AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #41 Skrevet 5. juni 2024 Legg en pose i bøtta, be dem tømme innholdet i do og vaske opp etter seg selv. Det at de ikke ønsker å kaste opp i do kan jeg forstå, men nå er de tross alt myndige og må begynne å tenke litt sjæl og mene Anonymkode: 3e318...781 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #42 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 20.23): Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c Du ser ikke problemet med å stikke hodet ned der du bæsjer, tisser og blør? Dass er utrolig ekkelt å spy i og gjør meg bare mer kvalm. Både barn, ungdommer og voksne i huset her får velge selv om de vil ha bøtte eller gå på do. Anonymkode: f616c...2af
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #43 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du ser ikke problemet med å stikke hodet ned der du bæsjer, tisser og blør? Dass er utrolig ekkelt å spy i og gjør meg bare mer kvalm. Både barn, ungdommer og voksne i huset her får velge selv om de vil ha bøtte eller gå på do. Anonymkode: f616c...2af Men doen er jo ren. Den vaskes ofte! Anonymkode: e1fbe...bbe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #44 Skrevet 5. juni 2024 Og man «stikker ikke hodet nedi» do, hahaha! Anonymkode: e1fbe...bbe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #45 Skrevet 5. juni 2024 Har aldri brukt bøtte. Har én bøtte og kan ikke «grave frem» den fra skapet om jeg må spy fort! Så da går de i toalettet, som jeg selvfølgelig vasker og spyler etterpå. Anonymkode: 6b8af...3c2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #46 Skrevet 5. juni 2024 Har dere ikke pose oppi spybøtta?? Det sparer dere for mye arbeid! Anonymkode: 90959...885
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #47 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skjønner ikke helt dette. Når jeg er syk og kaster opp, kommer det gjerne flere ganger før jeg er ferdig. Hadde ikke hatt mulighet til å gå ut med noen spypose i mellom! Da er der best å bare dra ned do, vips er det borte. Så skyller man ordentlig ned, før neste byge. Vasker til slutt. Det er vel ikke så mange som står bøyd over toakettet? Jeg blir svimmel, sitter på golvet. Synes det i det hele tatt er mer praktisk på badet. Slipper å være redd for at noe skal sprute på senga eller annet om man skulle være veldig uheldig, lett å desinfisere badet etterpå, dessuten godt å ha rennende vann like ved så man kan skylle/vaske munn og ansikt innimellom. Anonymkode: e1fbe...bbe Da har jeg vært heldig, jeg pleier å ha mulighet til det når det har roet seg litt. Jeg spyr gjerne flere ganger på rad når det først setter i gang, i samme pose, men så roer det seg en stund. Og jeg har heller ikke spydd veldig mye på natten de siste gangene jeg har hatt det, da hadde jeg ikke orket å gå ut. Men heller ikke å sitte på badegulvet. Vi har dessuten bare et toalett i huset, det er upraktisk å okkupere og spre smitte der inne (evt. frister det ikke å vaske og klore alt umiddelbart etter en spybyge, så badet blir trygt for resten av familien). Jeg har vannflaske med meg når jeg spysyk. Og ved behov går jeg på badet og vasker fjeset på vei ut med posen. Det har sikkert med at jeg har kort rygg og vi kanskje har et høyt toalett å gjøre, men jeg klarer ikke å sitte og spy oppi toalettet. Eller sikkert hvis jeg sitter på kne og strekker ryggen og støtter meg på doskåla, men det høres ikke behagelig ut for min del. Barna mine når i enda mindre grad opp så de kunne treffe med spyet oppi do om de satt. Men det er da ikke noe rett eller galt. Jeg er uenig i at man skal bli gammel nok til å spy i do, og at det er feil å bruke bøtte eller pose. Sistnevnte er klart minst miljøvennlig, det skal jeg innrømme, jeg syns bare det er absolutt mest behagelig og lettest å unngå søl, og unner barna og meg det akkurat når vi har spysyka. Syns en do er mer behagelig, så er det klart en skal bruke det. Anonymkode: 74c46...c2b
Lille39 Skrevet 5. juni 2024 #48 Skrevet 5. juni 2024 Bøtte er jo greit. Men har alltid litt vann i bøtta så det er lettere å rengjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #49 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 20.23): Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c Drar hjem en god mengde tomme smågodtbokser og lokk fra butikken når de står og fyller på smågodtet. Boksene går i søpla hos butikken. Her vaskes boksene og brukes til spy (og andre ting) før de kastes. Godt for miljøet med gjenbruk og bra for hygienen ved oppkast. (Kastes i restavfallet, ikke i plastgjenvinningen!) Passer og bra for barn, boksen kan ligge i senga, bøtte må stå på gulvet. Hvis folk ikke skal spy i bøtte, hvor skal de da spy, når de er sengeliggende og syke? Fly på wc og ikke rekke frem i tide? Langt mer grisete å gjøre rent enn å rengjøre en spybøtte. Anonymkode: 47fe1...021
