Rødstrupa Skrevet 7. juni 2024 #1 Del Skrevet 7. juni 2024 Er det lov? Kremt, eller blir det helt feil? 😝🌺🌸🌼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Del Skrevet 7. juni 2024 For å flytte dem inn i hagen? Eller for å fjerne dem? Anonymkode: 221ca...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #3 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (1 time siden): Er det lov? Kremt, eller blir det helt feil? 😝🌺🌸🌼 Ja, det er lov. Såfremt det ikke er blomstene til naboen da Anonymkode: 7957b...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Del Skrevet 7. juni 2024 Ikke i andres grøftekant nei( mellom hekk/gjerde og veg) #jaddadublirsnakkaom Anonymkode: 1f19d...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er lov. Såfremt det ikke er blomstene til naboen da Anonymkode: 7957b...368 Eller til noen et par gater bortenfor? Vi vet alle hvem de er.. Anonymkode: 1f19d...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (1 time siden): Er det lov? Kremt, eller blir det helt feil? 😝🌺🌸🌼 Hvem eier nevnte grøft? For plantene tilhører jo den som eier grunnen. Er det type fylke/kommune etc så graver du dem bare opp og flytter. (Og ordner opp etter deg der du har gravd). Men veier kan også eies av personer. I så fall kan du risikere å få en berettiget sinna nabo på døra. Anonymkode: 32e9b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller til noen et par gater bortenfor? Vi vet alle hvem de er.. Anonymkode: 1f19d...b9e Svært så opptatt du var av sladrekjerringer. Er du en selv kanskje? "Ja da blir du snakka om" ovenfor, skriver du. TS: hvis det er villblomster, tror jeg du kan ta noen. Men er det hageblomster ville jeg ikke rørt dem, for da kan de være plantet der av de som bor på tomten. Anonymkode: 94064...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Del Skrevet 7. juni 2024 Hva slags blomster? Er det hageblomster eller villblomster? Anonymkode: 4444d...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Del Skrevet 7. juni 2024 Er det villblomster? Anonymkode: 68ccf...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 7. juni 2024 #10 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg oppdaget at naboens syrin hadde begynt å spre seg til andre siden av veien fra der dere busk står. Det bakkeskuddet gravde jeg opp med beste samvittighet og satte i min hage, men altså, det påvirket ikke deres syrin det minste, og bonden som har jordet der syrinen hadde spredd seg var nok bare glad for å slippe å ha en syrin voksende rett i utkanten av jordet sitt. Så under noen omstendigheter og om du gjør vuderinger vil jeg synes at det er helt innafor å grave opp. Om det forstyrrer noen andres hage/prosjekt/hekk så ville jeg latt dem stå. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Svært så opptatt du var av sladrekjerringer. Er du en selv kanskje? "Ja da blir du snakka om" ovenfor, skriver du. TS: hvis det er villblomster, tror jeg du kan ta noen. Men er det hageblomster ville jeg ikke rørt dem, for da kan de være plantet der av de som bor på tomten. Anonymkode: 94064...00d Vel, flere som er ganske lei de som Graver opp staudene mot vegen, de tar de når vi ikke er hjemme men ja- de er observert og vi vet hvem - om du mener det er skravlekjerring er uinteressant. Vi ønsker beholde plantene vi bruker penger og tid på å stelle, synes du det er rart? Anonymkode: 1f19d...b9e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags blomster? Er det hageblomster eller villblomster? Anonymkode: 4444d...7ef Hageblomst som har forvillet seg på utsiden av et gjerde. Det er snakk om 1 blomst. Har prøvd å så frø tidligere men det ble ikke noe greie på det… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva slags blomster? Er det hageblomster eller villblomster? Anonymkode: 4444d...7ef Hageblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 7. juni 2024 #14 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Hageblomst som har forvillet seg på utsiden av et gjerde. Det er snakk om 1 blomst. Har prøvd å så frø tidligere men det ble ikke noe greie på det… Med mindre det blir kleint at du står der å graver den opp, så hadde jeg tatt den - Du kan jo også bare spørre dem om det er ok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 7. juni 2024 (endret) Granskudd skrev (1 minutt siden): Med mindre det blir kleint at du står der å graver den opp, så hadde jeg tatt den - Du kan jo også bare spørre dem om det er ok? Ja, skal gjøre det. Takk for svar 🤗 Endret 7. juni 2024 av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. juni 2024 #16 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Hageblomst Stjel blomsten med god samvittighet du! Håper den sprer seg i hagen din ☺️🌸🌺 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 7. juni 2024 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Stjel blomsten med god samvittighet du! Håper den sprer seg i hagen din ☺️🌸🌺 Nei, vil spørre jeg😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 7. juni 2024 #18 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Nei, vil spørre jeg😀 Da gjør du det ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7. juni 2024 #19 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vel, flere som er ganske lei de som Graver opp staudene mot vegen, de tar de når vi ikke er hjemme men ja- de er observert og vi vet hvem - om du mener det er skravlekjerring er uinteressant. Vi ønsker beholde plantene vi bruker penger og tid på å stelle, synes du det er rart? Anonymkode: 1f19d...b9e Om de vokser ut av hagen må det da være greit. Jeg prøver selv å holde grøftekanten utenfor hagen ren for vekster. Utenfor hagen må folk så gjerne grave opp om noe sprer seg dit. Å rense grøftekanten er det jeg anser som del av hagepleien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #20 Del Skrevet 7. juni 2024 Rødstrupa skrev (26 minutter siden): Nei, vil spørre jeg😀 Gjør det du Denne tråden fikk meg til å innse at noen sikkert tenker om meg det flere synes å tenke om de som "stjeler" blomster på denne måten. Jeg har gjort det flere ganger, men det ingen ser er at jeg har eiers tillatelse til å ta det jeg vil derfra. Jeg ringte og spurte, forklarte hvorfor jeg ønsket det og hva jeg ønsket, og eier syntes det bare var hyggelig at jeg ville redde plantene, for ellers vil de etterhvert bli ødelagt der de står. Nå venter jeg på at noe skal blomstre av, så jeg får tatt enda en plante derfra. Så spør, du, Ts - jeg tipper du få ja! Anonymkode: 8341a...341 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå