Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om hvor man kan faa fri rettshjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet dette da? Vet noen om man har rett paa fri rettshjelp i Norge om man ikke har penger til advokat?

Skrevet (endret)

Søk på nettet om det. Det finnes regler på når en kan få fri rettshjelp i forhold til inntekt, livssituasjon o.l.

Søk på fri rettshjelp så vil du finne informasjon.

Googlet litt og fant en link så jeg måtte inn å endre litt.

http://www.fri-rettshjelp.no/

Hva er det du trenger hjelp til??? Mulig du kan ordne det selv bare ved å finne de rette lovene du trenger.

Endret av Shea
Skrevet
Ingen som vet dette da? Vet noen om man har rett paa fri rettshjelp i Norge om man ikke har penger til advokat?

Hva slags sak er det snakk om da?

Skrevet

Vel det gjelder denne saken:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=177465

Kunne tenkt meg å snakket med en advokat om rettighetene mine før jeg skal i møte med den andre parten i denne saken. Fint å ha litt "håndfaste" bevis på mine rettigheter. Men økonomien min tillater ikke å hyre advokat, så uten fri rettshjelp er det ikke mulig på dette tidspunktet.

Skrevet

Det er en sak du kan få fri rettshjelp for, hvis inntekten din ligger under grensen på 230000 i året.

Alle advokater har plikt til å tilby fri rettshjelp; så bare kontakt den du ønsker å bruke hvis du oppfyller vilkårene.

Hvis du er i tvil om du oppfyller vilkårene, skal advokaten vite det, så kontakt vedkommende uansett, du.

Skrevet

Ønsker deg lykke til :)

Synes den dama er ganske så ansvarsløs ovenfor barnet som vil nekte dere sammvær.

Det du faktisk har krav på etter lov kan hun ikke nekte på.

Familievern kontorer kan sikkert også hjelpe.

Det står respekt av ditt valg om å kjempe for sammvær med ditt eget barn. Dessverre så er det alt for mange som ikke tar den kampen eller ikke bryr seg om barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...