AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #21 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Normen idag, dere... La seg bli brukt som knulledukke av "sin store kjærlighet" over lengre tid... og i fremtiden skal så en annen mann måtte hanskes med det emosjonelle arrvevet hun da har opparbeidet seg. Dette er hva mannen som skal dele livet sitt med henne får. 🤮🤮🤮 Anonymkode: ce3f3...a4d Selv om jeg syns det er dumt noen går ulykkelige i halvveis relasjoner som ikke vil bli mer, så syns jeg heller ikke tankegangen din tyder på å være en partner som er så mye bedre å ha heller. Anonymkode: fdc2a...087
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #22 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvsagt er dette normen i dag. At mennesker ligger rundt? Mennesker som ikke gjør dette er en sjeldenhet. De som fikser noe slikt er følelsesmessig avstumpede mennesker, eller naive som ender opp med å utvikle følelser. Hadde ikke sex vært digg og full av herlige belønninger, så hadde insentivet for å få barn forsvunnet. Og når vi nå slipper å bekymre oss for å bli gravide, så kan vi ha sex hvor, når og med hvem man vil. Inntil man ønsker å få barn. Det er sunt å ha sex, men det som engang var et uttrykk for kjærlighet, og som knyttet mennesker sammen, er nå blitt en kilde til avhengighet. Det misbrukes av både kvinner og menn. Noe som var spennende og deilig til å begynne med, ender opp med å være veldig skadelig for psyken. Anonymkode: f5806...fa0 Om du mener at barn er noe mennesker får fordi sex er godt tar du feil, for er ikke mennesker og delfiner de eneste artene i verden som kjenner nytelse under sex? Jeg tror egentlig du overdriver fortiden, for jeg tror det alltid har vært ganske syke greier rundt sex. Bare at idag har flere verktøy og kunnskap til å navigere dette litt bedre, men fortsatt med uhell for vi er jo samme art som vi bestandig har vært. Men vi for mange så treneger vi i det minste ikke å sex om vi ikke vil, å kan avstå helt fra forhold også. Flere valg idag, å det er sikkert mye vondt, men det var det før også på andre måter. Anonymkode: fdc2a...087
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #23 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor i alle dager sammenligner du meg med å være rusmisbruker? De bruker all sin tid og penger på å ruse seg, det skader relasjonene deres, kanskje de mister jobb og hus osv. Dette har ingen slike konsekvenser for meg Anonymkode: 92570...e23 Du forstår ikke sammenligningen. Jeg sammenligner ikke deg med en rusmisbruker, men sex og rus. Men du er ikke interessert i å forstå? Du gjør som du vil 🤷♂️ Anonymkode: f5806...fa0 1 1
Macro Skrevet 6. juni 2024 #24 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor er det jeg som blir brukt? Jeg elsker sexen vår. Anonymkode: 92570...e23 Nei du blir ikke brukt. Slapp helt av.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #25 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du mener at barn er noe mennesker får fordi sex er godt tar du feil, for er ikke mennesker og delfiner de eneste artene i verden som kjenner nytelse under sex? Jeg tror egentlig du overdriver fortiden, for jeg tror det alltid har vært ganske syke greier rundt sex. Bare at idag har flere verktøy og kunnskap til å navigere dette litt bedre, men fortsatt med uhell for vi er jo samme art som vi bestandig har vært. Men vi for mange så treneger vi i det minste ikke å sex om vi ikke vil, å kan avstå helt fra forhold også. Flere valg idag, å det er sikkert mye vondt, men det var det før også på andre måter. Anonymkode: fdc2a...087 Ok, la meg forklare noe innlysende.ø, biologi. Sex, for alle dyr, mennesker er også her, formerer seg gjennom sex. Vi har sex fordi det er fantastisk godt, og hormoner utenfor vår kontroll drar oss i den retningen, å ha sex. Konsekvensen av sex for alle dyr er å få avkom. Vi har oppfunnet prevensjon og abort for å nettopp kunne dyrke sexen helt fritt. Men vi har ikke klart å endre hormonene, følelsene, det indre som skjer når vi har sex. Sex er fortsatt et middel for tilknytning, fordi vår biologi ikke har tilpasset seg noen form for prevensjon. Er man ikke klar over dette, så respekterer man heller ikke sex og alt det kan føre med seg. Anonymkode: f5806...fa0 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #26 Skrevet 6. juni 2024 Du kommer til å miste den vanvittige sexen hvis du får ham. Ulykkeligheten er det som nærer lykken du føler når du endelig får noen timer sammen med ham. Han er heroinet ditt. Been there done that. Masse Lidenskap I ulykkelig kjærlighet. Anonymkode: 619a2...dc3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #27 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du forstår ikke sammenligningen. Jeg sammenligner ikke deg med en rusmisbruker, men sex og rus. Men du er ikke interessert i å forstå? Du gjør som du vil 🤷♂️ Anonymkode: f5806...fa0 Hvorfor sammenligner du sex og rus?? Rus har mange negative konsekvenser. Det har ikke sex. Du sier at rusmisbrukere ikke vil innse hvor skadelig det de gjør er. Det er jeg enig i. Hvorfor er sex så skadelig? Det gir ikke mening det du sier. Anonymkode: 92570...e23
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #28 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ok, la meg forklare noe innlysende.ø, biologi. Sex, for alle dyr, mennesker er også her, formerer seg gjennom sex. Vi har sex fordi det er fantastisk godt, og hormoner utenfor vår kontroll drar oss i den retningen, å ha sex. Konsekvensen av sex for alle dyr er å få avkom. Vi har oppfunnet prevensjon og abort for å nettopp kunne dyrke sexen helt fritt. Men vi har ikke klart å endre hormonene, følelsene, det indre som skjer når vi har sex. Sex er fortsatt et middel for tilknytning, fordi vår biologi ikke har tilpasset seg noen form for prevensjon. Er man ikke klar over dette, så respekterer man heller ikke sex og alt det kan føre med seg. Anonymkode: f5806...fa0 Du trenger ikke fortelle meg at sex fører til barn, jeg vet det og det var ikke det jeg kommenterte heller? Du sier mennesker vil ha barn fordi sex er godt. Men andre arter som ikke har nytelse, får barn. Hormoner har de muligens, men ikke stimuli. Jeg kan om prevensjon. Når det kommer til resten, så varierer det så mye fra person til person. Jeg blir knyttet uten sex, jeg blir ikke nødvendigvis knyttet med sex. Det er alt for komplisert til å love at SÅNN er det for alle. Å jeg tenker egentlig at abort og prevansjon ikke er for å dyske sex, men for å unngå å få barn. Ingen sier vi MÅ ha sex. Eller noen, men de bør jo kanskje helst i fengsel om det ikke er samtykke. Å gå på prevensjon og å ha sex, betyr heller ikke at du ikke har sex med noen du er knyttet til, får litt anti prevensjons vibber av deg, men kan ta feil. Anonymkode: fdc2a...087
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #29 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor sammenligner du sex og rus?? Rus har mange negative konsekvenser. Det har ikke sex. Du sier at rusmisbrukere ikke vil innse hvor skadelig det de gjør er. Det er jeg enig i. Hvorfor er sex så skadelig? Det gir ikke mening det du sier. Anonymkode: 92570...e23 Du ser ikke at sex kan være skadelig? Du ser ingen negative konsekvenser sex kan ha? Vet du noe om hva som skjer i kroppen din når du har sex? Sex gjør at kroppen skiller ut mange ulike hormoner, de samme hormonene som skilles ut ved ulike rusmidler, derav sammenligningen. Rusmidler i seg selv trenger ikke bare å være negativt, men det er misbruket som er farlig og skadelig. Sex er også noe som kan misbrukes, og det kan vise seg ved at det er spenningen man jager etter. I ethvert forhold så må nødvendigvis denne voldsomme spenningen dempe seg med tiden. Det skjer fordi man blir vant med denne rusen man tidlig i relasjonen fikk under sex. Og når man er i en slik ubalansert relasjon som TS er i, så vil denne spenningen opprettholdes. Den vil gi deg mye glede i øyeblikket, men mye smerte etterpå. Som en annen sier over her, så vil spenningen forsvinne om du skulle få han. Veien du vil holde deg på vil gi økt smerte og mindre glede etterhvert som du velger å fortsette relasjonen. Anonymkode: f5806...fa0 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #30 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke fortelle meg at sex fører til barn, jeg vet det og det var ikke det jeg kommenterte heller? Du sier mennesker vil ha barn fordi sex er godt. Men andre arter som ikke har nytelse, får barn. Hormoner har de muligens, men ikke stimuli. Jeg kan om prevensjon. Når det kommer til resten, så varierer det så mye fra person til person. Jeg blir knyttet uten sex, jeg blir ikke nødvendigvis knyttet med sex. Det er alt for komplisert til å love at SÅNN er det for alle. Å jeg tenker egentlig at abort og prevansjon ikke er for å dyske sex, men for å unngå å få barn. Ingen sier vi MÅ ha sex. Eller noen, men de bør jo kanskje helst i fengsel om det ikke er samtykke. Å gå på prevensjon og å ha sex, betyr heller ikke at du ikke har sex med noen du er knyttet til, får litt anti prevensjons vibber av deg, men kan ta feil. Anonymkode: fdc2a...087 Nei, jeg sier ikke at man vil ha barn fordi sex er godt. Hvor leser du dette? Jeg sier at hadde ikke sex vært godt hadde vi ikke hatt sex, og sex er veien til barn. Det er naturens måte å få oss til å formere oss. Driftene overstyrer fornuften. Denne mangelen på fornuft ser vi i form av utroskap, uplanlagte graviditeter m.m Du må få de vibbene du bare vil av meg. Det er ikke så relevant. Vi er alle ulike, men vi fungerer likevel på akkurat samme måte. Du vil finne de samme molekylene i meg som i deg, og vi har et tilnærmet likt dna ved at vi begge er mennesker. Anonymkode: f5806...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #31 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du ser ikke at sex kan være skadelig? Du ser ingen negative konsekvenser sex kan ha? Vet du noe om hva som skjer i kroppen din når du har sex? Sex gjør at kroppen skiller ut mange ulike hormoner, de samme hormonene som skilles ut ved ulike rusmidler, derav sammenligningen. Rusmidler i seg selv trenger ikke bare å være negativt, men det er misbruket som er farlig og skadelig. Sex er også noe som kan misbrukes, og det kan vise seg ved at det er spenningen man jager etter. I ethvert forhold så må nødvendigvis denne voldsomme spenningen dempe seg med tiden. Det skjer fordi man blir vant med denne rusen man tidlig i relasjonen fikk under sex. Og når man er i en slik ubalansert relasjon som TS er i, så vil denne spenningen opprettholdes. Den vil gi deg mye glede i øyeblikket, men mye smerte etterpå. Som en annen sier over her, så vil spenningen forsvinne om du skulle få han. Veien du vil holde deg på vil gi økt smerte og mindre glede etterhvert som du velger å fortsette relasjonen. Anonymkode: f5806...fa0 Ts her. Jeg syns fremdeles sammenlikningen er dårlig. Det skal mye til for at sex blir skadelig. Det påvirker ingen andre deler av livet mitt i negativ forstand. Som beskrevet i hovedinnlegget opplever jeg det både deilig og vondt. Dersom det blir mer vondt enn deilig ønsker jeg jo ikke å fortsette. Anonymkode: 92570...e23
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #32 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg syns fremdeles sammenlikningen er dårlig. Det skal mye til for at sex blir skadelig. Det påvirker ingen andre deler av livet mitt i negativ forstand. Som beskrevet i hovedinnlegget opplever jeg det både deilig og vondt. Dersom det blir mer vondt enn deilig ønsker jeg jo ikke å fortsette. Anonymkode: 92570...e23 Hva var det Ibsen sa? Tar du livsløgnen fra et menneske osv… Lykke til. Anonymkode: 46603...d07 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #33 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Jeg syns fremdeles sammenlikningen er dårlig. Det skal mye til for at sex blir skadelig. Det påvirker ingen andre deler av livet mitt i negativ forstand. Som beskrevet i hovedinnlegget opplever jeg det både deilig og vondt. Dersom det blir mer vondt enn deilig ønsker jeg jo ikke å fortsette. Anonymkode: 92570...e23 Vel, det kan påvirke din måte å skape fremtidige sunne relasjoner på. Når du da er avhengig av å ha et forhold som må inneholde et slikt element av spenning. Det kan også føre til en dårlig relasjon til menn generelt. Anonymkode: f5806...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #34 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg sier ikke at man vil ha barn fordi sex er godt. Hvor leser du dette? Jeg sier at hadde ikke sex vært godt hadde vi ikke hatt sex, og sex er veien til barn. Det er naturens måte å få oss til å formere oss. Driftene overstyrer fornuften. Denne mangelen på fornuft ser vi i form av utroskap, uplanlagte graviditeter m.m Du må få de vibbene du bare vil av meg. Det er ikke så relevant. Vi er alle ulike, men vi fungerer likevel på akkurat samme måte. Du vil finne de samme molekylene i meg som i deg, og vi har et tilnærmet likt dna ved at vi begge er mennesker. Anonymkode: f5806...fa0 Da er det det du sier, for mennesket er ikke eneste dyr på kloden, å det er feil å tro at nytelses aspektet fører til barn, for hvorfor i huleste får de andre dyrene barn da? AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde ikke sex vært digg og full av herlige belønninger, så hadde insentivet for å få barn forsvunnet Det var denne settningen. Ikke prøv å bånd med meg over like molekyler, vi er ikke venner 😅 Anonymkode: fdc2a...087
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #35 Skrevet 6. juni 2024 Du er hekta,han er heroinet ditt. Det lyser opp i belønningsenteret i hjernen din hver gang du har sex med ham. Les om hekt. Anonymkode: 619a2...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #36 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det det du sier, for mennesket er ikke eneste dyr på kloden, å det er feil å tro at nytelses aspektet fører til barn, for hvorfor i huleste får de andre dyrene barn da? Det var denne settningen. Ikke prøv å bånd med meg over like molekyler, vi er ikke venner 😅 Anonymkode: fdc2a...087 Fortsatt, klarer du ikke å lese det jeg har skrevet her i de kommentaren du har valgt deg ut? det er virkelig ikke det jeg sier, så ikke tilegn meg noen meninger når du ikke klarer å lese. Jeg skal prøve en gang til. Du mener jeg sier at vi får barn fordi sex er godt. Men jeg sier at sex er måten vi formerer oss på. Hadde sex vært veldig vondt, så ville vi ikke hatt sex. Men naturen har gitt oss et insentiv til å ha sex, naturen har gjort at vi opplever sex som noe helt fantastisk. Og naturen har også gjort at det er gjennom sex vi formerer oss. Så, det ville vært en veldig dårlig strategi for våres biologi om naturen hadde gjort at menn og kvinner opplevde sex som noe veldig smertefullt. La oss rent hypotetisk si at konsekvensen av sex hadde vært en umiddelbar smertefull fødsel. Hadde du likevel valgt å ha sex? Hadde du stolt på prevensjonen? Heldigvis har naturen også gjort biologien til kvinnen såpass robust, og kjører på med hormoner for at hun skal kunne gjennomgå et svangerskap. At sex er godt, er et verktøy naturen bruker for at vi skal ønske å ha sex. Anonymkode: f5806...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #37 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da er det det du sier, for mennesket er ikke eneste dyr på kloden, å det er feil å tro at nytelses aspektet fører til barn, for hvorfor i huleste får de andre dyrene barn da? Det var denne settningen. Ikke prøv å bånd med meg over like molekyler, vi er ikke venner 😅 Anonymkode: fdc2a...087 Og nei, vi trenger ikke å være venner 😊 men vi må da kunne snakke sammen og forstå hverandre Anonymkode: f5806...fa0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #38 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er hekta,han er heroinet ditt. Det lyser opp i belønningsenteret i hjernen din hver gang du har sex med ham. Les om hekt. Anonymkode: 619a2...dc3 Ts her. Jeg har lest om hekt. Det er verre enn det jeg opplever med å være (u)lykkelig forelsket. Anonymkode: 92570...e23
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #39 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og nei, vi trenger ikke å være venner 😊 men vi må da kunne snakke sammen og forstå hverandre Anonymkode: f5806...fa0 Bare om du kommer over på min side. Anonymkode: fdc2a...087
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #40 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da er det det du sier, for mennesket er ikke eneste dyr på kloden, å det er feil å tro at nytelses aspektet fører til barn, for hvorfor i huleste får de andre dyrene barn da? Det var denne settningen. Ikke prøv å bånd med meg over like molekyler, vi er ikke venner 😅 Anonymkode: fdc2a...087 En liten kommentar til 😁 alle dyr har drifter. Hos de fleste dyr så er det snakk om parringstid - fullstendig styrt av hormoner som setter i sving driftene. Drifter de ikke har noen kontroll over, klokken sier bare sex. Flere dyr har også sex for fornøyelsens skyld, selv utenom parringstider. Flere dyr prøver å parre seg med andre arter Anonymkode: f5806...fa0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå