Gå til innhold

Noen som har endret på kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

Jeg lurer på om det er mulig å endre kroppen sin fullstendig, så lenge viljestyrken er med på laget. Jeg har alltid vært litt lubben, kan ha med kraftig beinbygning å gjøre. Er nå 23 år, 168 cm og 72 kg, ikke veldig overvektig med andre ord. Har greid å gått ned noen få kilo, men så legger de seg på igjen. Nå er jeg inne i en dårlig periode med sykdom og slapphet, så jeg vil si at min normale vekt er 71. Det er når jeg spiser normalt og trener. Det virker ikke som om kroppen har så lyst å vike fra denne vekten.

MEN, jeg har nå lyst å ta et skikkelig tak og få meg "en ny kropp". Jeg har aldri følt meg vel i kroppen min, og det påvirker ofte sinnstemningen. Ganske travelt syns jeg.

Jeg har gått ned 3 kilo på en måned tidligere, så om jeg tenker at jeg kan gå ned 2 kilo på en måned og har juni som mål - så kan jeg en del kilo. Samtidig tenker jeg at det er bedre å gjøre det intensivt, det er lettere å holde koken oppe da. Så 2 kilo vil bli litt lite igjen.

Jeg ønsker å bli veltrent og slankere, og lurer på om det er mulig for en lubben person? Har man genmateriale som sier at man skal være lubben? Har du gått inn for totalendring, eller kjenner du noen som har klrat det?

Videoannonse
Annonse
Gjest camillo
Skrevet

Det ER, for de fleste, fullt mulig. Det må imidlertid viljestyrke til, og ikke minst kunnskap. Les masse om det (og da ikke på pulverkur-opplegg), ta eventuelt kontakt med noen som kan hjelpe deg.

Ellers er det viktig å gjøre dette sakte, siden det kommer til å ta lang tid, og det er selvfølgelig helt avgjørende at du trives med det livet du får.

Skrevet (endret)

Men du kan ikke endre genene dine...En person som fra naturens side, er spinkel og har lange muskler, vil slite mer med å bygge muskelmasse enn en person som har mer genetisk anlegg for å bygge muskler. Omvendt vil en person som naturlig er muskuløs, aldri bli spinkel.

Samtidig; hvis du stiller realistiske krav og jobber MED, ikke MOT de betingelsene som allerede ligger der, kan du helt klart endre mye i en positiv retning.

Endret av Elphaba
Gjest camillo
Skrevet

Nei, det er klart - å "endre kroppen sin" er jo relativt. ;) Men å bli slank og godt trent - det er helt klart oppnåelig.

Skrevet

jepp,det er mulig.

jeg har gått ned mange kilo og bygget opp muskelmasse.trodde jeg bare måtte innfinne meg med min "kjerringkropp".men nei,det var mulig å bli mer sporty gitt.men det krever 100% fokus nesten hele tida,både på mat og trening.i alle fall for meg.

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

Takk for svar! Det er helt klart ikke alt man kan endre på, og som Elphaba sier må man være realistisk. Du siste gjest, kanskje du kan fortelle litt mer om hva du har gjort?

Gjest Fruktfat
Skrevet

min bror hadde et blad med en konkurranse om hvem som hadde klart å forandre kroppen mest på 13 uker, og JAMMEN var det stor forskjell!! men når jeg leste dietten og treningsregimet deres skjønner jeg at det tok på...

skal sjekke ut hva bladet het.

Skrevet

Selvsagt er det mulig. Jeg har opptil flere bekjente som gått fra bleikfeit til undertøysmodell i løpet av noen år. Alt du trenger er motivasjon og kunnskap.

Skrevet
Jeg lurer på om det er mulig å endre kroppen sin fullstendig, så lenge viljestyrken er med på laget. Jeg har alltid vært litt lubben, kan ha med kraftig beinbygning å gjøre. Er nå 23 år, 168 cm og 72 kg, ikke veldig overvektig med andre ord. Har greid å gått ned noen få kilo, men så legger de seg på igjen. Nå er jeg inne i en dårlig periode med sykdom og slapphet, så jeg vil si at min normale vekt er 71. Det er når jeg spiser normalt og trener. Det virker ikke som om kroppen har så lyst å vike fra denne vekten.

MEN, jeg har nå lyst å ta et skikkelig tak og få meg "en ny kropp". Jeg har aldri følt meg vel i kroppen min, og det påvirker ofte sinnstemningen. Ganske travelt syns jeg.

Jeg har gått ned 3 kilo på en måned tidligere, så om jeg tenker at jeg kan gå ned 2 kilo på en måned og har juni som mål - så kan jeg en del kilo. Samtidig tenker jeg at det er bedre å gjøre det intensivt, det er lettere å holde koken oppe da. Så 2 kilo vil bli litt lite igjen.

Jeg ønsker å bli veltrent og slankere, og lurer på om det er mulig for en lubben person? Har man genmateriale som sier at man skal være lubben? Har du gått inn for totalendring, eller kjenner du noen som har klrat det?

Hei.

Kortversjon:

Spis små måltid. Bittesmå måltid. Eksempler på et måltid:

1. En tynn brødskive med kjøttpålegg, ost og garnityr + et glass melk.

2. En banan eller to. Ikke tre.

3. En bolle Corn Flakes.

4. En neve kokt ris + et halv kyllingbryst.

5. Kylling- eller tunfisksalat tilsvarende en 6-7 munnfuller.

6. En liten hamburger, den minste du kan finne.

7. 50-100 gram sjokolade + et glass melk.

8. Proteinshake.

9. Seks maki-biter.

10. Fire sushi-biter.

Alltid drikk et stort glass før måltidene. Tygg godt og lenge. Alltid.

Aldri la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid. ALDRI! Få en fast rutine der du spiser hver andre time, eller en rutine der du spiser hver tredje time. Prøv å følge en av disse rutinene. Spiser du hver andre time, kan du innta enda mindre måltider. Etterhvert vil kroppen din venne seg til mengden måltid og tidspunkt, og du vil merke at du blir sulten hver andre time (eller hver tredje, avhengig av hvilken rutine du følger) på minuttet.

Du bør prøve å jogge eller gå før frokost hver morgen. Om du ikke er i fysisk form til å begynne å jogge, begynner du med å gå. Start med 20 min., og øk med ett min. hver dag. Når du er oppe i en time, kan du prøve å jogge. Begynn på samme måte, jogg 20 min., og øk med ett min. hver dag. De dagene du føler deg sliten, eller ikke har fått nok hvile(søvn) lar du være. Det er viktig å lytte til kroppen. Men sørg for at du i hvert fall får gått/jogget fø frokost minst fire ganger i uka. Det kan være en fordel å jogge de fem første dagene i uka, og så slappe av i helgen. Det er også en fordel å tillate seg å skeie ut med masse mat en av dagene i helgen. Slik kan du belønne deg selv for å ha vært flink tidligere i uka.

Det er utrolig viktig at du alltid spiser rett etter trening. VELDIG VIKTIG. Rett etter trening. Før dusj og skift. Spis med en gang du er ferdig å trene. En banan er tingen, gjerne med et glass melk til. Bananmilkshake er ikke verst. Du kan og fint spise 50 gram sjokolade med melk til. Funker fint det og. Det viktige er at du får i deg mat, men lite av det.

Å gå, fortrinnsvis løpe, før frokost, gjerne med et par kopper kaffe innabords, eventuelt koffein-piller, er det mest effektive middel for forbrenning av fett, sammen med små jevnlige måltider. Du vil se resultater fra dag til dag.

Sist men ikke minst, sov regelmessig og til faste tider. Hvile er og viktig. Husk også at du lar det gå minst tre timer fra siste måltid og til du legger deg. Så om du har tenkt å legge deg kl. 22, spiser du siste måltid kl. 19.

Du er ikke noe spesielt overvektig. Med din høyde vil jeg påstå at du er:

- 45 kg: ikke bra.

45-55 kg: tynn.

55-65 kg: normalt slank.

65-75 kg: lubben.

75-85 kg: tykk.

85++ kg: ikke bra.

Ikke tenk på hva slags kropp du har, eller om du har lavt stoffskifte, lav forbrenning osv. Forbrenning regulerer du selv, og alle kan bli så slanke eller så tykke de bare vil(innenfor de fysiske begrensninger), med mindre de er syke. Tenk heller ikke på å spise sunt. Spis det du har lyst til, men hold deg unna brød og bakevarer, og begrens ditt unntak av stivelsesprodukter. Bare følg det opplegget jeg har nevnt ovenfor. Og følg det slavisk. Du vil se resultater fra dag en. Om du er vant til å spise mye av gangen, kan det hende du vil føle deg konstant sulten den første uken, men etter det går over. Husk at når du spiser hver andre time, så blir det fort mange måltider utover dagen. Eksempel:

0600: våken.

0620: jogging.

0700: jogging ferdig.

0700: første måltid.

0900: andre måltid.

1100: tredje måltid.

1300: fjerde måltid.

1500: femte måltid.

1700: sjette måltid.

1800: eventuell trening.

1840: trening ferdig.

1900: syvende og siste måltid.

2200/2300: legge seg.

Du tilpasser selvfølgelig opplegget til din hverdag.

Følger du dette, er du en ny person om to måneder. Så enkelt er det. Og så vanskelig. ;)

Voila.

-Babyboy

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

Wow, babyboy! Følte motivasjonen steg etterhvert som jeg leste innlegget ditt ;) Jeg kan forsåvidt en god del om trening og kosthold, det er bare vrient å følge "reglene" når viljestyrken og motivasjonen ikke er helt til stede. Det du har skrevet her vil være gode retningslinjer for meg! Thank you! Nå prøver jeg bare å bli frisk, slik jeg kan komme meg på trening.

Skrevet
Må bare si at det å spise så ofte ikke er bra for tennene....:sjenert:
Gjest camillo
Skrevet
Må bare si at det å spise så ofte ikke er bra for tennene....:sjenert:

Ikke tror jeg det er nødvendig heller, og hvem faen har tid til å spise så ofte? :)

(Utrolig bra signatur, forresten! :ler: )

Skrevet
Ikke tror jeg det er nødvendig heller, og hvem faen har tid til å spise så ofte? :)

(Utrolig bra signatur, forresten!  :ler: )

Hva du tror vedkommer jo ikke saken. Du må gjerne drive og synse så mye du vil, men du må huske på at dette er jentas kropp og denne kroppens forandring det er snakk om. Din mening er således i denne sammenheng irrelevant, det er de faktiske virkemidlene for vekttap en har til rådighet og kan iverksette som er relevant for saken. Den som er interessert i å gå ned på den sunne og riktige måten, tar seg tid til å spise så ofte, spiser små måltid, og trener i forhold til metabolisme og måltid. Det går selvsagt an å gå ned i vekt på andre måter, og også med langt færre måltider, men det oppsettet jeg har satt opp er den mest effektive og raskeste måten å gå ned i vekt på. Nødvendig? Nei. Vanskelig? Ja. Effektivt? Veldig.

Og jeg kan legge til at ikke noe er bedre for tennene enn regelmessige sunne måltid. Bortsett fra regelmessig tannpuss seff.. ;)

-Babyboy

Skrevet

Vel.. Jeg greier nå alltids å gå ned 5 kg og se bedre ut, men så skal jeg holde det sånn og, og det er ikke alltid like lett.. Du må nesten forandre heeeeeelt på livsstilen din for å virkelig få det til, og da trenger du en enorm viljestyrke for å komme gjennom det.. Når du først har kommet over den harde perioden, så blir det mer eller mindre snakk om vaner og rutiner, så da blir det på en måte en del av livet...

Lykke til :):hoppe::vinke:

Skrevet
Vel.. Jeg greier nå alltids å gå ned 5 kg og se bedre ut, men så skal jeg holde det sånn og, og det er ikke alltid like lett.. Du må nesten forandre heeeeeelt på livsstilen din for å virkelig få det til, og da trenger du en enorm viljestyrke for å komme gjennom det..  Når du først har kommet over den harde perioden, så blir det mer eller mindre snakk om vaner og rutiner, så da blir det på en måte en del av livet...

Lykke til :)  :hoppe:  :vinke:

Definitivt. Uten motivasjon kommer du ingen vei. Med andre ord, hvis du ikke er virkelig motivert, kan du like gjerne glemme å komme i bedre form. Du vil uansett ikke klare det. Isåfall vil jeg heller anbefale mentale teknikker hvis formål er å forandre tankesett og generell innstilling.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Ja, det er mulig. Men for noen er dte nok vanskeligere enn for andre.

Har en venninne som var veldig overvektig hele barndommen og ungdommen. Hun var høy og med både en del muskler og fett.

Hun har slanket seg i flere år nå. Var en stund normalt slank, men utviklet til slutt anoreksia. Nå veier hun vel rundt 45 kg. :(

Sier ikke dette for å skremme deg, men viser til dette eksempelet for å illustrere at det er mulig å forandre kroppen sin totalt.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Altså; er man 156 cm høy med brede hofter og små pupper, vil jeg tørre å påstå at man umulig kan bli 175 cm høy med smale hofter og store pupper. Vel, puppene kan jo ordnes.

Ergo kan man ikke forandre kroppsbygningen. MEN man kan gjøre det beste ut av det man har. Babyboy sitt opplegg fungerer helt utmerket, men man skal ha veldig sterk viljestyrke for å klare å kjøre et sånt program resten av livet.

Mine beste "startertips" er å ikke spise seg mer enn mett og å ikke spise når man egentlig ikke har lyst på noe. Man reduserer kaloriinntaket med flere hundre kalorier på denne måten. Trening i tillegg gjør susen. Om man i en oppstartsfase, for å se kjappe resultater, trener kondisjon/fettbrenning tre ganger i uken og styrke to ganger i uken, vil man merke resultater ganske så kjapt.

Dette krever også viljestyrke.

Jeg ville ha kjørt på med en kombinasjon av disse metodene, babyboy i tre uker som pangstart. Om man tror man kan klare dette opplegget over tid, er det jo bare å fortsette, men om man dropper ut i ferien, er det fryktelig vanskelig å komme i gang igjen og man må kanskje starte på scratch.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og, ja. Jeg har endret på kroppen. I fjor januar tippet min BMI over på overvektig og jeg fikke helt panikk. Jeg tok en pangstart med trening fem, seks ganer i uken, variert mellom kondisjon og styrke. I tillegg kuttet jeg småspisingen på jobb, spiste heller riskaker eller knekkebrød. Kuttet ut majones, mye pålegg, mye sauser og sluttet å spise meg overmett, samt at jeg kuttet ut snop midt i uken. Jeg unnet meg en ting hver fredag og lørdag var "fridag". Søndag spiste jeg dessert etter middagen.

Jeg tok av ti kilo på seks uker. Det er for mye, for fort og jeg var livredd for å legge på meg igjen.

Jeg reduserte treningen til fire ganger i uken og spiste det jeg ville når jeg ville. Det resulterte i at jeg gikk ned fire kilo til, samtidig som jeg var strammet opp ganske kraftig. Mange av fettputene rundt omkring var borte og jeg følte meg stram og fin. Jeg gikk ned fra buksestørrelse XL/44 til S/36/38.

Jeg klarer helt fint å holde vekten nå. Jeg er 178 cm høy og veier 66/67 kilo.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg gikk ned fra buksestørrelse XL/44 til S/36/38.

Jeg klarer helt fint å holde vekten nå. Jeg er 178 cm høy og veier 66/67 kilo.

oj, det var utrolig gjort! :klappe:

Gjest Hilde K S
Skrevet
oj, det var utrolig gjort!  :klappe:

Det var utrolig deilig å få gjort det. Jeg ble ikke noe lykkeligere og alt sånt, men jeg slet med utilfredshet av å være småfeit. Denne fettkanten som hang overbukselinningen irriterte meg. Da jeg nådde målet mitt ble jeg mer tilfreds. Man kvitter seg på en måte med ett problem. Etter vektnedgangen byttet jeg jobb og da var ett problem til borte. Jeg er en tilhenger av å gjøre noe med ting som er plagsomme i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...