Gå til innhold

Varsle avisen om mobbing og trakkasering på arbeidsplassen over flere år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mulig å varsle Arbeidstilsynet kanske?

Anonymkode: 233f7...b05

De hjelper jo ikke og sjefen skjønner hvem som har varslet...

Anonymkode: e313c...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalaviser tar anonyme saker garantert.

Skjønner hvordan du har det. Jeg går på VGS da. Jeg meldte fra om mobbing til lærer og så til rektor og ingen gjør noe. Alrig følt meg så dritt. Angrer på at jeg begikk sosialt selvmord for saken da. Så tenk på det også.

Sender deg en klem :klem3:

Anonymkode: c86f8...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte avisen og være anonym. Siden dette er en sak som har blitt varslet om i linjer der som du jobber, men ingenting skjer eller det ikke blir fulgt opp så kan det være greit at media løfter det frem? Husk å være anonym, for står du frem med navn så er ofte konsekvensene store…..

Anonymkode: 549f4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 21.03):

Er det innafor? 

Ledelsen gjør ingenting, jeg har stått i en kamp i mange år. Dette er derfor helsevesenet går under. Ingen har lyst å bli værende. De unge blir mobbet og latterliggjort av de som er litt "eldre". Burde man varsle avisen for å få fram et poeng? 

Anonymkode: f6e03...25c

Du kan bare varsle, hvis du vil ha enda mer trøbbel. 
Media skal og forholde seg til vær varsom plakaten, og ikke gå inn i pågående konflikter på en arbeidsplass. 
Søk deg bort fremfor å tro at du kan frelse verden.

Anonymkode: 3e1e5...d17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 22.37):

Anonymkode: 4689b...63b

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 21.47):

Gå til avisa og ditt navn blir søkbart for all framtid og nye potensielle arbeidsgivere gir deg avslag i tilfelle du er en bråkebøtte.

Nei, jeg tror deg, men de som ansetter tar ingen sjanse, det er et mareritt å bli kvitt folk man ikke kan ha ansatt. 
Anonyme varslingssaker gjennom media er det ingen som tar, noen må stå fram for det skal være noe å skrive om.

Dette er en fagforeningssak, men du har vel ikke betalt kontigenten din og da så. 

Anonymkode: 83386...dad

Dette. Jeg er selv tillitsvalgt og har fulgt opp varslingssaker den veien. Det har en veldig kostnad for alle som varsler, og det skal tungtveiende grunner til å varsle. Og selv da ville jeg bedt vedkommende tenke seg om grundig.

Min anbefaling: Bytt jobb.

Anonymkode: 74bcd...703

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det innafor? 

Ledelsen gjør ingenting, jeg har stått i en kamp i mange år. Dette er derfor helsevesenet går under. Ingen har lyst å bli værende. De unge blir mobbet og latterliggjort av de som er litt "eldre". Burde man varsle avisen for å få fram et poeng? 

En litt annen sak, men vi var noen som gikk til media etter å ha prøvd både lokalt oppover, fagforening og til og med lokale politikere. Vi var tre så vidt jeg husker som snakket med en journalist, og bare det i seg selv førte til at saken løste seg. Jeg har ikke innsikt i hvordan, men spekulerer i om det var journalisten som tok kontakt med de lederne det angikk for kommentar, og at det i seg selv førte til at det ble litt brann i rosenes leir.

Som flere her nevner, ikke gjør noe offentlig, ikke la journalister bruke deg som annet enn anonym kilde, og aller helst bør du ha flere med deg på det. Og begynn å søke nye jobber, det gjorde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Jeg er selv tillitsvalgt og har fulgt opp varslingssaker den veien. Det har en veldig kostnad for alle som varsler, og det skal tungtveiende grunner til å varsle. Og selv da ville jeg bedt vedkommende tenke seg om grundig.

Min anbefaling: Bytt jobb.

Anonymkode: 74bcd...703

Ok, man bytter jobb, men tidligere arbeidsgiver kan fortsatt trash talke deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon og har vurdert mange ganger og gå til pressen. Så jeg sier ; go for it og stå med rak rygg i det ❤️ 

Jeg er så nær penjonsalder at jeg frykter intet og om ikke før så skal jeg gå ut av arbeidsplassen siste dagen og rope ut om urettferdighet og råtne folk. Da kommer navn fram! 

Anonymkode: ea8fc...ed7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er i samme situasjon og har vurdert mange ganger og gå til pressen. Så jeg sier ; go for it og stå med rak rygg i det ❤️ 

Jeg er så nær penjonsalder at jeg frykter intet og om ikke før så skal jeg gå ut av arbeidsplassen siste dagen og rope ut om urettferdighet og råtne folk. Da kommer navn fram! 

Nemlig, pensjonsalder. Men for dem som har mange år i arbeidslivet foran seg er det ikke lurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor? 

Nei, det er det mange flere grunner til.

Anonymkode: 1fcf0...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nemlig, pensjonsalder. Men for dem som har mange år i arbeidslivet foran seg er det ikke lurt 

Noen må ha ryggrad og stå opp uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen må ha ryggrad og stå opp uansett! 

De som har råd til å aldri få jobb igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsle til arbeidstilsynet, evt. helsetilsynet eller statsforvalteren, siden det virker som det er helsevesenet.

Anonymkode: d4561...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Varsle til arbeidstilsynet, evt. helsetilsynet eller statsforvalteren, siden det virker som det er helsevesenet.

Anonymkode: d4561...722

Har du varslet til Arbeidstilsynet før? 

Det eneste jeg har hørt fra dem er: vi blander oss ikke, vi har ikke kapasitet, vi gir generelle råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...