Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

MarenogAron skrev (20 timer siden):

Jeg tror de dreper Anette nå. Er ingen som tror hun er forræder, så det blir vanskelig å få stemt ut henne i finalen.

Tror det er omvendt.. Forræderne vil ha hun ved siden av seg i finalen.. fordi hun kommer ikke til å stemme Mia eller Gaute uansett. Kan tenke meg de tar ut Thomas. Så Stemmer Anette, Gaute, Mia og Chris ut Magan. Hvis de forstsetter, så ryker Chris. 

Mia sliter, og kan få Chris og Magan mot seg.. Men kan bli reddet av Anette og Gaute.. Spørs hva slags tvister som kommer selsagt, og om en av dem får sjansen til å måtte avsløre en annen eller noe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trompeten skrev (3 timer siden):

Det er noen spørsmål jeg ønsker svar på, som jeg håper dere kan hjelpe meg med. 

-Fikk vi vite hvem som fikk skjoldet? Eneste jeg vet er at Ylva ikke fikk den.. 

Du kan se det her:

https://www.tv2.no/video/underholdning/se-hvem-som-fikk-skjoldet/zopQCZueMa-20270966

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 timer siden):

Nettopp. Så hva er da poenget med å stemme ut forrædere da? Før siste program. 

Det lureste for de lojale (på individnivå, evt små grupper) er jo egentlig å finne ut hvem forræderne er, og la være å stemme dem ut, men la dem være med til finalen - for så å knerte dem da. Men den taktikken er det ingen som har brukt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trompeten skrev (13 timer siden):

Det er noen spørsmål jeg ønsker svar på, som jeg håper dere kan hjelpe meg med. 

-Fikk vi vite hvem som fikk skjoldet? Eneste jeg vet er at Ylva ikke fikk den.. 

-De har vært veldig på 0-er gruppa tidligere. Hvorfor reagerer ikke Ylva tidligere, når det bare var hun og Mia igjen. Verken Mia eller Ylva spiller på det, og det blir aldri et tema. Nå er det kun Mia, men for meg virker det så rart å stemme i blinde, fremfor å bruke det som et argument. 

-Ingen som reagerer på at Gaute og Mia har merkelig stemmemønster? Mulig det er flere som har det.. Uansett forståelig at man overtenker og blir lett påvirkelig. Men at Gaute (og Mia) ikke blir grilla er for meg en gåte. De kan umulig være overbevisende når de går i grupper og skal jakte.

Hvis Thomas hadde vært forræder ville han ikke satt seg så i fare ved å havne i grotte osv. Tipper det er han som ryker siste natt pga det, fordi Anette er påvirkelig, Magan er forvirrende og Chris er alliert (med forræderne). Tipper Gaute vinner hele greia (Anette står igjen sammen med han), men blir uansett spennende

Det har vært lite snakk om stemmemønster i denne sesongen, i alle fall av det vi har sett. Kanskje de ikke har igjen noen deltakere som er spesielt analytiske? De fleste spiller jo litt i hytt og gevær, av dem som er igjen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (13 timer siden):

Det har vært lite snakk om stemmemønster i denne sesongen, i alle fall av det vi har sett. Kanskje de ikke har igjen noen deltakere som er spesielt analytiske? De fleste spiller jo litt i hytt og gevær, av dem som er igjen. 

Det er vel fordi de allerede tidlig avdekket at hvem folk stemmer på ikke egentlig sier så mye om hvem som er forræder. De har jo sett at Forræderne stemmer på hverandre hvis de forstår at en av dem ryker, eller for å kaste mistanke vekk fra seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (På 10.11.2024 den 23.30):

Det lureste for de lojale (på individnivå, evt små grupper) er jo egentlig å finne ut hvem forræderne er, og la være å stemme dem ut, men la dem være med til finalen - for så å knerte dem da. Men den taktikken er det ingen som har brukt. 

Nemlig!! Hvis man føler seg helt sikker på hvem som er forræder, så er jo det enkleste å IKKE stemme ut den personen. Det å få nye forrædere hele tiden, gjør det jo bare vanskeligere. Så de gjør det jo bare verre for seg selv når de stemmer ut en forræder faktisk...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susan Sto Helit skrev (På 11.11.2024 den 14.03):

Det er vel fordi de allerede tidlig avdekket at hvem folk stemmer på ikke egentlig sier så mye om hvem som er forræder. De har jo sett at Forræderne stemmer på hverandre hvis de forstår at en av dem ryker, eller for å kaste mistanke vekk fra seg selv.

Hvis en av dem kommer til å ryke, ja. Men det kan være mer interessant å se på stemmemønster i tidligere runder hvor den avslørte forræderen ikke var i fare for å ryke. Ikke at det er noen garanti, men likevel interessant.

Cookie123 skrev (17 timer siden):

Nemlig!! Hvis man føler seg helt sikker på hvem som er forræder, så er jo det enkleste å IKKE stemme ut den personen. Det å få nye forrædere hele tiden, gjør det jo bare vanskeligere. Så de gjør det jo bare verre for seg selv når de stemmer ut en forræder faktisk...

Ja, de gjør det. Men det er vel vanskelig å organisere i praksis? Jeg vet ikke. Kanskje vil det øke risikoen for at man ryker selv? Man må jo stole 100% på alle man evt deler en slik taktikk med, og vi har jo sett at de fleste faktisk ikke klarer å plukke ut forræderne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikio skrev (3 minutter siden):

Magan, Magan, Magan, Magan, Magan😫😫😫😫

Enig, men sikkert ikke så lett å tenke klart på slutten der, haha🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de fulgt med ved frokosten så hadde de forstått at Mia er forræder. Thomas kom jo inn og sa at han visste at to av de  tre som var der er forræder. Så sier Mia at det kan jo være Chris også, da røpet hun jo at hun visste at det var Chris som kom og ikke Annette…

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden):

Hadde de fulgt med ved frokosten så hadde de forstått at Mia er forræder. Thomas kom jo inn og sa at han visste at to av de  tre som var der er forræder. Så sier Mia at det kan jo være Chris også, da røpet hun jo at hun visste at det var Chris som kom og ikke Annette…

Men visste ikke egentlig alle som var igjenn på daværende tidspunkt att Mia var forræder uansett? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym35445 skrev (5 minutter siden):

Men visste ikke egentlig alle som var igjenn på daværende tidspunkt att Mia var forræder uansett? 

Eller visste gjorde di jo ikke, men var ganske så sikre i hvertfall. Reagerte også på att Mia og Gaute snakket så åpent om tatikk i starten av frokosten. Di kunne vell ikke vite om noen stod og lyttet utforbi…

Endret av anonym35445
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forræder 2024 ble et antiklimaks fra tidligere sesonger.

Med tafatte og svake forrædere på løpende bånd, med produksjonsblemme i bilderøping, med matematikk meg her og der, med episoder som er sync'et ihjel, med mange dårlige og kjedelige sølvkonkurranser, og med middels svak casting der de få spennende røk ut tidlig. 

Det var veldig lite mind games og omvendt psykologi. Forræderne fikk heller ingen oppdrag som måtte løses underveis.

Et finalebord med Mia, Gaute, Thomas, Magan og Chris.... kan det bli tammere enn det? 
I det minste en mager trøst at snille Anette ble drept på natta før finalen, for hun hadde enda mindre i seg.
Og hvorfor i huleste fikk Mia "kjøpe" seg ut fra den blemma hun hadde satt seg i med å få identiteten til Gaute for 25 sølvbarer? Om hun ikke hadde fått kjøpe seg ut så kunne det straks tatt seg opp, men neida... spillet uteble i kjent stil.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som vant sølvet eller ikke.
Men til slutt greit at Gaute stakk av med sølvet blant Magan og Chris.
Og beklager Chris, jeg synes ikke synd på deg for å ha blitt lurt.

