonymkode: 0f8e9...69b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 9. juni #8 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 22.00): Noen andres ører som blør av reklamen med tossede tomater? Jeg trenger å få det ut🫠 Anonymkode: 0f8e9...69b Ja, og ordet virker helt malplassert. "Jeg kaller det tossede tomater" "Hvorfor det?" Jeg grøsser i utgangspunktet litt av unge mennesker som bruker unødvendige engelske ord når de snakker norsk. Når voksne gjør det samme blir det rett og slett pinlig. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 22.20): sinnsyk eller gal. Anonymkode: 4905b...06e For meg som har litt danske aner, så hører jeg tossede tomater som tåpelige tomater 🤣 Men jeg tror han oversetter engelsk "tossed" altså, det er vanlig ord å bruke om å blande salatingrienser og dressing sammen. Det skingrer i mine ører også! Anonymkode: 6e84f...46d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Toss verb (THROW) Add to word list C2 [ T usually + adv/prep ] to throw something carelessly: He glanced at the letter and then tossed it into the bin. The bull tossed him up into the air. [ + two objects ] Andrew tossed him the ball. TOSS | English meaning - Cambridge Dictionary Anonymkode: d8a3a...90e Fra Oxford, så står også dette som eksempel på definisjon og bruk: shake or turn (food) in a liquid, so as to coat it lightly. "toss the pasta in the sauce" Anonymkode: 6e84f...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Del Skrevet 9. juni På norsk betyr det da vitterlig å vimse. En tosk som tuller. Anonymkode: 491a2...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 9. juni #12 Del Skrevet 9. juni Sitat Tosser is a British English slang expression for an obnoxious jerk. It likely derives from the older slang toss off, an expression for masturbation which dates back to the 1700s. https://www.dictionary.com/browse/tosser Neste ut: "Jeg kaller det wankede gulerøtter, de passer perfekt til den jerkede biffen" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 9. juni #13 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 23.01): Jeg vet da hva ordet betyr på engelsk, men det klinger dårlig på engelsk, og enda verre på norsk! Anonymkode: 0f8e9...69b Slengte tomatar! 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Del Skrevet 10. juni Å tosse/tossa kan også bety å drysse/strø/utspre på norsk (nynorsk og Helgelandsdialekt) Sitat tossa, v.a. (ar), drysse, strøe, udsprede. Helg. Jf. Eng. toss: kaste. Anonymkode: 0e554...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #15 Del Skrevet 10. juni Ja! 😭 Har klaget høylytt i sofaen opptil flere ganger. Anonymkode: f5e11...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Del Skrevet 10. juni Veldig godt å vite at vi er flere i lidelsen💜 Anonymkode: 0f8e9...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 10. juni #17 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 22.00): Noen andres ører som blør av reklamen med tossede tomater? Jeg trenger å få det ut🫠 Anonymkode: 0f8e9...69b 😂🤣jeg har irritert meg grønn, må skru av lyden! Klarer ikke å høre på. Tossede? Er ikke det dansk? Noe så affektert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å tosse/tossa kan også bety å drysse/strø/utspre på norsk (nynorsk og Helgelandsdialekt) Anonymkode: 0e554...514 Har aldri hørt at tosse betyr drysse eller strø på nynorsk..Og jeg har bodd hele livet i nynorskland! Anonymkode: 36e07...832 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #19 Del Skrevet 10. juni Boetica skrev (14 minutter siden): 😂🤣jeg har irritert meg grønn, må skru av lyden! Klarer ikke å høre på. Tossede? Er ikke det dansk? Noe så affektert! Enig. Er så cringe hele greia. Anonymkode: 142eb...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #20 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har aldri hørt at tosse betyr drysse eller strø på nynorsk..Og jeg har bodd hele livet i nynorskland! Anonymkode: 36e07...832 Slå opp i Norsk Ordbok eller Norsk Ordbog (ikke det samme) Anonymkode: 0e554...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå