Gå til innhold

Trygt sted for familieetablering i Asker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer skal kjøpe hus i Asker, og vi planlegger å stifte familie. Begge har høy prioritet på et sted der det er trygt å vokse opp, og barna skal gå på en god og inkluderende skole som bl.a. tar mobbing på alvor. Men ingen av oss er kjent i Asker, så kunne trengt noen anbefalinger. Gjerne både skjermet og samtidig ikke alt for langt unna tog. Noen som kan dele av sin kjennskap til Asker her?🙏

Anonymkode: 2c1b1...469

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og samboer skal kjøpe hus i Asker, og vi planlegger å stifte familie. Begge har høy prioritet på et sted der det er trygt å vokse opp, og barna skal gå på en god og inkluderende skole som bl.a. tar mobbing på alvor. Men ingen av oss er kjent i Asker, så kunne trengt noen anbefalinger. Gjerne både skjermet og samtidig ikke alt for langt unna tog. Noen som kan dele av sin kjennskap til Asker her?🙏

Ja, vi er veldig fornøyde med drengsrud. Veldig fin skole, som tar både mobbing på alvor, men også forebygger mobbing. Her går bussene 4-6 ganger i timen og det tar 5 min med buss til tog. 

Anonymkode: 7ef32...bf1

AnonymBruker
Skrevet

Personlig liker jeg Bleikeråsen.

Anonymkode: 95f6e...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Slemmestad er fint. 

Anonymkode: cbefb...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange trygge steder, men gå for område med mye eneboliger med folk i samme alder, da helst nybyggerområder, da er det ikke like mye etablerte relasjoner.  

Ville holdt meg unna alt sør for Vollen. 

Anonymkode: 8eee6...4bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 19.26):

Veldig mange trygge steder, men gå for område med mye eneboliger med folk i samme alder, da helst nybyggerområder, da er det ikke like mye etablerte relasjoner.  

Ville holdt meg unna alt sør for Vollen. 

Hvorfor ville du holdt deg unna alt sør for Vollen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ville du holdt deg unna alt sør for Vollen? 

Trafikken er et helvete og det går kun busser. (unntatt Heggedal, Røyken, Spikkestad) Hurumhalvøya er i Asker kommune, men ikke bra skoler, nok fritidsaktiviteter eller nok offentlig transport.   Nærme nok til barneskoler, men vgs er enten Røyken vgs eller Asker/Bleiker/Nesbru og videre innover  så på sikt blir det dårlig transport. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...