Gå til innhold

Smerter i tann etter boring/fylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Boret en tann hos tannlegen i dag. Hullet var dypt og på grensen til rotfylling. Tannlegen sa at dersom jeg fikk veldig vondt i ettertid må jeg rotfylle. Har selvfølgelig begynt å få vondt nå som bedøvelsen er gått ut, men han sa at det kunne gjøre litt vondt en stund siden hullet var så dypt. Har ikke store smerter, men det dunker lett. Er lenge side sist jeg boret, men jeg kan ikke huske å ha hatt vondt etterpå. Noen som vet hva som er vanlig? Håper inderlig at jeg slipper å rotfylle. Skal tilbake om 2 uker å bore en annen tann. 

Anonymkode: c958a...325

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig, ofte i 2-3 dager etter behandlingen 

Anonymkode: a0784...549

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vondt 1 uke etter borring jeg 🙂 Så helt vanlig. 

Anonymkode: fa556...7e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt vanlig, ofte i 2-3 dager etter behandlingen 

Anonymkode: a0784...549

Takk for svar❤️ gjør heldigvis ikke veldig vondt enda. Satser på at det roer seg og at jeg slipper å rotfylle. Kjipt å betale såpss mye for å bore hvis det er forgjeves og jeg uansett må rotfylle 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skriver så mange "borring"?

Anonymkode: 42e03...d13

AnonymBruker
Skrevet

Fint å høre at det ikke er unormalt ☺️ mange år siden jeg boret sist. Men husker ikke at det gjorde vondt etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver så mange "borring"?

Anonymkode: 42e03...d13

Jeg skrev det også før 😆 ut i fra uttale høres det jo ut som det skal skrives borring 🤔 er ikke et ord man bruker til vanlig akkurat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fint å høre at det ikke er unormalt ☺️ mange år siden jeg boret sist. Men husker ikke at det gjorde vondt etterpå. 

Er så gammel at jeg skriver det 🤣 Vet det heter Boring, men for meg høres det feil ut 🫣🤣

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Er så gammel at jeg skriver det 🤣 Vet det heter Boring, men for meg høres det feil ut 🫣🤣

Høres ut som kjedelig på engelsk. Jeg sier bårring🤯 Ts bør ta en Paracet og/ eller Ibux

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Høres ut som kjedelig på engelsk. Jeg sier bårring🤯 Ts bør ta en Paracet og/ eller Ibux

Tok 2 paracet for over en time siden 😊 smertene er der enda. Men foreløpig er de heldigvis ikke store 👍🏼 det "murrer" bare 😅 er bare bekymret for å ende opp med å måtte rotfylle. Har aldri rotfylt før og har veldig lite lyst å gjøre det 🫣  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ganske store smerter i etterkant, kjente ingen ting i tanna på forhånd. Ringte tannlegen som sa at «alle vet man kan kjenne det i tanna etpar dager etter å ha boret»… Funnet meg ny tannlege, men poenget er at det visst er normalt 😅

Anonymkode: bc220...bf1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tok 2 paracet for over en time siden 😊 smertene er der enda. Men foreløpig er de heldigvis ikke store 👍🏼 det "murrer" bare 😅 er bare bekymret for å ende opp med å måtte rotfylle. Har aldri rotfylt før og har veldig lite lyst å gjøre det 🫣  

Hvis det fortsatt er vondt etter et par uker, ta kontakt med tannlegen.

Rotfylling høres ille ut, men det går fint. Jeg har gjort det flere ganger. Er ikke noe verre enn vanlig fylling, men tar litt lenger tid, og du må regne med et par turer til tannlegen for å bli ferdig. Er gjerne først fjerning av nervene ned i røttene og en midlertidig fylling. Så er det å vente ei uke eller to for å se om alt har gått bra og at det ikke blir betennelse eller andre problemer før det blir lagt i ei permanent fylling. Det vondeste med rotfylling er regninga du får etterpå.

Anonymkode: 88401...791

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk ganske store smerter i etterkant, kjente ingen ting i tanna på forhånd. Ringte tannlegen som sa at «alle vet man kan kjenne det i tanna etpar dager etter å ha boret»… Funnet meg ny tannlege, men poenget er at det visst er normalt 😅

Anonymkode: bc220...bf1

Samme her 😅 ingen smerter før jeg satt meg i tannlegestolen i dag. Fint å høre at det er normalt 🙏🏼 selv om tannlegen sa det kunne være litt vondt en stund så var jeg likevel redd for at det kunne være et dårlig tegn ift. en eventuell rotfylling 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det fortsatt er vondt etter et par uker, ta kontakt med tannlegen.

Rotfylling høres ille ut, men det går fint. Jeg har gjort det flere ganger. Er ikke noe verre enn vanlig fylling, men tar litt lenger tid, og du må regne med et par turer til tannlegen for å bli ferdig. Er gjerne først fjerning av nervene ned i røttene og en midlertidig fylling. Så er det å vente ei uke eller to for å se om alt har gått bra og at det ikke blir betennelse eller andre problemer før det blir lagt i ei permanent fylling. Det vondeste med rotfylling er regninga du får etterpå.

Anonymkode: 88401...791

Det er sant. Synes det er helt sykt at det skal være så dyrt å dra til tannlegen 😖 hva med alle de som ikke har råd? 🥺 jeg har flere tenner som må fikses/bores. Men tannlegen skal ta 2 tenner nå i første omgang og så venter vi til etter sommeren med det som ikke haster. Har også et par visdomstenner som kanskje må ut etterhvert 🫣 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan av og til være vondt noen dager etterpå og da er ett ibux som hjelper, ikke paracet.

Anonymkode: e2f46...910

• Liker 2
Skrevet

Samme sa en tannlege til meg. Jeg slapp unna rotfylling med et nødskrik sa han. Tannen gjorde vondere etter jeg hadde vært der enn før jeg gikk dit. Enden på visa ble rotfylling. Skulle vært gjort første gangen. Håper du vil bli bedre i tannen din.

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg fikset et større hull, så var det vondt i to uker etterpå. Det verket ikke, bare ømt å tygge som om tanna hadde slått seg. Har ikke opplevd at det har vært vondt så lenge før, mulig det kommer med alderen? :vetikke:

Anonymkode: 08873...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan av og til være vondt noen dager etterpå og da er ett ibux som hjelper, ikke paracet.

Anonymkode: e2f46...910

Da skal jeg heller ta ibux 😊

AnonymBruker
Skrevet
Sola de skrev (5 minutter siden):

Samme sa en tannlege til meg. Jeg slapp unna rotfylling med et nødskrik sa han. Tannen gjorde vondere etter jeg hadde vært der enn før jeg gikk dit. Enden på visa ble rotfylling. Skulle vært gjort første gangen. Håper du vil bli bedre i tannen din.

Takk for det ❤️ Så kjipt for deg 😣 sure penge når man må betale for vanlig fylling først og så rotfylling 🥺 håper jeg er heldigere enn deg der. Men tannlegen min var veldig åpen på at de kunne enden med rotfylling. Håper likevel jeg slipper 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for det ❤️ Så kjipt for deg 😣 sure penge når man må betale for vanlig fylling først og så rotfylling 🥺 håper jeg er heldigere enn deg der. Men tannlegen min var veldig åpen på at de kunne enden med rotfylling. Håper likevel jeg slipper 😅

Tvi tvi for det! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...