AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 Er det noen her inne som i (godt) voksen alder har flyttet sammen med forelder, eller forelder inn hos voksent barn? Tenker ikke på voksne barn som bare blir boende hjemme, men oppegående og selvstendige voksne. Enten det er pga økonomi, helse eller andre grunner? Anonymkode: b549d...e7b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Alle jeg kjenner som har flyttet hjem etter å ha bodd for seg selv en stund har flyttet raskt ut igjen, bortsett fra en, mann som gikk fra mamma til kjerring, kjerring, kjerring og så hjem til mamma igjen, han klarer seg ikke selv. Stakkars moren får ikke fred. Blir ofte en del småkjekling slik jeg forstår, man har jo en tendens til å falle i gamle roller der foreldre maser på barnet på 30. Derfor de fleste jeg kjenner nesten har flyttet like raskt ut igjen. Men en venninne levde godt med moren men hun flyttet hjem for å hjelpe mor da hun ble syk og hun var odelsdatter så hun tok over litt før sånn at moren fikk hvile. Tror det spørs mye på årsaken til at man flytte tilbake og innstillingen til både foreldre og barn. Anonymkode: 66824...9cf 2
Anjatapinjata Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Jeg kjøpte hus med mamma for 3år siden. Hun skadet beinet et par år før det og følte seg med ett veldig alene og låst. Pga økonomi hadde vi mulighet sammen å kjøpe enebolig istedenfor leilighet. Bor i en to etasjers enebolig med bad, stue og soverom i begge etasjer. Så vi har på en måte hver vår etasje😊 Fungerer veldig fint Her. Jeg er mer den som snekrer og gjør større praktiske ting med huset, mens hun vasker, rydder og ordner i hagen. Nå er vi ganske like, rolige og enkle da så det går veldig fint for oss. 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Anjatapinjata skrev (25 minutter siden): Jeg kjøpte hus med mamma for 3år siden. Hun skadet beinet et par år før det og følte seg med ett veldig alene og låst. Pga økonomi hadde vi mulighet sammen å kjøpe enebolig istedenfor leilighet. Bor i en to etasjers enebolig med bad, stue og soverom i begge etasjer. Så vi har på en måte hver vår etasje😊 Fungerer veldig fint Her. Jeg er mer den som snekrer og gjør større praktiske ting med huset, mens hun vasker, rydder og ordner i hagen. Nå er vi ganske like, rolige og enkle da så det går veldig fint for oss. Hadde det funka om det var leilighet og dere hadde gått mer "oppå" hverandre tror du? Anonymkode: b549d...e7b
Anjatapinjata Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde det funka om det var leilighet og dere hadde gått mer "oppå" hverandre tror du? Anonymkode: b549d...e7b Ja det kunne fungert det også😊 Men er såklart fordel å kunne dele seg vet evt besøk og lignende da😊
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Vi har vurdert å kjøpe en leilighet hvor også svigerfar kunne bo sammen med oss, men har ikke funnet en egnet bolig. Et krav er at boligen har minst to store soverom, som også kan fungere som oppholdsrom man kan trekke seg tilbake. Det planløsningen som hindrer oss i denne løsningen. Anonymkode: 2cdcf...deb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Ja. Etter 25 år borte, har jeg flyttet hjem. Det er både på grunn av økonomi og helse som du nevner. Jeg har selv fått dårlige råd mer nedsatt restarbeidsevne ( jobber 60% 40% ufør ) , og de er for lengst pensjonister. Jeg bor hos de og betaler husleie som er lav nok til at jeg får spart en del, men høy nok til at de ikke lenger bekymrer seg over økte utgifter de siste årene og fortsatt kan leve godt og reise litt. Begge har dårlig helse , og trenger hjelp med alt fra og klippe plenen , skifte sengetøy og handling i perioder. Vi har stor nok plass til at jeg får « space « i underetagen med eget bad og stue med kjøkkenkrok og sovealkove. Nå på sommeren er jeg mest ute på terassen med de uansett, selvsagt hender det vi krangler som i alle familier, men vi har mest glede av hverandre. i Norge blir dette sett på som rart stort sett. Det som er vanlig er jo og være ensom og klage over økonomien. Jeg synes det er en smart løsning som sikkert flere kunne hatt nytte av. Anonymkode: c0824...22c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Generasjonsbolig kan fungere. Men å bo på pike- eller gutterommet.. Det er noe annet. Kjenner ingen oppegående mennesker som gjør det over tid. Som en mellomløsning, ok. Anonymkode: 53979...cc6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå