Gå til innhold

Oppfordring. Bruk pose!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bare minne dere som lar dritten ligge igjen på avsides veier og i skauen: avføring fra husdyr kan faktisk gjøre de ville dyrene syke....

Grunnen til det er at vi mater våre hunder masseprodusert mat og og kanskje også menneskemat. Så i avføringen til hundene våre kan det være bakterier som dyrene i skogen ikke tåler, og de kan da bli syke.

Prinsippet er faktisk akkurat det samme som når vi drar til utlandet og kan reagere på maten der pga av annerledes bakteriekultur.

Så min oppfordring er å ta opp skitten så langt det er mulig, også utenfor allfarvei, av respekt for de ville dyrene. (De har jo ingen som tar vare på de og besøker dyrlegen viss de blir syke...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde vel egentlig at dyr ikke pleier å gresse der et annet dyr har gjort fra seg..

Skrevet

Vel, avføringen råtner bort og siger ned i bakken og baktieriene kan da bli med vann opp igjen til overflaten gjennom røttene til plantene...

Tenk på det neste gang du spiser syreblomster som vokser like ved stien...

Skrevet

Vel, for min del vil da bakteriene i så fall være så utvannet at jeg ser ikke på det som det største problemet... Men, er ikke det denne tråden handler om, så stopper det der..

Skrevet

Jeg er enig, men mangelen på søplekasser er problemet. Jeg har til og med gått et par kilometer med drittposen før jeg fant en søplekasse, eller så har jeg bare kastet den fra meg i mangel på det.

Gjest Isabellas
Skrevet

Ja, søppelkasser finnes det ikke en eneste av på den ruta jeg pleier å gå!

Skrevet

Så flott at det er så mange som bruker poser!

Ingenting er mer irriterende enn å tråkke i hundebæsj! "Hvor kommer den stanken som forfølger meg, fra?!"

Ja til flere søppelkasser.. og JA til søppelkasser med hundebæsjposer på! Har sett at det er en like ved der vi bor, på skedsmo - ved en gangvei over en åker! Supert!

Skrevet
Jeg er enig, men mangelen på søplekasser er problemet. Jeg har til og med gått et par kilometer med drittposen før jeg fant en søplekasse, eller så har jeg bare kastet den fra meg i mangel på det.

:frustrert: Men hva er vitsen med det da? Ikke nok med at du sprer dritt rundt deg - men forsøpler med plastikk også (husk det er de færreste hundbæsjposene som er organisk)

Det finnes ikke søppelbokser der jeg går heller - men jeg knyter posen fast i lenka og tar den med meg hjem til min egen søppelboks. Herlighet - ellers så får du skifte rute. Snakk om å legge ansvar over på andre.

Skrevet
Det finnes ikke søppelbokser der jeg går heller - men jeg knyter posen fast i lenka og tar den med meg hjem til min egen søppelboks.

Holy saint..... Nå er det jo ikke snakk om at jeg går en og samme rute hele tiden! Forandring fryder. Saken er at MANGE av de stedene jeg har gått (som ofte blir en tur på rundt 3 timer), og hunden driter i begynnelsen av turen og jeg tar det opp i håp med å møte en søplekasse, så er det ikke særlig fristende å gå med en drittpose i 3-4 timer heller.

Skrevet
Holy saint..... Nå er det jo ikke snakk om at jeg går en og samme rute hele tiden! Forandring fryder. Saken er at MANGE av de stedene jeg har gått (som ofte blir en tur på rundt 3 timer), og hunden driter i begynnelsen av turen og jeg tar det opp i håp med å møte en søplekasse, så er det ikke særlig fristende å gå med en drittpose i 3-4 timer heller.

Fristenede å bære eller ikke - men det er jo direkte tåpelig å pakke dritten inn i plastikk bare for å forsøple ekstra.

Skrevet

Vennligst plukk opp dritten etter bikkjene deres!!! At bikkja driter i begynnelsen av turen, at det ikke er søppelkasser i nærheten og andre idiotiske unskyldninger holder ikke. Å i tillegg hive dritposen inn i buskene!!! er langt over streken. Det blir jævlig mange poser etter hvert!!!

Håper dere tilhører en liten, dog sutrete og ødeleggende, gruppe hundeeiere. Ta ansvar!

Skrevet

Synes nesten man ikke bør slippe ut kattene heller, da. De driter og pisser i sandkasser der unger leker, i hagene til folk også videre også videre... Samme ulla.

Skrevet

Har ei venninne som aldri plukker opp etter hunden sin, jeg synes det er direkte flaut å gå tur sammen med henne. Aner ikke hvor mange hundeposerpakker jeg har kjøpt til henne, og hun burde ha et rikelig lager hjemme nå siden hun aldri bruker de.

Selv har jeg ikke hund, men om jeg plutselig må passe en hund for venner så tar jeg heller med et par vanlige bæreposer når vi skal gå tur, og håper den ikke driter flere ganger.

Dummeste er folk som later som de tar opp dritten. Står og titter rundt seg for å sjekke om noen ser. Så tar de hånda i lomma, og later som de tar opp posen og stikker hånda i posen som ikke er der. Bøyer seg ned og later som de tar opp dritten. Liksomknyter posen.......... OG PUTTER DEN I LOMMA!!

Er man i skogen må man nesten se det litt an. Og husk at barn på tur ofte løper rundt overalt.

Skrevet

Ja, stanken fra kattepisset er jo helt grusom! Like plagsomt med kattepiss på all veden, og oppgravde blomsterbed, som med bikkjemøkk i skogen!

Skrevet

Er enig i at kattepiss stinker og at det er vemmelig med møkk i sandkassa til ungene, men det er en annen tråd. Denne handler om sløve hundeeiere.

Men generelt, det er helt fint at andre har dyr, men jeg vil gjerne slippe å forholde meg til dem.

Skrevet
Vennligst plukk opp dritten etter bikkjene deres!!! At bikkja driter i begynnelsen av turen, at det ikke er søppelkasser i nærheten og andre idiotiske unskyldninger holder ikke. Å i tillegg hive dritposen inn i buskene!!! er langt over streken. Det blir jævlig mange poser etter hvert!!!

Håper dere tilhører en liten, dog sutrete og ødeleggende, gruppe hundeeiere. Ta ansvar!

Det er dessverre alt for mange av de. Men, vi er mange hundeeiere som er minst like irritert - om ikke mer.

Skrevet
Det er dessverre alt for mange av de. Men, vi er mange hundeeiere som er minst like irritert - om ikke mer.

:Nikke:

Skrevet

:Nikke:

For mange går alle hunde eiere under samme kam.

Det aller verste er folk som plukker opp møkka forde noen ser på, for så å kaste posen fra seg!!

føler du deg truffet, så skjerp deg!!!! :frustrert:

Skrevet

I dag tok jeg en remse med poser og bandt på oppslagstavla inn mot turveien. Får håpe noen skjønner hintet :sur:

• 2 uker senere...
Skrevet
Ja til flere søppelkasser.. og JA til søppelkasser med hundebæsjposer på!

Hadde vært supert ja!

Men...

Hvem skulle ta jobben/kostnaden med oppsetting og tømming av disse søppelkassene rundt omkring... :sjenert:

Skulle vi betalt avgift, eller tatt tømming hver vår uke... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...