Gå til innhold

Koldtbord og antall kuvert.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kuvert hadde dere bestilt til 24 voksne og 9 barn.

Minst tre av de voksne er enormt småspiste og det samme gjelder 5-6 av barna.

 

Har aldri bestilt før, så aner ikke om porsjonene de regner er store eller små. Regner på dette kontra lage maten selv til konfirmasjon.

Anonymkode: 01030...961

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok bestilt 30. Bedre med litt mye enn for lite mat.

Anonymkode: 4f77d...aee

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det middag eller koldtbord? Og i tilfelle hvor mange retter er middagen (forrett, hovedrett, dessert)? Og beregner de en eller to serveringer av hovedretten?

Med så mange barn ville jeg bestilt mat til antall voksne, og så kjøpt inn pølser, kyllingnuggets og/eller pizza til barna (og gitt beskjed om at voksne også kan forsyne seg av den maten når barna er mette).

Anonymkode: c992c...87a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det middag eller koldtbord? Og i tilfelle hvor mange retter er middagen (forrett, hovedrett, dessert)? Og beregner de en eller to serveringer av hovedretten?

Med så mange barn ville jeg bestilt mat til antall voksne, og så kjøpt inn pølser, kyllingnuggets og/eller pizza til barna (og gitt beskjed om at voksne også kan forsyne seg av den maten når barna er mette).

Anonymkode: c992c...87a

Det står jo koldtbord i overskriften?

Jeg ville bestilt 30 kuverter. Ville ikke lagd egen mat til barna. Det er jo alltid noe å spise fra et koldtbord.

Anonymkode: ec5c0...019

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står jo koldtbord i overskriften?

Jeg ville bestilt 30 kuverter. Ville ikke lagd egen mat til barna. Det er jo alltid noe å spise fra et koldtbord.

Anonymkode: ec5c0...019

Du kjenner ikke mange kresne/småspiste barn skjønner jeg. Fram til jeg var ca 15 år hadde jeg kun spist brød med smør fra koldtbord, likte ikke kjøttpålegg, kald kylling, spekemat, reker, laks, salater osv.

Synes det er bedre å ha et par ting som barna liker og kjenner igjen enn grinete barn som nekter å smake på noe som helst fordi det ikke ser ut som det de er vant til.

Anonymkode: c992c...87a

AnonymBruker
Skrevet

Takk, så så mange som 30 altså 🤔

Kommer til å ha å ha pølser og ekstra loff til barna, dette går det alltid en del av. Tror til og med konfirmanten heller trekker til dette.

TS

Anonymkode: 01030...961

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kjenner ikke mange kresne/småspiste barn skjønner jeg. Fram til jeg var ca 15 år hadde jeg kun spist brød med smør fra koldtbord, likte ikke kjøttpålegg, kald kylling, spekemat, reker, laks, salater osv.

Synes det er bedre å ha et par ting som barna liker og kjenner igjen enn grinete barn som nekter å smake på noe som helst fordi det ikke ser ut som det de er vant til.

Anonymkode: c992c...87a

Nei, jeg kjenner mange barn og har oppdratt tre stykker selv. Ingen pirker i maten slik du skriver. Og OM så, kan de da spise brød og smør. Koldtbord har jo som regel en varmrett, enten karbonade eller en gryte. Og mange koldtbord i dag har vårruller og varme kyllingklubber. Men dette får vertskapet styre selv. 

Anonymkode: ec5c0...019

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også gått for 30. Det er bedre med mye rester dere kan spise senere, enn å ha lite mat.

Anonymkode: a5374...47f

AnonymBruker
Skrevet

Ville bestilt til minimum 30. Utrolig kleint med for lite mat, det meste av rester kan fryses med unntak av salater. Ville kanskje ordnet pølser med brød og lomper som tilleggsrett til barna. Og bestilt xtra brød/loff og eggerøre, det er det alltid knapt av på koldtbord.

Anonymkode: 0cb54...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...