Gå til innhold

Tatt blodprøver, venter på svar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt en del vitamin prøver hos legen. Jeg har antageligvis noe lavt på B-vitamin fronten. Det er snart en uke siden jeg tok det. Jeg begynner å bli dårligere og dårligere. Er nå ganske blek, svimmel av å gjøre normale dagligdags ting som å reise meg for og gå på do, smertene og prikking i beina begynner å bli verre. Ringt legen desperat i stad, om de vet noe eller nummeret til furst så jeg kunne spørre hvor lang tid det tar. «Du må bare vente» var beskjeden. Det skremmer meg at det går så fort nedover nå.. Jeg orker knapt noen ting nå og da sa jeg til de på legekontoret. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Er bare så frustrert nå😔

Anonymkode: 3c64d...eb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Logg på furstpasient.no så ser du om de er klare.

Anonymkode: 3e911...d94

AnonymBruker
Skrevet

Om de skal sjekke D-vitamin så kan det ta to uker. Om de finner alvorlige avvik, så ringer de rekvirerende lege på legens private nummer. 

Anonymkode: 5d620...1ab

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Logg på furstpasient.no så ser du om de er klare.

Anonymkode: 3e911...d94

Jeg har sjekket der jevnlig. :(  de er under arbeid fortsatt

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om de skal sjekke D-vitamin så kan det ta to uker. Om de finner alvorlige avvik, så ringer de rekvirerende lege på legens private nummer. 

Ikke tatt D-vitamin. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke tatt D-vitamin. 

Men du skriver "snart en uke siden" hvilken dag tok du? I dag er det jo bare tirsdag, om du feks tok prøvene sent på onsdag, så ble nok ikke prøvene hentet av fürst før på torsdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være jernmangel. 

Anonymkode: bb668...958

AnonymBruker
Skrevet

Blodprøver tar, dessverre, noen ganger lang tid. Tok du de f.eks sent onsdag, blir de ikke hentet før torsdag morgen. Så må du trekke fra helga, og da er det kun gått fire dager siden du tok prøver. Hadde legen mistenkt noe akutt, ville han lagt deg inn.

Det høres ut som om du har jernmangel, evt lav blodprosent. Har hatt det en del ganger før, og kjenner igjen symptomer. Måtte ta meg en hvil bare fordi jeg hadde dusjet, spist frokost eller vært på do. Det er ekstremt ubehagelig og du føler deg rett og slett skikkelig syk. Det er ikke farlig, men helt klart ekkelt.  

Anonymkode: 57234...ee3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss hadde prøvesvar som jernmangel og sånt foreligget samme dag som prøven ankommer laboratoriet. Er det noen spesielle prøver som trenger opparbeiding, tar det litt lenger tid (typisk noen dager), evt. må noen prøver sendes til andre laboratorier og da tar det lenger tid. Vanskelig å svare på når jeg ikke vet hvilke analyser det gjelder. Vet heller ikke hvor treige Furst er på analysering. Jeg jobber på offentlig sykehus. Kan hende legen har bestilt homocystein i tillegg til B12; det er en prøve som tar noen dager hos oss i hvert fall. 

Anonymkode: fafef...de5

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hos oss hadde prøvesvar som jernmangel og sånt foreligget samme dag som prøven ankommer laboratoriet. Er det noen spesielle prøver som trenger opparbeiding, tar det litt lenger tid (typisk noen dager), evt. må noen prøver sendes til andre laboratorier og da tar det lenger tid. Vanskelig å svare på når jeg ikke vet hvilke analyser det gjelder. Vet heller ikke hvor treige Furst er på analysering. Jeg jobber på offentlig sykehus. Kan hende legen har bestilt homocystein i tillegg til B12; det er en prøve som tar noen dager hos oss i hvert fall. 

Anonymkode: fafef...de5

Takk. Det var dette jeg trengte å vite. Jeg sjekket og hun har bestilt den og, så kanskje den som drøyer det for den har hun ikke bestilt før. Det har alltid tatt rundt 48 timer fra jeg har tatt blodprøver før, også inkludert d-vitamin :( Jeg hadde 172 på B12 for noen måneder siden og jeg har ganske mange symptomer nå som tyder på at det er B12 mangel jeg har.  Jeg har ikke jernmangel. :)  

Jeg har en del psykiske problemer. Jeg blir så deprimert og nedstemt av å sitte innestengt.. 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Begynn med tilskudd i dag da? Mens du venter? 

Du trenger jo ikke få svaret før du starter på det.

Anonymkode: e2def...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...