Gå til innhold

Okkupere maskiner på senteret

klarinetta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Blåmonster skrev (3 minutter siden):

Er jo pga deg ts er forsiktig 😅.. man vet ikke hva som er i hodet på folk å noen klikker jo for alt.

Anonym be5 har vel ikke klikka noe særlig i denne tråden

Anonymkode: 563db...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/6/2024 at 11:11 AM, AnonymBruker said:

På senteret mitt er det en regel om at det ikke er lov å okkupere et apparat mer enn 30 minutter. På samme måte som det ikke er lov med tung parfyme, utesko, singlet etc. Hva sier reglene på senteret ditt? 

Jeg kan fint finne på å være på et apparat over 15 min selv, får mer utbytte av treningen og klarer å løfte tyngre med 2-3 minutters hvile, som @Blåmonster over her sier. Holder meg til reglene, okkuperer ikke et apparat mer enn jeg må, og godt innafor 30 minutter. Mølla er unntaket. 

Anonymkode: b6151...665

Noen ganger er jeg på nippet til å si til folk "herregud, har du bada i parfyme?". Det er helt forferdelig når folk lukter sjukt mye parfyme, da er faktisk svettelukt bedre. Blir det med parfyme håndheva? Hvis man klager til de ansatte, sier de noe da?

TS. Jeg pleier å gå bort og spørre hvor lenge de har igjen, evt. om jeg kan trene i mellom hvis jeg har dårlig tid (og det ikke er noe styr med mange kg vektforskjell i f.eks. hipthrust-stativet). Folk pleier å få opp tempoet litt hvis de vet at noen venter :)

Ellers kan jeg fort bruke rundt 30 minutter selv i pull up-racket. Ingen spesielle regler for tidsbruk hos oss. Noen ganger bruker jeg mer enn 30 min hvis jeg supersetter med noe tungt på bein. Noen økter har jeg lange pauser (opptil 4 minutter). Men det er jo ikke noe problem for andre å høre om de kan trene mellom, det er jo bare en stang jeg okkuperer. Bruker ikke like lang tid på andre øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2024 at 12:03 PM, klarinetta said:

Hmmmm.. jeg synes at da burde han kommunisert med meg, ved å spørre "vil du bruke maskina i mine pauser?"

At jeg skal gå bort til han og spørre er ubehagelig.

Det kan du ikke regne med. Det er helt vanlig å gå bort å spørre selv. Hinting funker dårlig på de fleste ting her i livet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter til de andre er ferdige. Gjør noe annet imens, gjør noen flere sett av de andre øvelsene jeg gjør f.eks. Selv prøver jeg å ikke bruke evigheter om det er mye folk.

Anonymkode: 04b6f...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
drue skrev (19 timer siden):

Noen ganger er jeg på nippet til å si til folk "herregud, har du bada i parfyme?". Det er helt forferdelig når folk lukter sjukt mye parfyme, da er faktisk svettelukt bedre. Blir det med parfyme håndheva? Hvis man klager til de ansatte, sier de noe da?

Aldri trengt å si fra til ansatte, for folk er flinke og følger reglene 😊 Lukter ikke parfyme i garderoben engang, bare såpe. Bare opplevd parfymestank én gang fra to jenter, men så jo at de var ganske ferske - de surra litt med apparatene og prøvde å lære seg, og de så litt småstressa ut så gadd ikke legge noe ekstra stress på dem ved å si fra. Tipper de hadde sin første gang og ikke hadde lest reglene. Har ikke sett dem siden, heller. Jeg brøt óg en regel ved å gå i singlet mine første ganger på senteret, og grunnen til at jeg skjønte det var at jeg var den eneste personen i singlet, alle andre gikk i baggy teskjorter, gensere eller hettegensere. Så gikk jeg inn på sida og leste, og der stod det som regel nr 1 gitt 😅

Anonymkode: b6151...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (På 7.6.2024 den 13.42):

Det er veldig lurt å gjøre dette (supersett), men det vil gjøre at du presterer dårligere på øvelsene/settene. For de fleste av oss gjør det jo ikke så mye, men har man max styrke som mål trenger man gjerne de gode pausene mellom settene. Jeg merker også at jeg trenger disse pausene mer enn før, nå som jeg løfter tungt. Presterer mye bedre i knebøy og markløft hvis jeg ikke supersetter men faktisk hviler. Foretrekker likevel å supersette fordi jeg har tidspress, men en ung fyr i 20-åra uten barn som venter hjemme har det ikke like travelt. 😅

Så bare fordi man ikke har barn, kan man ikke ha det like travelt?

Anonymkode: 1b2b8...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest issoras
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så bare fordi man ikke har barn, kan man ikke ha det like travelt?

Anonymkode: 1b2b8...a9a

Nei hvor skrev jeg at man ikke kan ha det travelt? Men det er utelukkende unge fyrer i 20-årene på mitt senter som kan bruke en halvtime på leg curl-maskinen fordi de har 8 minutter scrollepause mellom settene. 😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...