Gå til innhold

Oppfordring. Bruk pose!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

En oppfordring til alle hundeeierer på KG. Bruk pose!

Var akkurat ute med Inka. Vi går på en skogsvei som alle bruker til å lufte bikkjene sine. Der er det ikke pent om dagen. Hundemøkk over alt. Det koster da ikke mere enn en tier for femti poser?!

Søplekasser er jo også oppfunnet så vidt meg bekjent.

Vi får gå fram som gode eksempler vi som bruker dette forumet i allefall. Ta med et par ekstra poser og gi til de som ikke har...... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg bruker alltid pose, men nå som jeg har flyttet til sørlandet igjen irriterer jeg meg på nytt over mangel på søplekasser. hvis hunden driter i begynnelsen av en lang tur, er det forferdelig lite koselig å bære på den skitposen i en time, men det risikerer man når man går på tur her. jeg får bare lyst til å kaste posen i grøfta til slutt :forvirret: der hvor jeg er fra møter man stadig vekk på søplekasser, og det er aldri noe problem å få kasta posene.

Skrevet

Det burde blitt satt opp mange flere søplekasser langs med turveier ja. :forvirret:

Skrevet

Det er prisen man må betale for å ha hund.

Frognerparken er et godt eksempel på hundeeieridioter; når våren kommer, stinker hele parken av hundedrit som er samlet opp gjennom hele vinteren! -Og der er det IKKE langt mellom søplekassene.

Skrevet

Jeg oppdaget i Praha at på alle stolper langs veien henger det en beholder med hundeposer, og det var så og si ikke bikkjemøkk i de gatene disse fantes. genialt.

Skrevet
Jeg oppdaget i Praha at på alle stolper langs veien henger det en beholder med hundeposer, og det var så og si ikke bikkjemøkk i de gatene disse fantes. genialt.

Selvsagt er det genialt. Vi burde hatt sånn i Norge også. Vet du hva jeg tror hadde skjedd? Jeg tror de hadde blitt dratt utover. Utrolig, men de hadde ikke fått være i fred for tullinger :sur:

Skrevet

ENIG!!

:klappe::klappe::klappe:

Alt for mange idioter som driter i det!!

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Sånne er det på Romerike der jeg er fra! Søplebøtter med en rull hundeposer på siden. helt genialt :)

Skrevet

Enig i det dere skriver. Helt kvalmt med all den illeluktende driten over alt!

Men lurer på om dere alltid tar opp etter bikkja uavhengig av hvor dere er?

På plasser der det ferdes mennesker er det jo en selvfølge, også på turstier.

Men i skogen, eller i grøfter på avsidesliggende (skogs)veier.

Må innrømme at jeg ikke tar opp om vi er i "hutteheita". Synes ikke det blir annerledes om bikkja gjør fra seg i forhold til at dyrene i skogen gjør det...

Hva gjør dere? Tar dere opp over alt?

Gjest camillo
Skrevet

Nei, ikke i "huttiheita"!

Skrevet

Når jeg er i skogen her hjemme tar jeg ikke opp etter hundene mine. Ellers bruker jeg pose.

Skrevet
Sånne er det på Romerike der jeg er fra! Søplebøtter med en rull hundeposer på siden. helt genialt :)

Ja jeg har sett en sånn borte ved skedsmohallen også når jeg tenker meg om :)

Når jeg hadde hund, for inntil en uke siden ( :( ) tok vi alltid opp møkka, bortsett fra når vi gikk i skogen og hu fløy løs..

Skrevet

Å bruke pose burde være en selvfølge for alle hundeeiere!

Att ikke alle gjør det er en av grunnene til mange hundehatere.

Det durde være motivasjon nokk!!! :sur:

Skrevet

Jeg er helt enig, og jeg bruker alltid pose til min hund her hvor vi bor. Ferdes stort sett på turstier som er mye brukt.

Problemet her er at mange bare slipper hundene sine løs og enten lar dem gå på tur selv eller sykler med dem. Og da tar de jo ikke opp etter dem heller.

Veldig irriterende, for det er vi som blir sett på tur med hundene som ender opp med skylden. :forvirret:

Skrevet

Jeg gikk og bar på en pose i 1 time i går...vasket meg godt på hendene da jeg kom hjem...

Skrevet
...eller sykler med dem. Og da tar de jo ikke opp etter dem heller.

Jeg plukker (selvfølgelig) opp da også. ;)

Skrevet

Nei, ikke i "huttiheita"!

Det gjør ikke jeg heller.

Hunden min vil helst "gjemme seg", når den skal gjøre fra seg. Da går den (om den kan) inn i buskas og kratt. Der er det ofte så ulendt og vanskelig å komme til, at jeg lar det ligge (men det er altså uti "huttiheita" i skogen eller på fjellet).

Ellers mener jeg det er en selvfølge å ta opp etter den!

Skrevet

Henger meg på denne oppfordringen. Det er helt utrolig hvor mange som lar det ligge igjen store ruser etter hundene sine. Har selv hund og blir skikkelig forbanna når jeg ser hvor mye som ligger igjen. Latskap. Og ser jeg noen som later som de ikke ser at bikkja driter, bruker jeg informere om at de glemte noe på bakken.

En eneste gang har jeg latt en liten en ligge, for jeg gikk fri for poser på turen, men passet på å ta med flere ekstraposer på neste tur, slik at jeg fikk med meg resten fra sist. Ellers beveger jeg meg aldri så langt i huttiheita at jeg synes det er greit å la det ligge, for selv om jeg er i skogen er det på plasser hvor mange andre ferdes, og da spesielt unger. Og ungene bruker jo også springe litt hit og dit og går sjelden på selve stien. Synes det er en selvfølge at de skal slippe å snuble i hundedrit.

Skrevet

Det gjør ikke jeg heller.

Hunden min vil helst "gjemme seg", når den skal gjøre fra seg. Da går den (om den kan) inn i buskas og kratt. Der er det ofte så ulendt og vanskelig å komme til, at jeg lar det ligge (men det er altså uti "huttiheita" i skogen eller på fjellet).

Det er selvfølgelig helt greit.

Da vet du att det ikke vil plage noen.

om jeg er langt inni huttiheita som på fjelet, lar jeg det ligge.

Har flere ganger møt folk med små hunder, som lar møkka ligge.

Når jeg har komentert det har de svart att det er jo ikke rare greiene.... :sur:

Har en nuffe selv, men ser ikke forskjellen.

Skrevet

Jeg bruker vanligvis pose, men ikke når bikkja f.eks driter på et jorde eller inni et kratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...