AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg skal plante sommerblomster et sted i hagen jeg sjelden oppholder meg, mot en vei, bare for å pynte opp litt. Jeg vil gjerne ha en blomst der som kan blomstre hele sommeren uten annet stell enn vann (og kanskje gjødsel), dvs ikke noe kniping. Gjerne staude! Anonymkode: e05f6...23f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Storstjerneskjerm, storkenebb, marikåpe, akeleier (de selvsår seg selv og kan bytte farge). Sol eller skygge? Anonymkode: 08026...18c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Storstjerneskjerm, storkenebb, marikåpe, akeleier (de selvsår seg selv og kan bytte farge). Sol eller skygge? Anonymkode: 08026...18c Takk for tips! Det er sol/halvskygge, kun direkte sol veldig tidlig om morgenen og veldig sent på kvelden. Anonymkode: e05f6...23f
Million Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Stjerneskjerm eller storstjerneskjerm. De sår seg selv med frø og kommer opp igjen i hopetall, nesten uansett hva du tilbyr dem for vekststed. Hos meg vokste det opp blomster overalt på hagegangen, i sanden MELLOM belegningssteinene! Det var ikke jord der en gang, likevel var det fullt av blomster der. Du vil få mange av dem etter hvert, så ikke plant for mange til å begynne med, siden de sprer seg sånn. De er veldig pene! Enten hvite eller rosa. Rosa hadde jeg, de er så dekorative. Her er et bilde fra Plantasjen 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Må det være blomster på planten? Strå er jo fantastisk! Calamagrostis Overdam feks. Anonymkode: 7628a...ee0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Sommerblomst er betegnelsen på ett-årige planter. De fleste av dem trenger vanning og stell. Ville heller ha gått for en buske med blomster, evt store stauder (flerårige). De trenger mye mindre stell enn sommerblomster. Anonymkode: 153c3...be4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville heller ha gått for en buske med blomster, evt store stauder (flerårige). De trenger mye mindre stell enn sommerblomster. Ja, hva anbefaler du der? Anonymkode: e05f6...23f
atropos Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 Astible er en plante som tåler skygge og er dekorativ. Kommer i flere fargenyanser. Den tåler også kaldere klima. Du skriver ikke hvor i landet dette er, og det har litt å si om du bor i Mandal eller på Dovre…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 atropos skrev (5 timer siden): Astible er en plante som tåler skygge og er dekorativ. Kommer i flere fargenyanser. Den tåler også kaldere klima. Du skriver ikke hvor i landet dette er, og det har litt å si om du bor i Mandal eller på Dovre… Mandal Anonymkode: e05f6...23f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå