AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #61 Skrevet 5. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har dere ikke pose oppi spybøtta?? Det sparer dere for mye arbeid! Anonymkode: 90959...885 Dette virker jo helt tullete? Bruke opp masse poser, måtte oppbevare poser med spy oppi, måtte gå ut i søpla med masse poser med spy... Spesielt når man bor i leilighet og det er et stykke til søpla høres dette utrolig upraktisk ut. (Og lite miljøvennlig) Når man bare kan ha litt vann i en bøtte og så helle ut i do og vaske bøtta? Så intenst trenger man ikke vaske bøtten liksom. Den skal jo ikke spises av heller. Er man så redd for at det skal smitte over på husvasken får man ha egne bøtter til vask og egne til spy da. Anonymkode: 21e5a...80a 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #62 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 20.23): Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c Jeg forstår ikke problemet, ts? En 16-åring tørker opp etter seg selv om hen spyr utover gulvet eller sengetøyet. Dette r dermed ikke du eller din partner som tørker opp. Og tørker de ikke opp, eller er ikke nøye nok med å tørke opp? Vel, da lukter det jo ekkelt. Så da lærer de hvor nøye de må vaske til neste gang. Jeg ville forventet at et barn over 13-14 vasker etter seg selv, inkludert rundt toalettet, med mindre det er sykt nok til at sykehus har vært vurdert. Ved vanlig spysjuka vasker alle etter seg selv, inkludert bytte av håndduker etc. Og det handler ikke om «omsorg». Det handler om at primæroppgaven til foreldre er å lære barn å klare seg uten sine foreldre. Lenge før de er både 18 og 16, som jo er nedre grense for å være strafferettslig tilregnelig. Å ivareta egen helse og hygiene under sykdom er betydelig enklere enn å vurdere grensesetting eller samtykke. Men begge deler må øves på, repeterende, til det er inngrodd vane rundt alderen dine barn er nå. Anonymkode: 84838...ced 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #63 Skrevet 6. juni 2024 Jeg hadde omgangssyken som gravid sist, var 28 år og måtte ha bøtte ved sengen. Jeg hadde rett og slett ikke rukket doen. Husker min mor var irritert da jeg var ungdom og syk, jeg la meg på sofaen fordi det var nærmere doen. Så hun hadde sikkert satt mer pris på at jeg brukte bøtta.. Anonymkode: b1b54...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå