Gå til innhold

Ha med barn på foreldremøte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på vprt første foreldremøte med barnehagen før barnet begynner der til høsten. Er det greit at vi tar med barnet dit? Vi har ingen til å være barnevakt, 

Anonymkode: fef49...68b

Skrevet

Det må du spørre barnehagen om, ikke random folk på KG.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør en forelder være hjemme..Man har ikke barn med på foreldremøte. Men spør bhg hvordan de praktiserer det. Kanskje det er greit i deres bhg

Anonymkode: ef4a5...99d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig at bare en forelder deltar på foreldremøte. Jeg har opplevd at barn har vært med, men det er ingen ønskesituasjon.. 

Anonymkode: 59334...796

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi får ikke ha med i vår barnehage, og jeg synes det er helt merkelig! Alle årsmøter i foreninger jeg er i kan man ha med barna. På steinerskolen får man ha med unger, men offentlig barnehage,  nope. 

Da får de tåle at ingen aleneforeldre møter opp tenker jeg. 

Anonymkode: ee90c...b26

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanlig at bare en forelder deltar på foreldremøte. Jeg har opplevd at barn har vært med, men det er ingen ønskesituasjon.. 

Hvorfor er det ikke en ønske situasjon? Når jeg vokste opp var alle med på dugnader og foreldremøter. Ungene lekte og de voksne gjennomgikk møteagenda.  Det var kjempe trivelig. Etterpå var det gjerne kaffe, saft og noe kjeks og frukt. Alle foreldre ble godt kjent og klassebilde var alltid topp på de skolene som hadde det slik hvor jeg og mine søsken gikk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ikke en ønske situasjon? Når jeg vokste opp var alle med på dugnader og foreldremøter. Ungene lekte og de voksne gjennomgikk møteagenda.  Det var kjempe trivelig. Etterpå var det gjerne kaffe, saft og noe kjeks og frukt. Alle foreldre ble godt kjent og klassebilde var alltid topp på de skolene som hadde det slik hvor jeg og mine søsken gikk. 

Fordi barn ikke er stille. 

Jeg liker å treffe foreldre med barn i andre anledninger, men ikke i et møte hvor det er meningen å høre på noen 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere tropper ikke opp med små barn på slep når dere faktisk er to som er tilgjengelige den kvelden. Det holder at en av dere drar på foreldremøtet.

Anonymkode: fc7e2...fdc

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært på foreldre møtte der en har med unger i bhg. Vet noen har hatt med på skolen,men da har ungene lekt ute og fått klar beskjed de ska være ute.

Unger forstyrrer fort et møtte, og enkelte ganger blir ting tatt opp som ikke nødvendigvis barna trenger å høre

Anonymkode: f594b...b20

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage går det helt fint, men det er som regel nye foreldre som da gjerne vil komme begge to som har med barnet. Andre ganger dukker kun 1 forelder opp.

Anonymkode: 6760b...c24

AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: e6fcb...d21

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre barnehagen. Men på generelt grunnlag er svaret nei. Det er ment som et informasjonsmøte for foreldre, og barn som leker, løper rundt og lager lyd forstyrrer alle. 
Løsningen for dere er at en av dere går på møtet. Den andre passer barnet. 

Anonymkode: 34a03...700

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville spurt barnehage. Mange aleneforeldre har kanskje ikke noe valg, så mulig det er helt akseptert!

AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere alenemødre som har med barna på foreldre møte, ikke alle har mulighet til noe annet.

Anonymkode: f4aa2...a2e

Skrevet

Nei...vi er alltid en hjemme. Vi har en på skolen og når vi har foreldre.møter deg kan ikke barna være med...det er jo de vi skal snakke om. Om det da ikke er møte MED barna 

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt med en 9-åring på foreldremøte på skolen, men da satt hun ikke i samme rom. Yngre enn det - heeelt uaktuelt, ihvertfall ikke barnehagebarn. 

Alle kan skaffe barnevakt bare de prøver.

Anonymkode: 3e242...5da

AnonymBruker
Skrevet

Da vår barnehage hadde møte for de som skulle begynne i barnehagen var det et felles møte sammen med 3 andre barnehager som er i samme område (kommunale). Det var 2 stykker som hadde med barn av alle foreldrene som kom. Det møtet var ganske tidlig på ettermiddagen da så jeg fikk søsteren min til å passe barnet siden mannen jobbet kveld. De to barna var ganske rolige da. Mitt barn kunne ikke vært med på noe sånt da hadde jeg ikke fått med meg noe. Ikke at det var veldig nyttig egentlig, det var veldig overfladisk og lite konkret praktisk info. Fikk mest info av å gå på besøksdagene de hadde satt opp for nye barn i juni :) 

I første foreldremøtet i barnehagen etter at vi startet tror jeg ingen hadde med barn. Da var jeg hjemme med barnet og mannen dro i møtet. Han sa de fleste bare stilte 1 forelder på det møtet. 

Anonymkode: f1413...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var mulig før fordi alle foreldre lærte barna å underholde seg selv. Det hører til unntakene i dag, ungene henger fast i foreldrene og krever underholdning.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

TS snakker om et foreldremøte for barn som skal starte i barnehagen nå til høsten... Barnet er sannsynligvis mellom 9 og 15 mnd et sted. Man setter ikke bare de fra seg sammen med andre 9-15 mnd gamle barn og ber dem leke sammen mens foreldrene har møte 😄

Anonymkode: f1413...a38

AnonymBruker
Skrevet
Marimma skrev (1 minutt siden):

Det var mulig før fordi alle foreldre lærte barna å underholde seg selv. Det hører til unntakene i dag, ungene henger fast i foreldrene og krever underholdning.

Kanskje nettopp derfor det funket før,barna fikk øve på dette ved å delta på møtene. Barn lærer jo ikke å underholde seg selv uten å øve på det. Og idag er alt så tilrettelagt at den treningen får de ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...