Jeg gir sesongen terningskast 3-. Og da er jeg raus fordi det tok seg litt opp de siste episodene.
Men dette var ikke Forræder i sin engasjerende kjente stil.

God at spillet nå er avsluttet. God helg! 😊

Endret av Ctrl
  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedeligste sesongen ever. Herre Jesus er det mulig.

- Produksjonen ødela fullstendig med bildefadesen. De hadde ikke planlagt eller regnet ut hvor gode hint det ville gi. Skivebom!! Det var ikke flaks at tre forrædere røk ut på samlebånd - det var matematikk. Mads Hansen argumenterer på Instagram for at det var flaks, men innerst inne skjønner han også at dette var ødeleggende.

- Tidenes kjedeligste casting. Er det noen grunn til at en suksess som Forræder skal trenge å slite med castingen? Anette, Ylva, Johanne, Veronica og Chris gjorde ingenting hele sesongen, og virket som de kjedet både seg selv og oss seere.

- Gøyale spillere som Håvard, Sverre og TIX røk ut altfor tidlig. Det er ikke produksjonen sin feil at de røk ut, men det er produksjonen sin feil at det var kjedelige spillere med.

- Hvem fikk egentlig det skjoldet som vi skulle få se i neste episode?

- Magan i siste episoden, som stemte for å avslutte! "Jeg er fornøyd med at det er vi fire som står igjen, jeg". HALLO! Her ødela han spillet for seg selv og de andre lojale. Det virket som han ikke skjønte reglene, og at han stemte for at den gjenværende forræderen skulle vinne. Enten forstod han ikke reglene, eller så ga han bare faen. Jeg vet ikke hva som er verst.

Jeg kommer ikke til å se neste sesong. Dette ble for dumt.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dum klarer Magan å være. Vil avslutte spillet med forrædere igjen.. 

Han er jo egentlig på sporet, men tuller det til. Fullstendig uberegnelig.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DelvisPresley skrev (10 minutter siden):

Mange fuck’ups på oppløpssiden ja! Først Thomas som kødder til oppgaven og pusler ferdig MIA sitt bilde, så Magan som stemmer for å avslutte og ødelegger det som kunne vært et perfekt setup for å få ut Gaute, så avrunder Chris med å velge å stole på Gaute som åpenbart har groomet han i 14 dager.

For et surr. 

Tviler på at det blir så voldsomt med byturer og København reiser på de to da 😂

Endret av Anononyma
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (10 minutter siden):

Anononyma skrev (Akkurat nå):

Mange fuck’ups på oppløpssiden ja! Først Thomas som kødder til oppgaver og pusler ferdig MIA sitt bilde, så Magan som stemmer for å avslutte og ødelegger det som kunne vært et perfekt setup for å få ut Gaute, så avrunder Chris med å velge å stole på Gaute som åpenbart har groomet han i 14 dager.

For et surr. 

Det var vel bare Gaute som ville avslutte spillet før siste runde, - Magan og Chris ville fortsette.

Veldig glad for at en forræder vant forøvrig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i att dette har vært en kjedelig å lite spennende sesong. Kjedelige oppdrag og ikke minst deltakere. Jeg likte veldig godt sesong 2 der alle deltakerne kom inn som par. Håper dem kjører det konseptet på nytt igjen. Og med den kniven der man fikk dobbel stemme i rådsalen. Hva skjedde med den?

Endret av anonym35445
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (14 minutter siden):

Det var vel bare Gaute som ville avslutte spillet før siste runde, - Magan og Chris ville fortsette.

Veldig glad for at en forræder vant forøvrig!

Eh nei? Magan føkka opp med å stemme avslutt i nest siste runde. Hadde han stemt fortsett, ville det vært Magan og Thomas mot Gaute.

Endret av Anononyma
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...