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #50 Skrevet 5. juni 2024 Bruker alltid bøtte, å kaste opp i do er bare ekkelt. Har litt vann i bøtta og da er det enkelt å tømme det ut i do og bøtta skylles og vaskes når jeg blir frisk nok til det. Jeg har også alltid ett håndkle over puta og ned på siden av senga i tilfelle det kommer så brått at jeg ikke treffer bøtta for det har skjedd. Anonymkode: 2bda3...5e9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #51 Skrevet 5. juni 2024 Ved diaré og oppkast samtidig så er det bare bøtte eller godtesnopboks som hjelper, når en sitter på wc. Anonymkode: 47fe1...021
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #52 Skrevet 5. juni 2024 Bøtte med litt vann i bunn har jeg alltid brukt. Lite deilig å henge over do, og den brukes jo av andre, dumt å okkupere. Anonymkode: 9a45a...06e
Alice123 Skrevet 5. juni 2024 #53 Skrevet 5. juni 2024 Mezzosoprena skrev (23 timer siden): Med omgangssyke, tror du virkelig at jeg gidder å henge over dass eller ligge på gulvet der fordi jeg må kaste opp i dass? Nope, her er det bøtte slik at jeg kan ligge å slappe av i senga eller på sofaen mellom slaga... Kalde fliser er jo det aller beste i verden å ligge på når man er spyklein! Når det gjelder bøtteopplegget så må man ha vann i bøtta så det er enkelt å helle ut, så klorer man den ihjel når man er blitt frisk. En 16 og 18åring vasker selvfølgelig eget spy (både bøtte og gulv og annet spy kommer på). Selv foretrekker jeg å spy i do (så slipper jeg å styre med noe, og den blir jo vasket så er jo rein nok til å spys i).
Mezzosoprena Skrevet 5. juni 2024 #54 Skrevet 5. juni 2024 Alice123 skrev (13 minutter siden): Kalde fliser er jo det aller beste i verden å ligge på når man er spyklein! Jammen, flisene er jo så harde å ligge på - jeg har ofte kroppsverk sammen med spysjuka, så jeg klarer ikke å ligge der.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #55 Skrevet 5. juni 2024 De bør da kunne bruke hva de vil. De er voksne nok til å vaske og rydde opp etter seg. Spesielt hvis de er for late til å forhindre at det kommer på gulv, sengetøy eller sofa. Ærlig talt, barna dine er sikkert late på andre områder også hvis de ikke klarer dette. Gutten din får seg nok en oppvekker når han kommer i militæret. Det blir nok bra for han. Anonymkode: fbae1...f09
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #56 Skrevet 5. juni 2024 Bruker å ta ei bøtte om jeg ikke tror jeg klarer å komme meg til doet, vi har soverom i andre etasje og bad i første. Spydde ekstremt når jeg var gravid for eksempel. Og har hatt ille omgangssyke også der jeg knapt har klart å reise meg. Men jeg skyller alltid ut av bøtta etterpå 😅 mannen bruker å ha litt vann i den også før man spyr i den for da klistrer ikke alt seg fast. Anonymkode: 76cc7...3a1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #57 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men doen er jo ren. Den vaskes ofte! Anonymkode: e1fbe...bbe Do er IKKE ren selv om den vaskes ofte! Jeg er gravid og spyr derfor en del for tiden, og jeg synes det er kjempeekkelt å spy i do. Anonymkode: d5b21...d23
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #58 Skrevet 5. juni 2024 Spyr heller i bøtte enn å måtte vaske gulvet hele veien til toalettet samtidig som jeg er dårlig. Spyr enda mer i toalettet og bare fordi det oppleves så uhygienisk og ekkelt å ha ansiktet så nært toalettet. Anonymkode: b989f...7b2 1
BobbySocks Skrevet 5. juni 2024 #59 Skrevet 5. juni 2024 I bunnen av bøtta er det en skvett vann og litt vaskemiddel, lukter det mye freshere når du kaster opp og bøtta er lett å vaske. Null stress.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #60 Skrevet 5. juni 2024 Bøtte her også..! Utrolig praktisk når du er dårlig. ang spying på utsiden av bøtta, kast inn en klut og la dem vaske selv eller lukte på herligheten. Man kan forvente ting av dem, og så lærer de at det å sikte faktisk er utrolig kjekt. Anonymkode: d3b1b...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå