Gå til innhold

Ha med barn på foreldremøte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei. En voksen går

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje nettopp derfor det funket før,barna fikk øve på dette ved å delta på møtene. Barn lærer jo ikke å underholde seg selv uten å øve på det. Og idag er alt så tilrettelagt at den treningen får de ikke. 

Anonymkode: ee90c...b26

Joa. Men møtene er ikke et sted å starte med den opplæringen. De må være godt tilvent «vent», «nei», «finn på noe å leke, mamma er opptatt med noe» før man tester det ut i en setting hvor det får konsekvenser for alle andre i tillegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal på vprt første foreldremøte med barnehagen før barnet begynner der til høsten. Er det greit at vi tar med barnet dit? Vi har ingen til å være barnevakt, 

Anonymkode: fef49...68b

Nei Pls ikke gjør det 😅. Da burde en være hjemme med barnet. Blir bare tull å ha med, ingen følger med hva de voksne sier da 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi får ikke ha med i vår barnehage, og jeg synes det er helt merkelig! Alle årsmøter i foreninger jeg er i kan man ha med barna. På steinerskolen får man ha med unger, men offentlig barnehage,  nope. 

Da får de tåle at ingen aleneforeldre møter opp tenker jeg. 

Anonymkode: ee90c...b26

De fleste aleneforeldre er single foreldre, bare ikke i parforhold med den andre forelderen. Så en går på møtet og den andre har. ungen. Eller man får barnevakt. Eventuelt går det an å droppe møtet de gangene man ikke får det til. 

Anonymkode: d380f...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Hater når noen har med barn på møtet. 
Det forstyrrer, og det er ikke så enkelt å ta opp ting når det er barneører der. 

Mulig ditt barn er lite, men det setter standarden, og når 4-5 åringene er med så kan man ikke si noe uten at de får det med seg. 

Håpløst.

Anonymkode: 86c5f...c0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det kommer litt an på alderen osv jeg. Er det et spedbarn (står ikke noe om alder), og ungen likevel sover i vogn eller er ganske rolig av seg så ser jeg ikke problemet… 

Her pleier foreldremøter å være midt i leggetiden til ungen , så hadde hun vært yngre hadde jeg bare lagt henne i vognen😅 

Men når dere er to foreldre tilgjengelig så tenker jeg det er mer naturlig at en av dere drar på møte, og den andre blir hjemme med barnet. 

Anonymkode: d9fb4...f58

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage kunne man ta med barnehagebarn, om det var helt krise og så ble de passet på av assistenter i barnehagen mens foreldrene var på foreldremøte

Anonymkode: a8ee1...c79

AnonymBruker
Skrevet
Marimma skrev (27 minutter siden):

Det var mulig før fordi alle foreldre lærte barna å underholde seg selv. Det hører til unntakene i dag, ungene henger fast i foreldrene og krever underholdning.

Ja. Finnes ikke et barn som ikke vil komme og avbryte forelderen sin. Før kunne de leke ute og respektere at de ikke hadde tilgang på voksne til de voksne selv kom ut. 

Anonymkode: dee75...cba

Skrevet

I vår barnehage er det vanligvis bare en forelder som er med, men dersom hen er alene om barnet eller den andre foresatte jobber turnus og de ikke får barnevakt så hender det at barnet er med :) hjemme hos oss jobber begge på dagtid og da blir en hjemme med barna, så bytter vi på hvem som drar ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...