Gå til innhold

Mannen min tror han bor på hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han tror at maten lager seg selv. Han tror regninger betaler seg selv, han tror senga res opp av seg selv, middagen vaskes og ryddes av seg selv, klær vaskes, tørkes og brettes av seg selv.

Han lever jammen meg luksuslivet min mann. Men det er snart over

Jeg har vært dum innser jeg nå. Gjort alt for mye, selv med sykdom har jeg gjort mesteparten.

Hvis jeg lager middag, må jeg be han om å rydde inn etter oss. Gjør han det? Veldig sjeldent. Hva skjer hvis jeg ikke rydder inn? Det blir stående. Tro meg, jeg har prøvd. Tallerkener og rot kan fint stå i ukesvis hvis ikke jeg tar det. Tenk hva slags signal dette gir barna våres. Jeg gremmes.

Jeg må minne han om hele tiden å sette inn penger, eller betale for det og det. De siste månedene har jeg gjort endringer når vi handler, jeg "glemmer" hans ting, for han nevner aldri hva han vil ha i matbutikken, han glemmer det til og med når vi handler sammen. I går spurte han om jeg hadde spist opp chipsen hans. Da spilte jeg litt dum å spurte "hvilken chips da?" Du pleier å kjøpe inn chips sa han. "Åja, men du nevnte ikke noe om chips, så det har jeg ikke kjøpt inn"

Jeg venter på uføretrygd, så kan ikke gå fra han nå, men jeg håper virkelig den blir innvilget nå, orker ikke bo med denne mannen særlig lenger. Det er ekstremt hvor fort det har gått på noen måneder, at jeg syns mindre og mindre om han.

Vi skal ha omsorgen for barna 50/50 og jeg er sikker på at det kommer som lyn fra klar himmel når jeg sier vi skal skilles. Fra hans side vel og merke. For en tufs!

Anonymkode: 1f4d7...b7f

  • Liker 6
  • Hjerte 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er jo du som sjekket han inn på hotellet, og da er det du som må sjekke han ut igjen og sørge for at han betaler regningen om han ønsker et nytt opphold. 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 8ef28...400

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, det er jo du som sjekket han inn på hotellet, og da er det du som må sjekke han ut igjen og sørge for at han betaler regningen om han ønsker et nytt opphold. 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 8ef28...400

Ja, jeg har vært skikkelig dum. I løpet av disse årene har vi gått fra å bli mann og kone, til dette. Men når vi skilles må han bli voksen og selvstendig igjen! 

Anonymkode: 1f4d7...b7f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han tror at maten lager seg selv. Han tror regninger betaler seg selv, han tror senga res opp av seg selv, middagen vaskes og ryddes av seg selv, klær vaskes, tørkes og brettes av seg selv.

Han lever jammen meg luksuslivet min mann. Men det er snart over

Jeg har vært dum innser jeg nå. Gjort alt for mye, selv med sykdom har jeg gjort mesteparten.

Hvis jeg lager middag, må jeg be han om å rydde inn etter oss. Gjør han det? Veldig sjeldent. Hva skjer hvis jeg ikke rydder inn? Det blir stående. Tro meg, jeg har prøvd. Tallerkener og rot kan fint stå i ukesvis hvis ikke jeg tar det. Tenk hva slags signal dette gir barna våres. Jeg gremmes.

Jeg må minne han om hele tiden å sette inn penger, eller betale for det og det. De siste månedene har jeg gjort endringer når vi handler, jeg "glemmer" hans ting, for han nevner aldri hva han vil ha i matbutikken, han glemmer det til og med når vi handler sammen. I går spurte han om jeg hadde spist opp chipsen hans. Da spilte jeg litt dum å spurte "hvilken chips da?" Du pleier å kjøpe inn chips sa han. "Åja, men du nevnte ikke noe om chips, så det har jeg ikke kjøpt inn"

Jeg venter på uføretrygd, så kan ikke gå fra han nå, men jeg håper virkelig den blir innvilget nå, orker ikke bo med denne mannen særlig lenger. Det er ekstremt hvor fort det har gått på noen måneder, at jeg syns mindre og mindre om han.

Vi skal ha omsorgen for barna 50/50 og jeg er sikker på at det kommer som lyn fra klar himmel når jeg sier vi skal skilles. Fra hans side vel og merke. For en tufs!

Anonymkode: 1f4d7...b7f

Min mann påsto jeg var så rotete. Og han hadde så orden han. Så jeg begynte å legge alt i senga hans. Skittent dekketøy , klær osv som ikke var lagt på plass. Det var en stor haug hver dag. 

Det gikk faktisk et par dager før han spurte hvorfor jeg la alt dette rotet i sengen hans. Jo det er alt du påstår du har ryddet hver dag. 

Anonymkode: dc7d1...3aa

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som har latt mannen bo på hotell 

Anonymkode: b6e03...f97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antagelig har han vært bortskjemt hele sitt liv, helt fra sin mor dullet med han.Men det betyr ikke at du plutselig kan være slem mot ham uten å forklare hvorfor.

Når du går fra han blir han stående igjen som et spørsmålstegn og føle bitterhet som kan gå ut over felles barn.

Prat med han! , forklar hva som er i ferd med å hende og hvorfor.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du venter på uføretrygd antar jeg du er hjemmeværende. Og da er det ikke unaturlig at noe mer av husarbeidet faller på deg.

Du skriver mye om hva du gjør, men hva bidrar mannen med i/utenfor huset? Har dere snakket skikkelig om arbeidsfordelingen hjemme, eller bare gjør du alt fordi han ikke er noe flink?

Anonymkode: 4252e...098

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo om han var sånn når du møtte han, eller om dere ikke har vært flinke til å snakke om arbeidsfordeling i hjemmet. Ting må kommuniseres.

Om du fungerte som kokk, servitør, ryddehjelp, vaskehjelp og entertainer allerede fra FØR dere flyttet sammen og det fortsatte når dere flyttet sammen og du først kommuniserte dette når du ble lei så kan du vel egentlig skylde deg selv.

Du burde ha satt ned foten lenge før dere fikk barn.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner mye om min samboer, men vi er bare oss to, så enn så lenge så gjør jeg det med glede, da jeg liker å stelle og ordne hjemme. 

Anonymkode: 6a949...191

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peters skrev (5 minutter siden):

Antagelig har han vært bortskjemt hele sitt liv, helt fra sin mor dullet med han.Men det betyr ikke at du plutselig kan være slem mot ham uten å forklare hvorfor.

Når du går fra han blir han stående igjen som et spørsmålstegn og føle bitterhet som kan gå ut over felles barn.

Prat med han! , forklar hva som er i ferd med å hende og hvorfor.

Dette har jeg tatt opp flere ganger før, hans kommentarer er alt fra at han ikke forstår, til at han skal skjerpe seg. det blir ikke bedre

Anonymkode: 1f4d7...b7f

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, det er jo du som sjekket han inn på hotellet, og da er det du som må sjekke han ut igjen og sørge for at han betaler regningen om han ønsker et nytt opphold. 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 8ef28...400

Ærlig talt, mannen har selv ansvar for å være en god partner!!!

Anonymkode: 70d2e...996

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har jeg tatt opp flere ganger før, hans kommentarer er alt fra at han ikke forstår, til at han skal skjerpe seg. det blir ikke bedre

Anonymkode: 1f4d7...b7f

Har dere satt opp konkret liste over hva du og han skal gjøre? Har han fått være med og bestemme den listen? Har dere fulgt den opp i etterkant?

Anonymkode: e7d19...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du blir sliten av å være i rehabiliteringsprosess og kanskje økonomisk avhengig av en mann som ikke bidrar/viser takknemlighet for det du gjør på hjemmebane. 

Anonymkode: 1b654...d60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere satt opp konkret liste over hva du og han skal gjøre? Har han fått være med og bestemme den listen? Har dere fulgt den opp i etterkant?

Anonymkode: e7d19...6a7

Hvis en voksen mann trenger en LISTE for å forstå at han må rydde opp i rotet sitt og holde hjemmet sitt rent er han fortapt. Herregud. Synes jeg ser ansiktet til mannen min hvis jeg hadde foreslått at han skulle fylle ut en liste over husarbeid som om han var 10 år gammel! 

Anonymkode: d9664...d7b

  • Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann bor også på hotell. Men jeg har gjort det slik siden han jobber mye mere enn meg. Han ofrer mye for at jeg skal kunne jobbe lite. Så da kan jeg ikke være så streng med hva han gjør hjemme. Han kan ikke ta alt mens jeg skal daffe hjemme. Så når jeg velger å jobbe mindre så må jeg ta mere hjemme. Men han hjelper meg bestandig når jeg spør om hjelp. Og har jeg hatt en lang arbeidsdag så spør han heller om vi skal spise ute enn å forvente at jeg skal lage mat også. 

Anonymkode: de646...0ac

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min mann påsto jeg var så rotete. Og han hadde så orden han. Så jeg begynte å legge alt i senga hans. Skittent dekketøy , klær osv som ikke var lagt på plass. Det var en stor haug hver dag. 

Det gikk faktisk et par dager før han spurte hvorfor jeg la alt dette rotet i sengen hans. Jo det er alt du påstår du har ryddet hver dag. 

Anonymkode: dc7d1...3aa

Dette gjør jeg med egne og bonusbarn. Tok noen dager, så ble det ordnings i sakene :)

Ryggsekk som stod igjen i gangen, sko som var slengt rundt, skittentøy som lå ved siden av dunken, jakker som ble lagt på stoler i stedet for knagger, glass og tallerkener som ikke kom i oppvaskmaskinen osv. Alt havnet i senga deres. 

To ganger dro jeg også ut strømmen til ruteren, da ble alltid søpla båret ut første gang jeg sa i fra. 

Heldigvis har jeg en ekstrem ryddig mann, nesten for ryddig ;) 

Anonymkode: c0bc7...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Siden du venter på uføretrygd antar jeg du er hjemmeværende. Og da er det ikke unaturlig at noe mer av husarbeidet faller på deg.

Du skriver mye om hva du gjør, men hva bidrar mannen med i/utenfor huset? Har dere snakket skikkelig om arbeidsfordelingen hjemme, eller bare gjør du alt fordi han ikke er noe flink?

Anonymkode: 4252e...098

Den klassiske: hva bidrar mannen med i huset?! 
 

Det menn må forstå er at hverfagslogistikk skjer hele tiden. Ting med huset skjer innimellom. Jeg er alene med begge deler, og huset, ja, det er noe jeg styrer med sjeldent. Det er plenklipping, vedlikehold etc, men det er søren meg ikke daglig. Alt det andre er flere ganger om dagen! Så det der: mannen tar huset, det kan dere stappe opp i ræva! Det tar jeg seriøst på fritiden min! Så enkelt er det!

 

Det må være jævlig flaut å være mann, som synes vedlikehold og plen er «en jobb det og».

 

Endret av BobbySocks
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Den klassiske: hva bidrar mannen med i huset?! 
 

Det menn må forstå er at hverfagslogistikk skjer hele tiden. Ting med huset skjer innimellom. Jeg er alene med begge deler, og huset, ja, det er noe jeg styrer med sjeldent. Det er plenklipping, vedlikehold etc, men det er søren meg ikke daglig. Alt det andre er flere ganger om dagen! Så det der: mannen tar huset, det kan dere stappe opp i ræva! Det tar jeg seriøst på fritiden min! Så enkelt er det!

Jeg skulle akkurat til å svare på den posten der, men du kom meg i forkjøpet og forstår veldig tydelig hva jeg sliter med. Ja, jeg jobber hver dag, mens han gjør disse tingene en gang i blant. Det også, etter at jeg må spørre mange ganger, nærmest mase om når han skal rake, skifte dekk osv. Slitsomt!

Anonymkode: 1f4d7...b7f

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Siden du venter på uføretrygd antar jeg du er hjemmeværende. Og da er det ikke unaturlig at noe mer av husarbeidet faller på deg.

Anonymkode: 4252e...098

Det betyr ikke at mannen kan frita seg selv fullstendig fra alt ansvar.....

Anonymkode: 7bfc5...3b8

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...